بلاگ

افزایش طول عمر ایرپاد 10 نکته‌ی ویژه

افزایش طول عمر ایرپاد - مای ایرپادز

افزایش طول عمر ایرپاد خیلی مهمه چرا که بابتش پول پرداخت کردید و نمیخوایید توی بزنگاه دستتون رو خالی کنه. با رعایت چند نکته‌ی ساده باعث افزایش طول عمر ایرپاد میشه . این مقاله از سری مقاله‌های علمی تجربی مای ایرپادز برای تمام مدل هدفون بلوتوثیها و ایرپادها با هر برند و کیفیتی کاربرد داره چون عمومی نوشتیم که همه استفاده کنن. اگه حال و حوصله‌ی خوندن مطالب رو نداری یا وقتشو نداری که کامل مقاله رو بخونی سعی کن حداقل تیترهارو بخونی که موارد مهم رو حتما رعایت کنی. اگه میخوایی دقیقتر نکات مهم رو بدونی پس تا پایان با ما همراه باش.

ایرپادها دیوایسهای خیلی حساس و ظریفی هستن که بشدت آسیب پذیر هستن. از طرفی بعد از اقدام به خرید ایرپاد و وقتی که استفاده میکنید دیگه نمیتونید هندزفری عادی استفاده کنید چرا که مزیتهای ایرپاد خیلی بیشتر از هندزفری هست و یه جورایی بهش عادت میکنید و هر روزه باید ازش استفاده کنید. این استفاده‌ی زیاد باعث میشه که در معرض خطر و کاهش طول عمرش بشه که در این مقاله از سری مقاله‌های تجربی علمی مای ایرپادز راه‌کارهای اساسی جهت افزایش طول عمر ایرپاد رو بیان کردیم امیدواریم که استفاده کنید.

1- برای افزایش طول عمر ایرپاد ، برای چند ساعت توی شارژ نذاریدش

مهمترین عامل خرابی و ایجاد مشکل برای ایرپادها اینه که برای چند ساعت اونو میزنید توی شارژ و یادتون میره که از شارژ بکشیدش بیرون. حالا چرا شارژ زیاد باعث اسیب دیدن ایرپاد میشه؟ علت اصلی اینه که ایرپاد قطع کن خودکار نداره و وقتی که با این ظرفیت 300 و 400 میلی آمپری چندساعت تو شارژ میمونه باتری تحمل جریان ورودی رو نداره و باعث میشه در مرحله‌ی اول دما بالا بره و پایین نیاد و وقتی دما بالا بره آسیب مستقیم به خود باتری و بعد به ای سی های موجود در کیس میزنه.

نکات استفاده از ایرپاد - مای ایرپادز

2- ایرپاد رو برای 3 هفته بیشتر بدون استفاده نذارید

همچنانکه توشارژ بودن باعث آسیب دیدنش میشه بدون فعالیت موندن هم باعث آسیب دیدن ایرپاد میشه. جریان برق برای سیستم و برد الکترونیکی مثل خون توی رگ هست . باید این جریان حتی موقعی که از ایرپاد استفاده نمیکنید هم برای حفظ سلامتی اون هر چند هفته یکبار هم برقرار باشه.

3 – با شارژر معمولی ایرپادتون رو شارژ کنید برای افزایش طول عمر ایرپاد

شارژر فست بشدت به برد و مسیر شارژ ایرپاد آسیب میزنه .با یک مثال ساده این مورد رو براتون توضیح بدم که بتونید رعایت کنید و باعث افزایش طول عمر ایرپاد بشه. شما فرض کنید از شلنگ آبی که برای کولر آبی استفاده میکنید رو بیایید و برای آب تو حیاط و به مقدار یک و یا دو اینچ آب از اون رد بدید ، اول که نشده دوم اینکه بخوایید همچین مقدار ابی رو ازش رد بدید مجبورید با فشار خیلی زیاد عبورش بدید که باعث آسیب دیدن شیلنگ میشه چرا که ظرفیتشو نداره.

حالا مسیر شارژ ایرپاد و باتریش هم دقیقا مثل همین شلنگ آب کوچیک و ظرفیتی اندازه‌ی خودش داره و نباید با شارژر فست اونو شارژ کنید. همچنان که مطلع هستید هیچ ایرپادی چه اورجینال و چه کپی شارژر داخل خودش نداره. برخیی از ایرپادها هستند که پد شارژ وایرلس دارن اما خیلی تعدادشون کمه.

بهترین شارژر برای ایرپاد چیست ؟

بهترین شارژر که برای هر مدل ایرپادی به کار میاد شارژر با جریان یک آمپر به پایین هست. حالا ایرپادتون چه اورجینال باشه و چه کپی این مقدار شارژ و جریان مناسبشه. اگه میخوایید طول عمر ایرپاد رو زیاد کنید حتما از شارژر مناسب استفاده کنید.

شارژ صحیح ایرپاد

4 – افزایش طول عمر ایرپاد با شارژ اولیه صحیح

اکثر هدفون بلوتوثیهای چه اورجینال و چه کپی باتری لیتیومی دارن و مثل گوشی موبایل نیستن که باتری لیتیوم یونی داشته باشن پس برای شارژ اولیه طبق روال گوشیهای قدیم نیاز به شارژ اولیه داره و شارژ اولیه 4 تا 5 ساعت باشه کفایت میکنه.

شارژ اولیه ایرپاد چند ساعت است؟

بصورت کلی 4 تا 5 ساعت برای شارژ اولیه کافیه و از طرفی اگه میخوایید بیشتر و بهینه باتری ایرپاد بهتون کار بده هر دوماه یکبار به مدت 3 ساعت تو شارژ بزنید معمولا توی اکثر ایرپادها 1 ساعت تا 1 ساعت و نیم زمان کافیه برای فول شارژ شدن. هر دوماه یکبار که یه دونه 3 ساعت شارژ بزنید سلولهای باتری که غیر فعال شدن هم دوباره فعال میشن. این عمل رو تجربی میگم و جایی اصلا نه بهش برخوردم و نه به گوشم رسیده بر اثر تجربه بهش رسیدم.

5 – بدون کاور ایرپاد رو بیرون نبر

ایرپادها گجتهای ظریف و حساسی هستند و بیشترشونم سطحی براق دارن که کوچکترین خط و خش داخلش پیداست. از اونجا که خیلی ظریف و کوچیک هستن و خیلی زیاد از دستتون میفته و یک مورد برای افزایش طول عمر ایرپاد و نحوه نگهداری ایرپاد حفاظت فیزیکی اون هست ، پس حتما حتما با کاور مناسب ایرپادتو بیرون ببر چرا که احتمالا این اتفاق ممکنه برات بیفته و کیس ایرپاد از دستتون بیفته و اولین جایی هم که آسیب جدی میبینه درب کیس هست. بدنه خش میگیره اما درب کیس چون لولا داره اسیب بیشتری میبینه.

افزایش طول عمر ایرپاد

6 – ایرپادها رو همیشه تمیز کن تا باعث افزایش طول عمر ایرپاد بشه

یکی از عواملی که باعث آسیب رسیدن به سیستمهای الکترونیکی میشه و ازش غافل هستیم گرد و خاک و چربی هست. اگه این مورد رو در نظر نگیریم علاوه بر اینکه به ظاهر ایرپاد اسیب میزنیم و یه دونه هدفون بلوتوثی کثیف و زشت داریم به خودش و سیستمش هم اسیب میزنیم.

یکی از نکات استفاده از ایرپاد و بهینه کردن اون حتما تمیز کردنشه چرا که این گرد و غبار چربی به اسپیکرهای ایرپاد آسیب میرسونه و باعث کاهش عملکرد اون میشه و بجز اینکه ایرپاد آسیب میبینه ممکنه این کثیفیها باعث ایجاد باکتری در مجرای گوش شما بشه و آسیب جدی به گوشتون وارد کنه.

پیشنهاد اپل برای تمیز کردن ایرپاد اینه که از دستمال بدون پرز و آغشته به ایزوپروپیل الکل ۷۰ درصد، یا دستمال آغشته به اتانول ۷۵ درصد یا دستمال مرطوب ضد‌عفونی‌کننده کلروکس هست که استفاده کنید و ایرپادتون رو تمیز نگه دارید.

7 – آب به ایرپاد نرسه تا باعث افزایش طول عمر ایرپاد بشید

برخلاف اون چیزی که در مشخصات ایرپادها و بادزهای اورجینال میبینم که یک لول از گواهی IPX دارند و ادعای شرکت سازنده اینه که ضد آبه یا ضد پاشش اب هست، ولی اینو بر اثر تجربه بهتون میگم که به هیچ وجه آب به ایرپادتون نرسه چه اورجینال داشته باشید و چه ایرپاد کپی.

شاید سیستم داخلی و برد ایرپاد ایزوله باشه و آب بهش نرسه اما مهمترین بخشش یعنی درایور صدا ( اسپیکر ایرپاد) یک بخش اسیب پذیر و یک بخش حساسه که سریع اسیب میبینه پس با دست خیس ایرپاد رو لمس نکنید یا حداقل نذارید آب به بلندگوهای اون برسه.

شاید براتون سوال پیش بیاد که من که ورزشکارم چی ؟ اول اینکه تعریق بدن اونم قسمت گوش اونقدرای زیاد نیست که نفوذ به ایرپاد بکنه و از طرفی اگه زیاد عرق میکنید سعی کنید هر نیم ساعت ایرپاد رو از گوشتون خارج کنید و گوشتون رو پاک کنید. اینجوری باعث افزایش طول عمر ایرپاد میشید.

افزایش طول عمر ایرپاد

8 – ایرپاد رو جلوی آفتاب و یا توی دمای بالا نذارید

هدفون بلوتوثیها یا همون ایرپادهای خودمون دارای 3 بخش هستن که هرکدوم یه دونه باتری مجزا دارن. یکی کیس شارژ و یکی هم دوتا ایرپاد که هرکدومشون هم باتری مجزا دارن. از طرفی جنس بدنه‌ی آنها هم از پلاستیک هست، پس هیچوقت جلو نور مستقیم آفتاب نذارید یا در مکانی که گرما زیاده هم نذارید چرا که آسیب میبینن حتما.

کاهش طول عمر باتری یعنی کاهش طول عمر خود ایرپاد. افرادی که بیرون از منزل و فضای باز فعالیت دارن این نکته رو بیشتر دقت کنن که اگه از ایرپاد استفاده میکنید کیس شارژ رو در معرض افتاب مستقیم نذارید.

در این مورد اپل یک پیشنهادی داره که میگه : ایرپادها در مکانی استفاده بشه که دمای محیط ۰ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد و یا ۳۲ تا ۹۵ درجه فارنهایت باشه . در هر دما غیر از این محدوده چه بالاتر باشه و چه پایینتر باعث اسیب رسیاندن به ایرپاد و باتری اون میشه . که این نکته یکی ازنکات مهم نحوه نگهداری ایرپاد هست.

9 – ایرپاد را کنار اجسام سخت و تیز نگهداری نکنید

اگه ایرپاد رو داخل کیف میذارید مواظب باشید که کنار دسته کلید یا جسم فلزی و سخت ندارید که ایرپادتون آسیب ببینه. این مورد نیاز به توضیحات خاصی نیست همین که مواظب باشید کنار اجسام فلزی و سخت نذارید کافیه. حتی اگه برای ایرپادتون قاب و کاور دارید باز کنار اجسام سخت نذارید باز هم ممکنه آسیب ببینه.

نحوه نگهداری ایرپاد - مای ایرپادز

10 – فقط خودتان از ایرپاد استفاده کنید

ایرپاد چون داخل گوش میره و مستقیم به نظافت شخصی هم مرتبطه پس به هیچ وجه به کسی اونو قرض ندید یکی بخاطر رعایت مسائل بهداشتی دوم اینکه هرکسی باشه مثل خودتون مواظب ایرپاد نیست پس برای افزایش طول عمر ایرپاد اونو به رفیقتون کرایه ندید😅.

سخن پایانی نکات افزایش طول عمر ایرپاد

10 مورد رو خدمتتون گفتم. موارد خیلی ریز ولی مهم هستن رعایتشون برای افزایش طول عمر ایرپاد خیلی ضروریه. اگه شما هم موردی به ذهنتون میرسه همینجا کامنت کن تا همه بتونن استفاده کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *