بلاگ

موسیقی بیس دار چیست ؟

موسیقی بیس دار چیست - مای ایرپادز

شاید این سوال شما هم باشد که اصلا موسیقی بیس دار چیست ؟ در دنیایی که هر روز با چیزهای پیشرفته تر و مدرن تر با آپشن ها و ویژگی های بی نظیر و منحصربه‌فرد تری روبرو میشویم خیلی طبیعی است که موسیقی هم رفته رفته در حال پیشروی در دنیای ما باشد و می توان گفت اکنون به بخشی از زندگی روزانه ما تبدیل شده است. از این رو همه ما روزانه با انواع پخش کننده های متفاوتی نظیر اسپیکر های بلوتوثی هدفون‌ها هندزفری ها انواع ایرپاد انواع پخش کننده های خودرو و دیگر تجهیزات صوتی ارتباط داریم . یکی از صداهای دوست داشتنی که ما از این تجهیزات صوتی دریا و شنود میکنیم بیس(Bass) می باشد .هدف ما از نوشتن این مقاله نگاهی کوتاه و مرور به مفاهیمی همچون بیس و نحوه عملکرد انواع بیس های به کار رفته در اسپیکر هدفون ها و هندزفری ها میباشد ، پس لطفاً برای آگاهی بیشتر از مفاهیم های نامبرده تا پایان این مقاله ما را همراهی بفرمایید.

بیس در موسیقی چیست ؟

بیس به صدای بم در موسیقی گفته می شود که شنیده نمی شود بلکه به صورت لرزش احساس میشود. برای درک بهتر این موضوع مثالی ساده را برای شما بیان می کنم تا به فهم بیشتر کمک بکند ماشین را فرض کرده که با یک موزیک با ولوم بالا در باندهای خود اجرا کرده و از فاصله دور به شما نزدیک می شود، اولین صدایی که احساس می‌کنید طبیعتاً صدای لرزش است و بعد که به شما نزدیک شد آن زمان متوجه بقیه صداها در موزیک می شوید به این لرزش بیس گفته می‌شود. البته به صورت کلی نقش بیس در موسیقی برای ایجاد هیجان و پر کردن فضا در یک موسیقی هست که تو موزیک های امروزه از جمله رپ ، ترپ، داپ استپ، هوس، پاپ، و ترنس زیاد به چشم می خورد. این موضوع تا آنجایی در فرهنگ موسیقی اهمیت یافته که عملاً یک موزیک بدون بیس به معنی یک موزیک بدون هیجان است.


تعریف علمی موسیقی بیس دار چیست ؟

بیس یا باس یک اصطلاح است که به صداهای فرکانس پایین تولید شده توسط یک ووفر یا اسپیکر گفته می شود. از آنجایی که گوش هر انسانی قادر است تنها صداهای تولید شده در فرکانس ۲۰ هرتز تا ۲۰۰۰۰ هرتز را بشنود بنابراین در این بازه صداهای پایین تر از هزار هرتز صدا آهنگ های بیس دار نام می گیرد. به زبان عامیانه تر می توان گفت که هر چقدر صدای تولید شده به عدد ۲۰ هرتز نزدیک‌تر باشد صدا بم تر و کلفت تر می شود و همین اصل موجب میشود اسپیکر ها صدای بیس دار را از صدای معمولی آهنگ ها تشخیص دهند و آن را پخش کنند‌.

بیس در موسیقی چیست

بیس در هدفون و هندزفری ها

هدفون ها و هندزفری ها هم مانند اسپیکر ها توانایی تولید بیس را دارند .این محصولات بسته به نوع برند و طراحی متفاوت عمل می کنند اما شیوه تولید بیس درآنها تقریباً یکسان است .هدفون ها و هندزفری ها ارزان قیمت تنها از یک جفت درایو پخش کننده بهره می برند که درایو صدا های فرکانس پایین را پخش میکند این ویژگی موجب می‌شود بیسی که می‌شنوید فاصله بسیار زیادی با بیس اسپیکر ها داشته باشد اما در صورت دیگر بهترین ایرپادها و هدفون ها و هندزفری ها نظیر ایرپادهای موجود علاوه بر درایوهای پخش کننده موسیقی از یک جفت ووفر کوچک بهره می برند که به صورت اختصاصی وظیفه تولید بیس را برعهده دارد بنابراین در صورت استفاده از هدفون ها و ایرپاد هایی که کیفیت بهتری دارند می‌توانید بیس دقیق موزیک ها را با جزئیات بیشتری گوش دهید بدون آنکه بخواهید به شنوایی خود آسیب برسانید و یا دستگاه پخش کننده را به گوش خود نزدیک بکنید.

چه ایرپاد و هدفونی بیس دارند ؟

ایرپاد و هدفون در زمینه‌ی پشتیبانی از موسیقی بیسدار به دو گروه ایرپاد بیس دار و ایرپاد بدون بیس تقسیم بندی میشوند که این گروه بندی رو بر اثر تجربه و تست متعدد هدفون و ایرپادها به دست آورده‌ایم و این حاصل تجربه هست. معمولا هدفون و ایرپاد کپی و فیک بیس ندارند و تو بهترین حالت صدای بالایی دارند که این صدا در ولوم بالا با نویز زیاد همراه است اما ایرپاد هایی کپی و ایرپاد اورجینال توانایی تفکیک صداها را بخوبی دارند و طبیعتا از بیس موسیقی نیز بیشتر پشتیبانی میکنند.

امیدوارم با این نوشته به طور کامل با موسیقی بیس دار آشنا شده باشید

1 فکر در مورد “ موسیقی بیس دار چیست ؟

  1. Israel-lady נערות ליווי گفت:

    I was pretty pleased to discover this great site. I want to to thank you for ones time due to this fantastic read!! I definitely appreciated every part of it and I have you book marked to look at new stuff on your web site.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *