اپل, بلاگ, مقایسه ایرپادها

مقایسه ایرپاد 3 و ایرپاد پرو اورجینال ،کدوم بهتره؟

مقایسه ایرپاد ۳ و ایرپاد پرو اپل

مقایسه ایرپاد 3 و ایرپاد پرو کدام یک برترند ؟

ایرپاد 3 و ایرپاد پرو اپل به دو علت بسیار محبوب هستن یکی بعلت اینکه جز تولیدات اپل هستن و یکی اینکه واقعا کیفیت و ویژگیهای خیلی خاصی دارند که برای خرید ایرپاد هرکسی رو ترغیب به خرید میکنه. حال میخواهیم این سری در سایت مای ایرپادز مقایسه ایرپاد پرو و ایرپاد 3 اورجینال را بصورت کاملی داشته باشیم. با بررسی مشخصات این دو ایرپاد متوجه میشویم آنها شباهت زیادی به یکدیگر دارند که این امر می‌تواند تصمیم گیری برای انتخاب بین این دو نسخه را بسیار دشوار تر بکند ، و شاید برای خرید ایرپاد شمارو یه خورده سردرگم بکند یکی امکانات بالاتر و قیمت بالاتر یکی قیمت مناسبتر.

ایرپاد ۳ که به تازگی معرفی و وارد بازار شده بود و اگر آن را با ایرپاد ۲ مقایسه میکردیم متوجه میشدیم که ویژگی های اضافی زیادی مثل شارژ مگ سیف، سنسورهای تشخیص پوست و صدای فراگیر به آن افزوده شده اند و مهمتر از همه عمر باتری هم بهبود پیدا کرده موردی که بسیار توجه کاربران را به خود جلب کرده و آنها بیش از همه چیز خواهانش بودند. به لطف این قابلیت جدید حالا ایرپاد۳ به رده ایرپاد هایی مثل ایرپاد پرو نزدیک شده است البته هنوز هم تفاوت‌هایی بین ایرپاد۳ با ایرپاد پرو وجود دارد. در کل ایرپاد اورجینال هر مدلی که باشه داشتنش لذت بخشه .

مقایسه ایرپاد ۳ و ایرپاد پرو - مای ایرپادز

مقایسه ایرپاد 3 و ایرپاد پرو از لحاظ طراحی

یکی از تغییرات بزرگی که در ایرپاد ۳ دیده می شود، طراحی تغییر یافته ای است که آن را به ایرپاد پرو شبیه تر می کند. یکی از تغییرات اصلی در طراحی ارتقا یافته ایرپاد۳ ساقه های کوتاه تر آن است.
از نظر طراحی دو مدل ایرپاد ایفون پرو شباهت بیشتری نسبت به ایرپاد های مدل پایه دارند. آنها دارای همان طراحی زاویه دار هستند اما تفاوت اصلی شان این است که ایرپاد پرو دارای نوک گوش قابل تعویض است در حالی که ایرپاد های نسل سوم این چنین نیستند علاوه بر این موضوع هدفون در مدل نسل سوم به نازکی ایرپاد پرو نیست.
همچنین هر دو ایرپاد ها از نظر بسیاری از ریزه کاری ها از جمله بخش مشبک میکروفون، پورت صدای ارگونومیک، فرورفتگی بخش لمسی و رنگ دستگاه مشابه با هم هستند و در قسمت زیرین هر دو بخشی آهنربایی برای اتصال به کیس قرار دارد.

قابلیت حذف نویز فعال و صدای فضایی

ایرپاد ۳ از لحاظ ظاهری تقریبا می توان گفت که به ایرپاد پرو شباهت دارد اما ممکن است برای کاربران این سوال به وجود بیاید که آیا صداهای آنها نیز یکسان است؟ باید در پاسخ به این سوال بگویم که متاسفانه ایرپاد۳ از قابلیت حذف نویز فعال بهره مند نیست. گمان بر این است که شرکت اپل به منظور کاهش قیمت محصول از ارائه این قابلیت در ایرپاد۳ صرف نظر کرده است. با این وجود ایرپاد۳ می‌تواند بیش از ۶ ساعت هنگام پخش موسیقی دوام بیاورد. البته کیس شارژ بی سیم این محصول این امکان را برای آن فراهم می‌کند که کاربران شارژدهی را تا ۳۰ ساعت برای پخش موسیقی افزایش دهند. البته این ایرپاد به همراه خود ویژگی صدای فضایی را به همراه می آورد که می تواند افکت صدای فراگیر ایجاد کرده و حرکت سر شما را هنگام تماشای فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی دنبال کند. البته این ویژگی ایرپاد به این دلیل است که شرکت اپل تاکید زیادی روی صدای فضایی و ترکیب دالبی اتموس ایرپاد های جدیدش دارد.

قابلیت ردیابی

همانطور که گفتم ایرپاد ۳ از قابلیت ردیابی سر مشابه ایرپاد پرو و ایرپاد پرو مکس پشتیبانی می کند. کوپرتینویی‌ها در حال حاضر قهرمان کیفیت تماس های صوتی شناخته می شوند و این ادعا را دارند که عملکرد میکروفون را در جدیدترین ایرپاد خود بهبود بخشیده اند.

مقایسه ایرپاد 3 و ایرپاد پرو اورجینال از لحاظ شارژدهی و باتری

این محصول جدید از AAC-ELD پشتیبانی می کند. کد کی گفتاری که کیفیت صدای فول اچ دی را برای برقراری و ارتباط واضح و طبیعی برای تماس صوتی و تصویری فراهم می کند.( اگه نمیدونی کدک چی هست مقاله کدک چیست رو بخون ) لازم به ذکر است این را هم یادآور شوم که ایرپاد پرو در سال ۲۰۱۹ با سری های گوش سیلیکونی وارد بازار شد‌.ایرپاد پرو به دلیل پشتیبانی از حذف نویز فعال در صورت روشن بودن این قابلیت ساعت پخش کمتری در اختیار کاربر قرار می دهد. شارژدهی ایرپاد پرو در صورت روشن بودن حالت حذف نویز فعال چهار و نیم ساعت، و در صورت استفاده از کیس شارژ دهی تا ۲۴ ساعت است. البته به صورت عادی نیز این ایرپاد در مقایسه با محصول تازه معرفی شده اپل که همان ایرپاد۳ معروف است ساعت پخش کمتری ارائه می دهد. یعنی با داشتن قابلیت حذف نویز فعال نسبت به ایرپاد۳ حداکثر ۵ ساعت پخش کمتری دارد. نکته مهم دیگر اینکه این محصولات یعنی هم ایرپاد پرو و هم ایرپاد ۳ از گواهی آی پی ایکس فور(IPX4) برخوردار است و در برابر پاشش آب و تعریق مقاوم هستند.

مقایسه ایرپاد ۳ و ایرپاد پرو از لحاظ قیمت

از آنجایی که ایرپاد۳ جانشین ایرپاد های استاندارد اپل محسوب می شود قیمت آن نسبت به قیمت نسخه پرو ارزان تر است. ایرپاد پرو در وبسایت اپل ۲۴۹ دلار قیمت دارد .از آنجایی که این دو ایرپاد از بسیاری از جهات به هم شبیه اند برای همین خیلی از کاربران به دنبال مقایسه ایرپاد اپل سری ۳ با ایرپاد پرو هستند تا بدانند این دو ایرپاد دقیقاً از چه نظر با هم تفاوت دارند و ما هم سعی کرده‌ایم در این مقاله ریز به ریز جزئیات و تفاوت ها را برای شما بازگو کنیم.
مثلا گفتیم که قیمت ایرپاد ۳ حدود ۵ میلیون تومان است در حالی که قیمت ایرپاد پرو حدود ۶ میلیون تومان است. و یا مثلاً از شباهت های آنها می توان گفت که هر دو دارای شارژ بی سیم هستند.
همانطور که گفته می شود هر دو ایرپاد مقاومت در برابر آب و تعریق را دارند.
اما نکته‌ای که در کمتر مقاله گفته می‌شود وزن کیس انان است. وزن کیس ایرپاد سه ۳۷ گرم و وزن کیس ایرپاد پرو ۴۵ گرم است.

پس تا اینجا فهمیدید که چرا سعی کرده ایم در این مقاله به مقایسه ایرپاد ۳ و پرو شرکت اپل بپردازیم .پس چون هم ایرپاد پرو و هم ایپاد ۳ هر دو جزو هدفون های بالارده اپل هستند بنابراین دانستن مزایا و معایب هر کدام شان بسیار مهم است. از سری شباهت های آنها که باز هم تاکید می شود به این موضوع این است که هر دوی این ایرپاد ها دارای ساقه کوتاهتر با سر منحنی هستند و کیفیت صدای بهتری را نسبت به ایرپاد استاندارد ارائه می دهند. تفاوت های واقعی آنها در نهایت به حذف نویز و نوع سر گوش هدفون برمیگردد. و بقیه مواردی که در این مقاله ذکر می شود جزو تفاوت های بسیار جزئی و دقیقی است که شما فقط و فقط می توانید آن را از سایتی مثل سایت مای ایرپاد انتظار داشته باشید .

مقایسه ایرپاد 3 و ایرپاد پرو از لحاظ کیس شارژ

کیس ها نیز از نظر طراحی تقریباً مشابه هم هستند اما از نظر ابعاد دقیق متفاوت از هم هستند ابعاد کیس ایرپاد۳ ۱.۸۳×۲.۱۴×۰.۸۴ اینچ و و وزن آن ۱.۳۴ اونس است ولی کیس ایرپاد پرو ۱.۷۸×۲.۳۹×۰.۸۵ اینچ است و وزن آن ۱۶۱ اونس است.همچنین هر دو ایرپاد از شارژ مغناطیسی و بی سیم پشتیبانی می کنند. در سایر موارد هم تغییر خاصی در این دو نوع ایرپاد مشاهده نشده است. از نشانگرهایLED جلوی کیس گرفته تا درگاه شارژ که در پایین کیس و دکمه پیدا کردن گوشی ها که در پشت کیس قرار دارد.

مقایسه ایرپاد ۳ و ایرپاد پرو

مقایسه ایرپاد 3 و ایرپاد پرو از لحاظ کیفیت صدا

در ایرپاد پرو نسبت به ایرپاد ۳ کیفیت صدا بهتر است اپل میگویند ایرپاد رو به لطف Adaptive EQ کیفیت صدای برتر یا superior sound quality را ارائه می دهد که به طور خودکار فرکانس‌های پایین و میانی و موسیقی را برای گوش افراد تنظیم میکند.

مقایسه ایرپاد پرو و ایرپاد 3 اورجینال از لحاظ قابلیت اتصال

هر دو نسل ایرپاد یعنی ایرپاد پرو و ایرپاد ۳ دارای تراشه Apple H1 هستند و اتصال بلوتوث ۵.۰ را دارند. این قابلیت به این معنی است که شما باید منتظر عملکرد اتصال مشابه در هر دو مدل ایرپاد باشید.از دیگر اتصالات و امکانات ایرپاد سری ۳ اپل و ایرپاد پرو اپل می‌توان به این اشاره کرد که هر دو ایرپاد فاقد کابل جدا شونده هستند. و همچنین از امکانات نرم‌افزاری این دو مدل می‌توان به این اشاره کرد که ایرپاد پرو اپل بهترین عملکرد را با آیفون، آیپد، اپلTV، اپل واچ و کامپیوترهای مک با آخرین نسخه سیستم عامل دارد، اما ایرپاد سری ۳ اپل بهترین عملکرد را با آیفون ،آیپد ،اپلTV اپل واچ و کامپیوترهای مک با آخرین نسخه سیستم عامل و اپلیکیشنFind My برای مکان یابی ایرپاد گمشده دارد.
همچنین هر دو مدل ایرپاد فاقد توانایی پشتیبانی از محتوایHi-Res هستند. ایرپاد پرو فاقد نشانگر شارژر است اما ایرپاد ۳ این ویژگی را دارد. از دیگر مشخصات فنی این دو مدل ایده آل می توانیم به این اشاره بکنیم که هر دو دارای شتاب سنج، تشخیص حرکت، حسگر دوگانه اپتیکال، شتاب سنج تشخیص گفتار هستند. اما ایرپاد پرو علاوه بر این ویژگی ها دارای حسگر موسوم بهforce sensor برای تشخیص ژست های حرکتی و کنترل هدفون و همچنین استفاده از درایو و آمپلی فایر شخصی‌سازی‌شده اپل است.

مقایسه ایرپاد پرو و ایرپاد 3 اورجینال مای ایرپادز

مقایسه ایرپاد ۳ و ایرپاد پرو از لحاظ کنترل ها

یکی از قابلیت هایی که هر دوی ایرپاد ها دارای آن هستند ویژگی سنسور فشار است که یکی از مواردی است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد. این قابلیت از فشار دادن تکی و چند باره و همچنین فشار دادن و نگه داشتن پشتیبانی می کند و کنترل های متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. گذشته از سنسور فشار هر دو مدل ایرپاد دارای قابلیت تشخیص گوش هستند و هر زمان که تشخیص بدهد آنها را از گوش درآوردن به طور خودکار پخش موسیقی را متوقف می کند و هر زمان همه آنها را داخل گوش بگذارید دوباره شروع به پخش موسیقی می کند. البته این ویژگی ها هرکدام با سخت افزار های متفاوتی در این دو مدل فعالیت می کند مدل پرو از سنسورهای نوری دوگانه برای تشخیص اینکه داخل گوش است یا نه استفاده می کند و مدل ایر پادز سری ۳ اپل از سنسورهای جدید تشخیص پوست بهره می برد. قابلیت مهم بعدی در بخش کنترل ها ،دستیار صوتی اپل به نام سیری است که در هر دو مدل با گفتن Hey siri فعال می‌شود و دستورات صوتی شما را بدون هیچ مشکلی اجرا می‌کند همچنین سیری هر زمان یک نوتیفیکیشن یا پیام جدید دریافت کنید متن آن را برایتان می خواند تا نیازی نباشد گوشی را ازجیبتان خارج کنید.

مطمئنم این مقایسه کوچولو زیر هم به شدت براتون کاربردیه :

قابلیت های ایرپاد ۳

اکولایزر قابل تطبیق ،صدای فراگیر ،امکان خاموش شدن خودکار ،به اشتراک گذاری صدا ،اعلان پیام ها با سیری، ردیابی سر ،حالت لایو لیسن، شارژ مگ سیف.

قابلیت های ایرپاد پرو

نویز کنسلینگ، حالت شفافیت صدا ،اکولایز قابل تطبیق، سوئیچ خودکار ورودی صدا ،به اشتراک گذاری صدا، تست تعیین اندازه تو گوشی ها ،اعلان پیام ها با سیری، ردیابی سر، حالت لایو لیسن شارژ مگ سیف نسخه ۲۰۲۱

شاید این سوال برای شما به وجود بیاید که چرا ما داشتن یا نداشتن تو گوشی در ایرپاد ها را نوعی قابلیت حساب می کنیم و بسیار به آن اهمیت میدهیم و حتی در مقاله هم آن را یکی از تفاوت های بسیار مهم بین ایرپاد پرو و ایرپاد ۳ دانستیم. شایان به ذکر است بگویم کاربران آیفون تا زمانی که از ایرپاد پرو استفاده نکردن متوجه اهمیت بالای بخش تو گوشی هندزفری ها نشدند. این قسمت مذکور که معمولاً از سیلیکون ساخته میشود داخل گوش شما قرار میگیرد و کمک می کند ایرپاد به شکل بهتری داخل کانال گوش جایی بگیرد تا هنگام حرکت به راحتی بیرون نیافتد آنها همچنین سر و صدای محیط اطراف را هم به اندازه قابل توجهی کاهش می دهند. به همین دلیل شما می توانید از ایرپاد پرو هم برای ورزش و هم برای حذف صدای اطراف تان استفاده کنید تا موسیقی را با نهایت وضوح و کیفیت و بدون هیچ صدای اضافی گوش دهید. اپل حتی یک تست اندازه گیری برای این توگوشی ها هم طراحی کرده که با آنالیز گوش شما بهترین اندازه تو گوشی را به شما پیشنهاد می دهد.
از طرف دیگر ایرپاد ۳ فاقد این تو گوشی ها است و با وجود اینکه طراحی یکسانی با مدل پرو دارد و به خوبی داخل گوش جای می گیرد اما اگر از نظر راحتی و محکم بودن بخواهیم به مقایسه بین ایرپاد پرو و ایرپاد سری ۳ اپل بپردازیم می‌بینیم، که ایرپاد پرو به لطف همین تو گوشی های سیلیکونی انتخاب بهتری برای ورزش و همچنین حذف سر و صدای اطراف است.پس اینکه هدفون جدید اپل با همان طراحی باز نسل گذشته به بازار عرضه می‌شود، چندان تعجب‌آور نیست .نسل سوم ایرپاد در گوش اثر اشخاص به خوبی جای می‌گیرد برخی از افراد هم به دلیل اینکه به نکته های سیلیکونی ایرپاد پرو علاقه چندانی ندارند و نمی خواهند هدفون به طور عمیق در گوش شان فرو برود به همین دلیل به سراغ خرید ایرپاد ۳ میروند. بنابراین داشتن سری سیلیکونی در ایرپاد سری ۳ اپل نقطه ضعفی برای این ایرپاد محسوب نمی شود بلکه به سلیقه کاربر و مشتری برمی‌گردد که بخواهد هدفون به طور عمیق در گوش فرو برود یا خیر‌.

رنگ
هر دو مدل تنها تنها در رنگ سفید موجود می باشند، با توجه به تفاوت های جزئی در اندازه باید ببینیم که آیا کاور های عرفات پرو و لوازم جانبی کی با ایرپاد های نسل سوم سازگاری دارد یا نه.

راهنمای خرید

مقایسه ایرپاد ۳ و ایرپاد پرو اپل و راهنمای خرید بصورت کوتاه. از آنجایی که ایرپاد های نسل سوم نسبت به ایرپاد های نسل دوم پیشرفت‌هایی کرده‌اند با این حال اگر قرار باشد که ما آن را با ایرپاد پرو مقایسه بکنیم مسئله کمی پیچیده تر می شود. اما اگر بخواهیم یک راهنمایی خوب به شما ارائه بدهیم باید بگوییم که اگر به دنبال یک جفت هدفون بی سیم هستید و لزوماً به قابلیت حذف نویز خودکار نیاز ندارید ،احتمالاً ایرپاد های نسل سوم انتخاب خوبی برای شما باشد که قیمت ایرپاد سه نسبت به ایرپاد پرو ارزان تر است. همچنین ایرپاد نسل ۳ همان طور که گفته شد دارای ویژگی های جذابی همچون عمر باتری بیشتر است. کاربرانی هم که به دنبال هدفونی با قابلیت ANC هستند خرید ایرپاد پرو گزینه بهتری برای آنان می باشد در مدل پرو، کیفیت صدا عالی می باشد و دارای هر دو حالت ANCو حالت شفافیت یا Transparency Mode است. همچنین لازم به ذکر است که ایرپاد های نسل دوم و ایرپاد3 با توجه به عدم وجود نوک گوشی ( سری سیلیکونی) در گوش همه کسی جا نمی شوند.

اما اگر نتوانستید از قابلیت حذف نویز چشم پوشی کنید و در عین حال از لحاظ مالی با مشکل رو به رو بودید و نتوانستید تصمیم بگیرید من به شما ایرپاد پرو های کپی رو پیشنهاد میکنم که قیمتی بسیار مناسب دارد و در عین حال کیفیتی بسیار بالا و از قابلیت ANC یا همان نویز کنسلینگ پشتیبانی میکند.

مدلهای ایرپاد های کپی در خیلی از مواقع بنا به دو علت اصلی میتواند گزینه‌ی بسیار جذابی باشند یکی اینکه کیفیت به مراتب نسبت به قیمت عالی دارند و کیفیت بسیار مناسبی دارند و دوم اینکه دقیقا مشابه اورجینال هستند و این شباهت باعث میشه به نوعی شما یک زمین تمرین خوب داشته باشید که اگر با آناتومی گوش شما و با ظاهر آن تونستید عشق کنید و رابطه برقرار کنید تو پله بعدی اورجینال میخرید و اگه هم نتونستید بپسندیتش خوب هزینه‌ی بالای نکرده و متضرر نشده‌اید. گزینه ایرپاد دست دوم هم میتونه گوشه‌ی ذهن شما باشه برای بررسی بیشتر.

مقایسه ایرپاد پرو و ایرپاد 3 اورجینال

سخن پایانی و نتیجه گیری

یک مقایسه کامل بین ایرپادهای اپل داشتیم .با توجه به تفاوت های بین ایرپاد سری ۳ اپل با ایرپاد پرو می توانیم این نتیجه را بگیریم که ایرپاد پرو همچنان بهترین هندزفری بدون سیم اپل است .حتی در مقایسه با ایرپاد سری ۳ ، قابلیت هایی مثل نویز کنسلینگ و ویژگی های اضافی برای بهبود کیفیت صدای آن را در میان بهترین هندزفری های بی سیم جهان قرار می دهد. تنها موردی که شاید شما را از خرید مدل پرو منصرف کند عمر باتری آن است که آن را هم می توان با کمک سیستم مدیریت مصرف باتری اپل و شارژ مگ سیف نادیده گرفت.

منبع : مای ایرپادز

مطالعه فایل pdf مقایسه ایرپاد3 و ایرپاد پرو اورجینال .

اگر مایل بودید فایل pdf مقاله بالا را بصورت کامل و جهت استفاده تحقیقاتی از لینک زیر دانلود کنید. بزن روی نوشته


مقایسه ایرپاد 3 و ایرپاد پرو اورجینال

3 فکر در مورد “ مقایسه ایرپاد 3 و ایرپاد پرو اورجینال ،کدوم بهتره؟

  1. עיסוי אירוטי ברמת גן-israelnightclub گفت:

    Hi! I just wish to give you a big thumbs up for your excellent info you have got here on this post. I will be returning to your blog for more soon.

  2. Israel lady گفت:

    I was extremely pleased to discover this great site. I want to to thank you for ones time just for this wonderful read!! I definitely liked every little bit of it and i also have you bookmarked to look at new information in your blog.

  3. Israel-lady נערות ליווי گفت:

    I was pretty pleased to discover this great site. I want to to thank you for ones time due to this fantastic read!! I definitely appreciated every part of it and I have you book marked to look at new stuff on your web site.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *