بلاگ, سامسونگ

بررسی گلکسی بادز 2 پرو بصورت دقیق و مو به مو

گلکسی بادز 2 پرو - مای ایرپادز

مشخصات ایرپاد گلکسی بادز ۲ پرو

سامسونگ به تازگی از ایربادهای بی سیم گلکسی بادز 2 پرو خود رونمایی کرده است. اودر مراسم آنپکد 2022 از محصولات مختلفی رونمایی کرد که شامل گوشی گلکسی زد فولد 4، گلکسی زد فلیپ 4، سری ساعت هوشمند گلکسی واچ 5 و هندزفری گلکسی بادز 2 پرو می‌شود. تعداد ایربادهای بی سیم این کمپانی کره‌ای رفته رفته در حال افزایش است و مدل‌های مختلفی از سری‌های معمولی، پرو و لایو از این محصولات در بازار موجود هستند. با این وجود  ممکن است باز برای کاربران سر درگمی و  دو راهی های مختلفی مثل اینکه  کدامیک از این هدست‌ها ارزش خرید بالاتری دارند؟ آیا جدیدترین مدل از آن‌ها لزوما بهترین محصول است؟ پیش بیاید . همانطور که میدانید قصد ما در این سایت هم دقیقا برطرف کردن این ابهامات و گفتن حقایق و تحلیل و بررسی صادقانه است . پس توصیه اکید داریم که حتما تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید. اگر میخواهید با انواع ایرپاد سامسونگ بیشتر آشنا بشوید به مقاله مربوطه یه سر بزنید

 از آنجایی  که کمپانی سامسونگ تجربه زیادی در ساخت هندزفری های  بی‌سیم دارد، با این حال این شرکت ،همیشه سعی‌ می‌کند گلکسی بادزهایی جدیدی را  که راهی بازار می‌کند از نظر طراحی بهبود ببخشد. چرا که همیشه این محصولات جای پیشرفت دارند. ما این موضوع را در زمان عرضه گلکسی بادز پلاس مشاهده کردیم. از آن زمان به‌بعد سامسونگ همیشه سعی کرده بادزهای جدید خودش را بهبود کیفیت و طراحی  ببخشد. این هندزفری‌ های  بلوتوثی از کیفینت صدا و ویژگی‌های دیگر  با بهبود‌های مختلفی مواجه شدند.

بررسی گلکسی بادز 2 پرو بصورت دقیق و مو به مو

طراحی سامسونگ گلکسی بادز پرو 2

هدفون جدید سامسونگ دارای طراحی آیرودینامیکی است که دارای یک سوراخ مخصوص و مشبک نازل برای جریان هوای موثر است. همچنین این هدفون کاملا بیسیم مجهز به سه میکروفون مجزا است که از لایه شیشه‌ای بهره‌مند می باشد  که برای به حداقل رساندن نویز مورد این قابلیت مورد  استفاده  برای کاربران قرار گرفته است.همانطور که گفته شد ،

نسل جدید هدفون‌های سامسونگ  با طراحی آیرودینامیکی (aerodynamic)  که دارد ، باعث این می شود  که با این تغییر در طراحی آن، جریان هوای اضافی به گوش کاربر برسد و به طور کلی در استفاده‌های طولانی مدت گوش کاربر را اذیت نمی‌کند. این هدفون با داشتن ایربادهای مخصوص بیش از دو برابر Galaxy Buds Pro از شنیدن صداهای مزاحم جلوگیری می‌کند .

بادز ۲ پرو قیمت مناسبی هم  دارد و در کنار برخورداری از این ویژگی از ظاهر جذابی بهره می‌برد. باید به این موضوع اشاره کنیم که از نظر کلی طراحی هندزفری سامسونگ بسیار به مدل سال گذشته شباهت دارد. با این حال متوجه یکسری تغییرات در این مدل نسبت به مدل سال گذشته شدیم. اولین تغییری که درباره سامسونگ گلکسی بادز 2 پرو باید به آن اشاره کنیم این است که این محصول نزدیک به ۱۵ درصد کوچک‌تر از مدل سال ۲۰۲۱ است. این کوچکی به این معناست که سامسونگ گلکسی بادز 2 پرو راحت‌تر داخل گوش قرار می‌گیرد و به همین دلیل مدت زمان بیشتری می‌توانید از آن استفاده کنید. المان‌ دیگری که باعث راحتی سامسونگ گلکسی بادز 2 پرو شده برخورداری از تهویه داخلی است. داخل این هندزفری بی‌سیم یک تهویه قرار گرفته که از فشار هندزفری می‌کاهد.

البته که قامت کوچک بادز ۲ پرو سامسونگ هم باعث شده که این محصول راحت‌تر داخل گوش قرار بگیرد. این طراحی جدید باعث شده که این محصول واقعا راحت‌تر باشد و مدت زمان بیشتری بتوان از آن استفاده کرد.

گلکسی بادز ۲ پرو از روکش نرم و نسبتا شیشه‌ای برخودار است و متاسفانه اثر انگشت را بیشتر از مدل قبلی به خودش جذب می‌کند. البته این موضوع باعث نشده که نتوانید با هدفون کار کنید یا در کنترل کردن آن با مشکل مواجه شوید. این هندزفری بی‌سیم سامسونگ همانند مدل سال گذشته از گواهی IPX7 بهره می‌برد و به شما اجازه می‌دهد که بتوانید به مدت ۳۰ دقیقه به همراه آن شنا کنید. البته این ادعای سامسونگ است و ما آن را آزمایش نکردیم.

کیس و گوشی‌های گلکسی بادز ۲ پرو با نوعی روکش نرم و مخملی پوشانده شده  اند تا ظاهر جذاب‌تری پیدا کنند. به‌خاطر این روکش مات، بادز ۲ پرو دیرتر کثیف می‌شود و سر نمی‌خورد پس میتوان این ویژگی را یک قابلیت خوب برای این ایرپاد دانست چون این ویژگی‌ باعث می‌شود کاربران بتوانند مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنند بدون آنکه نیاز باشد هر چند دقیقه یکبار آن را چک کرده و نگران کثیف شدنش باشند . وزن کلی این هدفون نیز نسبت به نسل قبل کمتر شده اما با این وجود جالب است بدانید که همچنان گلکسی بادز ۲ عنوان سبک‌ترین هدفون ترو وایرلس سامسونگ را در اختیار دارد.

و اما یک مزیت فوق العاده که در این ایرپاد جدید وجود دارد این است که کمپانی بزرگ سامسونگ تصمیم گرفته که در جدید ترین ایرپاد خود یعنی

 Buds 2 Pro رویکردی سازگار با محیط زیست را در پیش گرفته است. این شرکت اعلام کرد که بیش از ۹۰ درصد از هدفون‌ها با استفاده از مواد بازیافتی از جمله تورهای ماهیگیری دور ریخته شده ساخته شده‌اند. و این نکته باعث خوشحالی است که این شرکت به مسائل زیست محیطی هم توجه شایانی دارد .

کیفیت صدای گلکسی بادز۲ پرو

سامسونگ در مراسم رونمایی مانور زیادی بر روی کیفیت پخش صدای Buds 2 Pro داد. ادعا می‌شود که این محصول جدید ۲۵۶ برابر، جزئیات صدای بیشتری را نسبت به هدفون های رایج ۱۶ بیتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته که این ادعا ها باید مورد آزمایش قرار گیرند‌. اما حداقل از روی کاغذ مشخص بوده که بادز ۲ پرو، پیشرفته ترین هدفون بی سیم سامسونگ است. این محصول از درایور های ۱۰ میلی متری برخوردار بوده است .

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که در زمان خرید سامسونگ گلکسی بادز 2 پرو باید به آن توجه کنید، کیفیت صدای آن است. کیفیت صدای این مصحول واقعا خوب است، اما شاید نتواند خیلی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

گلکسی بادز ۲ پرو می‌تواند باس مناسبی تولید کند و صدای شفاف و پرجزییاتی هم پخش خواهد کرد. بادزهای زیادی را در بازار پیدا می‌کنید که باس متعادلی پخش می‌کنند. با این حال تشخیص اینکه کدام بادز باس بهتری تولید می‌کند، کمی دشوار است. چرا که این محصول کوچک هستند. سامسونگ برای اینکه بتواند به باس خوبی دست پیدا کند از ووفرهای ۱۰ میلی‌متری برای گلکسی بادز ۲ پرو استفاده کرده که صداهای Low-End را پخش می‌کنند. همچنین این بادز از توییترهای ۵٫۳ میلی‌متری هم استفاده می‌کند که صدای زیر را پخش می‌کنند. گلکسی بادز ۲ پرو صدای شفاف و عمیقی پخش می‌کند و می‌توانید موسیقی‌های مورد نظر خودتان را با کیفیت بالایی گوش کنید. اما یکی از بهبودهای گلکسی بادز ۲ پرو در مقایسه با مدل قبلی، پشتیبانی از کیفیت صدای 24-bit/48kHz Hi-Fi است. سامسونگ از کدک جدید SSC هم برای این محصول استفاده کرده که که باعث می‌شود ۲۵۶ برابر اطلاعات صدای بیشتری به گوشی‌های مختلف منتقل شود. مدل قبلی تنها از صدای 24-bit که به صدای ۱۶ بیت تبدیل می‌شدند، استفاده می‌کرد.

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که ویژگی24-bit/48kHz Hi-Fi روی گوشی‌های جدید سامسونگ از جمله گلکسی S21 FE 5G فعال می‌شود. گزارش‌های مختلف به این موضوع اشاره کرده‌اند که کدک‌های اختصاصی سامسونگ می‌توانند به 2304 کیلوبیت بر ثانیه افزایش پیدا کند که صدای با وضوح بالا و بدون کاهش کیفیت را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. سامسونگ ادعا کرده که این ویژگی یک بهبود عالی محسوب می‌شود. صدای ۲۴ بیت روی اکثر گوشی‌هایی که به رابط کاربری One UI 4 مجهز شده‌اند، فعال است. به همین دلیل می‌گوییم که گلکسی بادز ۲ پرو صدای شگفت‌انگیزی دارد. صدای این محصول حتی با صدای Sennheiser Momentum True Wireless 3 برابر می‌کند.

بررسی گلکسی بادز 2 پرو بصورت دقیق و مو به مو

اتصالات و امکانات

این هدفون اولین هدفون بیسیم سامسونگ است که قابلیت اتصال به تمامی دستگاه های مجهز به بلوتوث را دارد و با ارائه نرم افزار های Easy Pair و Buds Audio Switch و همچنین Bluetooth Info Sync، قابلیت اتصال به تلویزیون های هوشمند سامسونگ و گلکسی بوک سامسونگ را فراهم می‌کند.

خبر مهم در صفحه مشخصات این است که گلکسی بادز 2 پرو دارای بلوتوث 5.3 است – که جدیدترین استاندارد بلوتوث برای اتصال بی سیم است و یک گام بزرگتر از Buds Pro 5.0 (و Buds 2 5.2) است. . این کار برد بی سیم بهتر، سرعت بالاتر و کارایی بیشتر را به همراه دارد.

قابلیت Auto Switch

جدیدترین قابلیتی که سامسونگ به این هدفون بی‌سیم افزوده است Auto Switch نام دارد. کاربران با استفاده از آن می‌توانند به راحتی و تنها با یک لمس دیوایس هوشمند خود را به بادز ۲ پرو نیز متصل کنند. علاوه بر این، قابلیت SmartThings Find این هدفون به کاربران در پیدا کردن آن در صورت مفقود شدن، کمک می‌کند. این کاربرد بسیاااار کاربری واقعا به کاربران  و طرفداران عاشق ایرپاد  که بسیار پر مشغله هستند و با اقلام زیادی در اطرافشان درگیرند و امکان گم شدن ایرپاد آنها وجود دارد ، دقیقا مانند یک معجزه می ماند .

کاربرد اپلیکیشن Galaxy Wearable

بادز 2 پرو  می تواند خرید هوشمندانه‌ای باشد  و بهتر است که با ویژگی‌های این محصول و نرم‌افزاری که روی آن قرار گرفته بیشتر  آشنا شوید. مانند گلکسی بادز پرو، اکثر اتنظیمات این گلکسی بادز 2 پرو را در اپلیکیشن Galaxy Wearble که برای اندروید منتشر شده، مشاهده می‌کنید. متاسفانه در مدل‌های جدید گلکسی بادز خبری از پشتبانی مناسب iOS نیست.

سامسونگ تا قبل از این پشتیبانی خوبی از دو سیستم عامل اندروید iOS انجام می‌داد، اما روی مدل‌های جدید این موضوع را شاهد نیستیم. البته که همچنان می‌توانید از گلکسی بادز 2 پرو روی محصولات اپل استفاده کنید، اما به یکسری از ویژگی‌ها این محصول دسترسی نخواهید داشت. همچنین داخل اپلیکیشن می‌توانید به ظرفیت باتری دسترسی داشته باشید. می‌توانید ظرفیت باتری کیس و خود هندزفری‌ها را مشاهده کنید. در صفحه اصلی اپلیکیشن این امکان به شما داده می شود تا  به تنظیمات حذف صدای مزاحم دسترسی داشته باشید.

به راحتی می‌توانید ویژگی حذف صدای مزاحم را فعال یا غیرفعال کنید و یا آن را روی حالت‌های مختلفی از جمله صدای محیط یا ambient Sound قرار دهید. حتی به واسطه اپلیکیشن می‌توانید نرم‌افزار هندزفری‌ها را هم در صورت نیاز آپدیت کنید. داخل اپلیکیشن Galaxy Wearble به گزینه‌هایی مانند فعال یا غیرفعال کردن Voice Detect، صدای ۳۶۰، تنظیمات کنترل لمسی و پیدا کردن هندزفری گم شده را  هم مشاهده می کنید. 

بررسی گلکسی بادز 2 پرو بصورت دقیق و مو به مو

ویژگی (ANC) یا همان حذف نویز فعال

گلکسی بادز لایو اولین دستگاهی در خانواده سامسونگ بود که قابلیت حذف نویز فعال را داشت. در بررسی گلکسی بادز 2 متوجه شدیم که عملکرد حذف نویز و عایق بندی غیرفعال بهتری نسبت به اولین گلکسی بادز پرو دارند. در گلکسی بادز 2 پرو قابلیت حذف نویز تا 32 دسی بل وجود دارد.

عمر باتری و مقدار زمان استفاده از آن

عمرباتری گلکسی بادز 2 پرو درحال فعال بودن ANC، حدود پنج ساعت خواهد بود و در صورت خاموش کردن ANC، تا هشت ساعت می‌توانید از آن استفاده کنید. با درنظر گرفتن کیس شارژ، عمر باتری این محصول ۲۰ ساعت درحالت فعال بودن حذف‌نویز، و ۳۰ ساعت درحالت عادی خواهد بود. همینطور  محفظه شارژ، کابل USB نوع C، ایرباد با اندازه‌های مختلف و دفترچه راهنما اقلام همراه با این ایربادز هستند.

کارایی باتری و اقلام همراه

عمرباتری گلکسی بادز 2 پرو درحال فعال بودن ANC، حدود پنج ساعت خواهد بود و در صورت خاموش کردن ANC، تا هشت ساعت می‌توانید از آن استفاده کنید. با درنظر گرفتن کیس شارژ، عمر باتری این محصول ۲۰ ساعت درحالت فعال بودن حذف‌نویز، و ۳۰ ساعت درحالت عادی خواهد بود. محفظه شارژ، کابل USB نوع C، ایرباد با اندازه‌های مختلف و دفترچه راهنما اقلام همراه با این ایربادز هستند.

ویژگی کنترل لمسی

کنترل لمسی قرار گرفته روی هر  یک از هندزفری های این ایرپاد  دقیقا مثل هم می‌ماند. تا آنجایی که ما بررسی کرده ایم قطعا  مشکل جدی با این کنترلرهای لمسی نخواهید داشت. اما  تنها مشکلی که با کنترل لمسی ممکن است  پیدا می‌کنید، زمانی است که می‌خواهید هندزفری‌ها را داخل گوشتان قرار دهید. البته این مشکل را روی اکثر هندزفری‌ها بی‌سیم مشاهده می‌شود. برای اینکه این محصولات بهتر داخل گوش قرار بگیرد، باید هی جای آن‌ها را تغییر دهید. در زمان این تغییر هم انگشت‌ها کنترلرها را لمس می‌کنند و به همین دلیل پخش موسیقی متوقف می‌شود. حساسیت بالای کنترل‌ها و کوچک بودن این هندزفری باعث این اتفاق می‌شود، که این هم چیز نگران کننده ای نیست .

قابلیت LE Audio

 ایرپاد گلکسی بادز 2 پرو از ویژگی LE Audio هم استفاده می‌کند. سامسونگ به این موضوع اشاره کرد که این ویژگی باعث می‌شود که هندزفری به‌صورت ۳۶۰ درجه صدای محیط را ضبط کند. به‌صورت مثال اگر در حال پخش‌زنده باشید این ویژگی فوق‌العاده عمل می‌کند. البته باید بگوییم که این ویژگی به واسطه به‌روزرسانی نرم‌افزاری به گلکسی بادز ۲ پرو اضافه می‌شود.  اما خبر خوب اینکه سامسونگ گلکسی بادز 2 پرو از بلوتوث LE پشتیبانی می‌کند پس جای نگرانی نیست .

قابلیت ضد آب بودن

 خوشبختانه این ایرپاد  از گواهی استاندارد ضد آب IPX7 برخوردار است که موجب می‌شود کاربر حتی درون آب نیز بتواند از آن استفاده کند. براساس ادعای شرکت سامسونگ، کاربران می‌توانند از این محصول به مدت ۳۰ دقیقه در زیر آب تا عمق ۱ متری بهره ببرند. اما حد الامکان توصیه می شود که این کار را نکنید . اما اگر ایرپادتان به هر دلیلی در آب افتاد، بدون هیچ نوع نگرانی آن را از درون آب بیرون کشیده و خشک کنید و دوباره از آن بهره کامل را ببرید.

تنوع رنگی گوناگون

 اگر تصاویر این مدل از ایرپاد را مشاهده کرده باشید ، خواهی دید که طراحی کیس گلکسی بادز ۲ پرو شباهت زیادی با دو مدل قبلی دارد. این ایربادز در سه رنگ مختلف سفید، بنفش و مشکی به‌فروش می‎رسد و دیگر خبری از رنگ زیتونی نیست.  اما ، ما رنگ جدید این محصول یعنی بنفش یا به قول سامسونگ Bora Purple را در اختیار داریم.

قابلیتی به نام Voice Detect

ویژگی Voice Detect ویژگی جدیدی است که سامسونگ ان را روی گلکسی بادز ۲ پرو قرار داده است. این ویژگی به شکل هوشمند متوجه صحبت کردن کاربر می‌شود و می‌تواند صدای هندزفری را کم کند یا به شکل خودکار ویژگی صدای محیط را فعال کند. در این حالت راحت‌تر می‌توانید در زمانی که این هندزفری را به همراه دارید، در گفت‌وگوها شرکت کنید. این ویژگی به‌صورت پیش‌فرض پس از گذشت ۱۰ ثانیه همه چیز را به حالت پیش‌فرض تغییر می‌دهد. البته که می‌توانید این زمان را به ۱۵ ثانیه تغییر دهید. در آزمایش‌هایی که روی گلکسی بادز ۲ پرو انجام دادیم، متوجه شدیم که ویژگی Voice Detect بسیار خوب عمل می‌کند. این ویژگی حتی روی محصولات اپل از جمله مک‌ پرو هم کار می‌کند و تنها محدود به گوشی‌های سامسونگ و گوشی‌های اندرویدی نمی‌شود.

و اما طبق روال همیشگی در پایان این مقاله هم باز چکیده ای از خلاصه توضیحات و بررسی های مربوط به ایرپاد  بادز ۲ پرو ارائه می دهیم برای اون دسته از همراهانی که وقت کمی برای تحقیق دارند و دوست دارند همه اطلاعات را جامع و کامل و خلاصه وار داشته باشند . ما همیشه به فکرتون هستیم 😉 از اینکه مارو برای خواندن انتخاب کردید ممنونیم .

بررسی گلکسی بادز 2 پرو بصورت دقیق و مو به مو

مشخصات کلی و کلیدی

1.ابعاد / وزن:

27.7 × 50.1 × 50.2 میلی‌متر / 43.4 گرم

2.سازگاری:

سازگار با دستگاه های دارای بلوتوث

مشخصات فیزیکی و طراحی

1.مقاومت در برابر آب و گردوغبار و

 درجه گواهی‌نامه: IPX7 (مقاومت دربرابر آب تا عمق 1 متری و حداکثر 30 دقیقه)

2.نشان‌گر LED :دارد

اتصالات و کارکرد

1.نحوه قرارگیری هدفون:تو گوشی

2.نوع اتصال:بی‌سیم

3.نوع رابط:بلوتوث

4.بلوتوث:نسخه 5.3

5.میکروفون:دارد

توضیحات میکروفون

1.دارای حذف نویز فعال تا 33 دسی‌بل

2.دکمه‌های روی دستگاه:

کنترل لمسی و ضربه زدن به ایرباد برای اتصال و قطع تماس و تغییر محتوای در حال پخش

مشخصات فنی

1.قابلیت کنترل صدا از روی دستگاه:دارد

2.محدوده عملکرد:10 متر

3.سایر قابلیت‌ها (ویژگی‌ها):

صدای Hi-Fi و 24 بیت (سازگار با دستگاه‌های سامسونگ با رابط کاربری One UI 4.0 و بالاتر) – صدای 360 درجه (سازگار با دستگاه‌های سامسونگ با رابط کاربری One UI 3.1 و بالاتر) – پشتیبانی از فرامین صوتی – کیفیت صدای HD در مکالمه – حالت Ambient Sound برای شنیدن صدای محیط اطراف در حین پخش محتوا – امکان استفاده 55 دقیقه‌ای تنها با 5 دقیقه شارژ

مشخصات باتری و مدت زمان کارکرد

  • نوع باتری:غیرقابل تعویض
  • ظرفیت باتری: باتری با ظرفیت 61 میلی‌آمپر ساعت (ایرباد)/ باتری با ظرفیت 515 میلی‌آمپر ساعت (محفظه شارژ)
  • بازدهی باتری: حداکثر 5 ساعت حالت پخش صدا (روشن بودن حذف نویز) (تا 18 ساعت با محفظه شارژ) – حداکثر 8 ساعت حالت پخش صدا (خاموش بودن حذف نویز) (تا 29 ساعت با محفظه شارژ) – حداکثر 3.5 ساعت حالت مکالمه (روشن بودن حذف نویز) (تا 14 ساعت با محفظه شارژ) – حداکثر 4 ساعت حالت پخش صدا (خاموش بودن حذف نویز) (تا 15 ساعت با محفظه شارژ)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *