مقایسه ایرپادها, اپل

مقایسه ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو جدال غولها

مقایسه ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو - مای ایرپادز

مقایسه ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو : جدیدترین محصول هدفون بلوتوثی اپل ایرپاد پرو 2 هست که از معرفی و عرضه‌ی اون به بازار چیز زیادی نگذشته اما تو همین مدت کم تونسته بدجور دل هواداران خودشو تکون بده و توی بازار عرض اندام کنه و یه کری برای بقیه بخونه . اپل بعد از اینکه در سال 2021 ایرپاد 3 رو معرفی کرد با امکاناتی کمتر از ایرپاد پرو و طراحی شبیه به اون ولی بدون سری سیلیکونی اما قیمتی اقتصادی تر و آپدیت و تولید دوباره‌ی ایرپاد پرو تونست بازار خودش رو حفظ کنه و در سال 2022 با شایعات فراوان و طرح های لو رفته از ایرپاد پرو 2 بالاخره از ایرپاد جدید خودش رو نمایی کرد و بر خلاف شایعات و اخبار ایرپاد پرو 2 طراحی همان همیشگی بود و تغییری نکرد. بریم برای مقایسه‌ی این دو مدل محبوب از ایرپاد اپل که ببینم اپل اینبار چکار کرده برامون…

مقایسه ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو جدال غولها

مقایسه ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو از لحاظ طراحی و بدنه

در نگاه و دید اول همان قبلی در مورد ایرپاد پرو 2 صادقه و شکل و ظاهر همونه و حتی سایز همون ایرپاد پرو هست اما ریز تفاوتهایی کرده که اتفاقا باعث بهبود عملکرد وبهبود کارایی ایرپاد اپل شده که بریم با هم بررسی کنیم در ادامه.

تفاوت ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو از لحاظ طراحی خود ایرپادزها

مقایسه ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو جدال غولها

خود ایرپادزها که در هر دو مدل از سری سیلیکونی استفاده شده و دقیقا یک شکل هستن با این تفاوت که در ایرپاد پرو دو جفت سری سیلیکونی اضافه داخل جعبه‌ی بسته بندی هست اما این سریهای اضافه در ایرپاد پرو 2 به 3 جفت رسیده و یک جفت و یک سایز بیشتر اپل تعبیه کرده که به همه گیر بودن ایرپاد پرو 2 کمک کرده. یعنی شما میتونید برای چهار سایز مختلف گوش ازش استفاده کنید و مشتریان راضی بیشتری برای اپل بسازید. این سایز اضافه رو بعنوان سایز xs به جعبه اضافه کرده.

airpods-pro-2-vs-airpods-pro

قسمت کنترل و دستورات هم که یک آپشن خیلی مهم اپل اضافه کرده که تو قسمت خودش بهش کامل پرداختیم. این مورد چون مهم بود بصورت جدا بیانش کردم و براتون نوشتم.

تفاوت ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو از طراحی لحاظ کیس شارژ

از لحاظ شکل و ظاهر هر دو مدل یکی هستند اما یک تفاوت اساسی اپل ایجاد کرده که اونم ایرپاد پرو 2 پایین کیس یک اسپیکر تعبیه کرده جهت پیدا کردن ایرپاد گم شده میتونه کمکتون کنه و با فعال کردن Find My صدای بلندی پخش میکند خیلی راحت ایرپاد گم شده رو میتونید پیدا کنید. اپل تراشه U1 رو به کیس شارژ اضافه کرده که بتونه به شکل درست و صحیح این عملیات پیدا کردن کیس گمشده رو اجرا کنه و کاربر مشکلی نداشته باشه.

مقایسه ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو جدال غولها

مورد بعدی که اپل در کیس شارژ تفاوت ایجاد کرده یک حفره‌ای جهت آویزون کردن بند به کیس شارژ هست که میتونه برای حمل و جابجایی کیس کمکتون کنه . آویزون کردن بند چندتا نکته‌ی مثبت داره که میتونه کاربردی باشه و اولیش اینه که امنیت ایرپاد رو بالا میبره و از افتادن کیس روی زمین جلوگیری میکنه و توی مواردی هم وقتی از بند استفاده میکنید میتونید مطمئن باشید که کسی نمیتونه ایرپادتون رو بدزده.

بیان یک نکته ضروری که به شخصه با تمام مزیتهایی که بند و آویزون کردن بند به کیس شارژ داره که ترجیح میدم از کاور استفاده کنم ابتدا و به شما هم پیشنهاد میکنم اگه قصد استفاده از این آپشن رو دارید قبلش به فکر یک کاور بهتر باشید تا یک بند که بخوایید از این حفره استفاده کنید. چون کاور هم از خط و خش افتادن روی کیس جلوگیری میکنه و هم خودش محل قلاب و بند داره و باز هم میتونید از بند استفاده کنید اگه سلیقه‌ی استفاده از بند رو دارید. در مقایسه ایرپاد پرو 2 و ایرپاد پرو سعی میکنیم از بیان این نکات ریز هم غافل نشیک که شما کاملا هر دو مدل رو بشناسید و خصوصیاتشونو بدونید.

مقایسه ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو جدال غولها

تفاوت ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو از لحاظ وزن و بدنه

خوب طراحی رو دیدید بریم از لحاظ وزن و سایز بررسی کنیم جایی که تفاوتها به چشم نمیاد. وزن سری ایرپادها برابر ولی وزن کیس شارز در ایرپاد پرو 2 به مقدار 6 گرم سنگیرنتر هست که احتمالا بخاطر وجود اسپیکر پایین کیس و بخشی از باتری کیس هست که باتری قویتری دارد.

از لحاظ سایز هم که تقاوت قابل لمسی نمیشه بیان کرد چرا که سایز هر دو مدل یکیست و شاید بهتر بشه گفت که ایرپاد پرو پیشرفته تر شده نه بخاطر سایز و وزن بخاطر امکانات جدید پس قرار نیست وزن و سایز یک ایرپاد فوق موفق به این راحتی تغییر کنه. تفاوت ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو رو باید بیشتر در ویژگیها ببینید هر چند که تا اینجا دیدیم که از لحاظ طراحی هم تفاوتهایی داشتند.

مقایسه ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو از لحاظ باتری و شارژدهی

یکی از نقاط قوت ایرپاد پرو اورجینال شارژ دهی و مدت زمان بالای شارژ این هدفون بلوتوثی بینظیر بود حالا توی ورژن جدید بریم بررسی کنیم ببینم اپل چکار کرده و چی بهش اضافه کرده.

مقایسه ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو از لحاظ باتری ایرپادها

تفاوت ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو در مبحث شارژ دهی و تایم مکالمه و موزیک خیلی مهمه چرا که این مدت دقیقا با تجربه‌ی مستقیم کاربر سرو کار داره و از طرفی میتونه مشتری وفادار برای هر برندی ایجاد کنه پس نمیشه ازش گذشت.

ایرپادها در نسل قبلی یعنی ایرپاد پرو میتونستن تا 4.5 بدون وقفه شارژ دهی داشته باشن و شما از حالت نویز کنسلینگ هم استفاده کنید اما بدون نویز کنسلینگ این مدت شارژ تا 5 ساعت هم برای موزیک قابل ارتقا بود البته که این مدتها برای مکالمه یک مقدار جزئی پایینتره اما در نسل جدیدتر یعنی ایرپاد پرو 2 قابلیت شارژ دهی و پخش مداوم وضعیت بهتری پیدا کرده بطوری که کاربر میتونه به مدت 6 ساعت بصورت مداوم از ایرپادها بدون شارژ مجدد استفاده کنه که از نسل قبلی یک ساعت بیشتره و درحالت نویز کنسلینگ هم تا 5.5 بدون وقفه میتونه پخش موزیک داشته باشه که عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی هست.

تفاوت ایرپاد پرو و ایرپاد پرو 2

باتری کیس airpods pro vs airpods pro 2

همچنان که در مقایسه ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو از لحاظ شارژدهی گوشیها ملاحظه کردید که این قابلیت افزوده شده در کیس شارژ نیز ما شاهد افزایش ظرفیت باتری و بازدهی اون هستیم. تا جایی که از 24 ساعت شارژدهی با استفاده از کیس در ایرپاد پرو به 30 ساعت شارژ دهی در نسل جدیدتر رسیده که این افزایش ساعت پخش و استفاده میتونه با بادزهای سامسونگ مثل گلکسی بادز پرو که از باتری بهتری برخوردار بودن رقابت کنه و ازشون کم نیازه.

در حالتهای نویز کنسلینگ فعال تایم استفاده‌ی 24 ساعته ایرپاد پرو میتونه تا 18 ساعت و تایم ایرپاد پرو 2 از 30 تا 24 ساعت تقلیل پیدا کنه. که پیشنهاد میکنم نویز کنسلینگ رو فقط در مواقع ضرروی فعال کنید که تایم استفاده کم نشه.

airpods pro vs airpods pro 2 از لحاظ شارژر

تفاوت ایرپاد پرو و ایرپاد پرو 2 در بحث شارژر و درگاه شارژ چیز خاصی نمیشه عنوان کرد چرا که هر دو مدل از شارژر وایرلس میتونن استفاده کنن و گواهینامه qi دارند و با درگاه لایتنینگ هم شارژ میشن و همچنین پشتیبانی از مگ‌سیف نیز دارند. یک ویژگی خیلی مهم که هر دو مدل دارند اینه که با 5 دقیقه شارژ شما میتونید بمدت یک ساعت از ایرپادها استفاده کنید که این واقعا میتونه در مواقع ضروری به دادتون برسه و تویی که مثل من وابسته به ایرپادت هستی رو میگم.

مقایسه ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو جدال غولها

کنترلها و دستورات ایرپاد و یه تغییر عالی

 کنترل لمسی، سوایپ و ضربه زدن به ایرپاد برای اتصال و قطع تماس، کنترل محتوای در حال پخش و تنظیم صدا – لمس طولانی برای فعال و غیرفعال کردن حذف نویز همه و همه برای هر دو مدل فعال هست اما اون چیزی که اپل در نسل جدید ایجاد کرده و تفاوت ایرپاد پرو و ایرپاد پرو 2 اینه که قابلیت کم و زیاد کردن صدا با کشیدن روی پد لمس ایرپاد هست که میتونید صدا رو کم و زیاد کنید که در نسل قبلی این قابلیت نبود. و بدون اینکه نیاز باشه گوشی موبایلتون رو استفاده کنید از طرق خود ایرپادها این عملیات رو انجام میدید.

وجود این قابلیت برای این مهمه و حیاتیه چرا که توی برخی از هدفون بلوتوثیهای ارزون و خیلی پایینتر هم این قابلیت هست و وقتی کاربر بخواد همچین مبلغی برای ایرپاد پرداخت کنه و قابلیت کم و زیاد نداشته باشه یه جورایی برای اپل افت داره و میتوه از همین نقطه که شاید اونقدرا هم بنظر خود شرکت مهم نیاز از طرف رقبا ضربه بخوره.

مقایسه ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو جدال غولها

تغیرات در میکروفون و مقایسه از لحاظ میکروفون

تو این بخش هر دو مدل از تکنولوژی و میکروفون میکروفون‌ دوگانه از نوع beamforming بهره میبرن و مدل جدیدتر در این زمینه تغییری نکرده و همان قبلیست. هر چند از لحاظ میکروفون و قابلیتها و کیفیت اون میشه گفت عملکرد ایرپاد پرو بینظیره و میتونه بهترین مکالمه رو براتون داشته باشه یا میکروفونهایی که نقش حذف نویز رو هم دارند نیز عملکرد خوبی از خودشون دارند.

مقایسه ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو از لحاظ مشخصات فنی

– شتاب‌سنج تشخیص حرکت – حسگر دوگانه اپتیکال – شتاب‌سنج تشخیص گفتار – حسگر موسوم به force sensor برای تشخیص ژست‌های حرکتی و کنترل هدفون – استفاده از درایور و آمپلی‌فایر شخصی‌سازه شده اپل تماما قابلیتهای هر دو نسل هست که اپل رو از خیلی از برندها متفاوت تر کرده و هر قابلیتی رو به نحو احسن و کامل به محصولش اضافه کرده.

تغییر بزرگ و مهم چیپست h2

تفاوت ایرپاد پرو و ایرپاد پرو 2 در بحث چیپست زیاد میشه و در این بخش اپل از چیپست h2 رو نمایی کرده که قابلیت بهتری در پخش موزیک و مکالمه داره و میتونه عملکرد ایرپاد رو تا سطح بسیار بالاتری ارتقا بده و تفاوت قابل لمسی ایجاد کنه.

قابلیتهای صدای فراگیر Spatial و ردیابی حرکات سر با کمک سنسورهای شتاب‌سنج و ژیروسکوپ – حالت Transparency تطبیقی برای شنیدن صدای محیط اطراف در حین پخش محتوا با این تراشه‌ی بروز شده عملکرد بهتری باید داشته باشند. ایرپاد پرو 2 تازه عرضه شده باید ببینیم در عملکرد همچنان که اپل ادعا میکنه واقعا بهتر خواهد بود یانه چرا که زمان تعیین کننده‌ی خیلی از اتفاقات خواهد بود.

یکی از موارد مهم و تغییراتی که اپل ایجاد کرده فناوری TrueDepth برای ایجاد پروفایل شخصی‌سازی شده از طریق دوربین آیفون هست. 

صدا وکیفیت آن و تغییرات ریز و مثبت

Adaptive Transparenty همچنین در AirPods Pro ارتقا یافته است، زیرا به طور خودکار نویز صداهای اطراف مانند آژیرها یا کارهای ساختمانی را به حداقل می‌رساند و قرار است به طور مداوم کار کند و نویز را تا 48000 بار در ثانیه کاهش دهد. همچنین صدای فضایی شخصی‌سازی شده و EQ تطبیقی وجود دارد، اما دومی در مقایسه با AirPods Pro اصلی که دارای همین ویژگی هستند، اتفاق جدیدی نیست. البته این موضوع ممکن است روی هدفون‌های نسل دوم با پردازنده جدید H2 بهتر عمل کند. طبق ادعای کمپانی اپل با داشتن iOS16 و استفاده از قابلیت Truedepth دوربین ایفون می‌توانید صدای در حال پخش را شخصی‌سازی کنید.

تفاوت ایرپاد پرو و ایرپاد پرو 2 - مای ایرپادز

تفاوت ایرپاد پرو و ایرپاد پرو 2 از لحاظ قیمت

اضافه شده و ارتقا قابلیتهای در نسل جدیدتر یک امر طبیعیست و نمیشه انتظار داشت که نسل جدیدتر از قبلی ضعیفتر باشه اما این اتفاق در معرفی ایرپاد 3 افتاد و اپل برای حفظ بازار از قابلیتهای ایرپاد پرو مقداری کم کرد تا بتونه نسخه‌ی ارزونتر به بازار ارائه کنه و با این تصمیم ایرپاد 3 رو روانه‌ی بازار کرد اما نسل جدید رو پیشرفته تر کرده ولی قیمتی بالاتر. در حال حاضر از لحاظ ریالی حدود 2 تا 2و نیم میلیون تفاوت ایرپاد پرو و ایرپاد پرو 2 هست و خریداری باید یا برای امکانات بیشتر وساعت پخش بیشتر 2 تومن بیشتر بپردازه یا به همون ایرپاد پرو قبلی راضی بشه هرچند در وضعیت اقتصادی امروزه باز هم هر دو مدل قیمت بالایی دارن.

قیمت بالاتر ایرپاد پرو 2 شاید تمام قابلیتهای جدید رو تحت شعاع قرار بده و حداقل تو بازار ایران موفقیت نسلهای قبلی رو نداشته باشه. منتظر میشیم و استقبالش رو توسط بازار داخلی رسد میکین.

تفاوت ایرپاد پرو با ایرپاد پرو 2

بررسی کلی مقایسه ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو

تفاوت ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو رو تا اینجا بصورت جز به جز بیان کردیم و بررسی شد و سعی کردیم که ریزترین مسائل هم عنوان بشه. به زبون خود مونی میشه گفت ایرپاد جدیدتر از قبلی سرتر هست اما گرونتر و اگه میخوایید بروز باشید میتونید از نسل جدید ایرپاد استفاده کنید وگرنه چشم روی تفاوت ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو ببندید و فعلا همون قبلی رو نگه دارید تا عملکرد و کیفیتش تو بازار ثابت بشه هرچند اپل ثابت کرده کیفیتش افت نخواهد کرد اما قیمت اولیه قطعا دستخوش تغییر خواهد شد و امکان داره اختلاف قیمت به حداقل برسه.

2 فکر در مورد “ مقایسه ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو جدال غولها

  1. ساعتچی گفت:

    عالی و کامل. اطلاعات خیلی مفیدی بود سپاسگزارم. تو خرید میتونه خیلی کمک کنه

    1. hosein kalhor گفت:

      خواهش میکنم. خوشحالم که براتون مفید بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *