بلاگ, مقایسه ایرپادها

مقایسه ایرپاد پرو اپل و شیائومی ایر2 پرو

مقایسه ایرپاد پرو اپل و شیائومی ایر2 پرو

مقایسه ایرپاد پرو اپل و شیائومی ایر2 پرو برای اطلاعات مهم جهت داشتن دیدی مناسب درمورد ایرپاد اپل و ایرپاد شیائومی .ابتدا یک مقدمه جذاب و ادامه توضیحات مفصل و کامل در مورد ایرپاد پرو اپل و شیائومی ایر2 پرو.

همانطور که میدانید هدفون های بی سیم با طراحی مدرن همان رویایی برآورده شده برای رهایی از کابوس گره های کور سیم ها و قطعی مکرر در اتصال هدفون های سیم دار می باشد. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که همگام با تکنولوژی حرکت می کنید، قطعاً رویای خرید یک ایرپاد بیسیم خوش استایل را در ذهن می پرورانید. چون که در سال‌های گذشته هدفون های بی سیم با استقبال زیادی روبرو شده اند و همین امر موجب شد که برندهای متعددی به تولید این محصول روی بیاورند. کمپانی شیائومی هم ازجمله شرکت‌هایی است که در این زمینه بیکار ننشسته و علاوه بر ساخت گوشی های جذاب و کاربردی، دست به تولید و طراحی هدفون های بی سیم( ایرپاد )را نیز یکی از اهداف شرکت خود قرار داده است. به عبارت دیگر شیائومی را می توان جز بزرگترین کمپانی های فعال در زمینه تولید لوازم جانبی گوشی و تجهیزات الکترونیکی موبایل دانست. از آن جایی هم که هدفون های بلوتوثی از پرطرفدارترین لوازم جانبی هستند که محبوبیت بالایی در میان کاربران پیدا کرده اند، به همین دلیل این دستگاه دوست داشتنی مانند هدفون های سیمی دیگر دست و پا گیر نیستند و کاربران را در طول روز اذیت نخواهم کرد. از این‌رو شیائومی با طراحی ایرپاد پرو ۲ (Mi Air 2 pro ) که طرحی شبیه مدل جنجالی اپل دارد، چالش هزینه نجومی این ایرپاد را نیز حل کرده است. در ادامه ما در نظر داریم که با بررسی بیشتر ایرپاد بی سیم شیائومی( Mi Air 2 pro) که به آسانی نمونه‌های مشابه خود را به چالش کشیده ،است بپردازیم.

مقایسه ایرپاد پرو اپل و شیائومی ایر2 پرو


معرفی کوتاه ایرپاد بلوتوثی شیائومی مدل Mi air 2 pro

در واقع نوعی اعلام رقابت رسمی این برند با ایرپاد خوش آوازه اپل، یعنی ایرپاد پرو است. اگر به دنبال کیفیت و طراحی به سبک ایرپاد اپل پرو هستید، این ایرپاد تازه‌نفس شیائومی قطعاً یکی از نزدیک ترین و بهترین گزینه ها به انتظارات شما خواهد بود. در واقع کمپانی شیائومی در شرف رونمایی از جدیدترین پرچمدار TWS خود، از مخاطبان خود با محصول بی نقد و باکیفیتی همچون شیائومیMi Air 2 pro میزبانی کرده است.

مقایسه ایرپاد پرو اپل و شیائومی ایر2 پرو از نظر طراحی

البته تعریف زیبایی از نگاه شیائومی با توجه به سابقه و شواهد، همیشه ترکیبی از المان های مینیمال با استانداردهای طراحی بوده است. پس قطعا هدفون شیائومی Mi Air 2 pro هم از این قاعده مستثنا نبوده و در عین سادگی بسیار زیبا و ارگونومیک طراحی شده است. شیائومی Mi air 2 pro یک مدل کاملاً جدید از TWS earbud بوده است که به هیچکدام از مدل‌های قبلی ایرپاد شیائومی شباهت ندارد. همانطور که قبلاً هم ذکر شد این ایرپاد در واقع نوعی الگوبرداری نسبی از ایرپاد پرو اپل است ،اما در اصل شکل و شمایل متفاوتی این دو نوع ایرپاد باهم دارند. مهمترین تفاوت ظاهری این ایرپاد با رقیب بلقوه اش از برند اپل ، برخورداری از یک پوشش براق سرامیکی است که روی بدنه پلاستیکی ایرپاد ها تعبیه شده است. به واسطه برخورداری این ایرپاد از بالشتک های سیلیکونی، استفاده طولانی مدت از هندزفری بلامانع و بدون ایجاد حس خستگی برای کاربر است. اما پیشنهاد ما به شما این است که قطعاً پس از گذشت دو الی سه ساعت یک استراحت کوتاه به مجرای گوش خود بدهید. این سری های سیلیکونی علاوه بر تاثیر در ثبات هندزفری داخل گوش نقش عایق صدا را هم ایفا می کند تا از ورود صداهای مزاحم به گوش جلوگیری کند. قسمت جلویی این ایرپاد ها دارای یک صفحه کنترل لمسی حساس و دقیق است که در کنار یک نشانگر LED قرار دارد. برای مدیریت عملکرد هدفون ،از قبیل اعمالی مانند مدیریت پخش موسیقی مدیریت تماس ها و دستیار صوتی از طریق این پنل لمسی اقدام کنیم‌. این محصول ۶۰ گرم وزن دارد و بدنه آن از پلاستیک با کیفیت با بافتی مات ساخته شده است. برای باز کردن درب باکس آن نیازی به اعمال نیرو ندارید و درب آن به صورت مغناطیسی باز می شود.

ایرپاد پرو اپل و شیائومی ایر2 پرو
مقایسه ایرپاد پرو اپل و شیائومی ایر2 پرو


ایرپاد یا هدفون بیسیم شیائومی Mi Air 2 pro به رنگ سفید خالص طراحی شده اند و خیلی ساده و تمیز جلوه می کند، از این رو در نگاه نخست بسیار شیک و ساده به نظر می رسند و توانسته‌اند محبوبیت بالایی در بین کاربران پیدا بکنند
همچنین در بررسی ها مشخص شد که شیائومی Mi Air 2 pro نسبت به نسل پیشین خود، دارای کیفیت بالاتری می باشد و مواد به کار رفته در آن مقاوم تر از نسل قبلی به نظر می‌رسد .پوشش جعبه آن دارای ساختاری مغناطیسی بوده که علاوه بر پیشگیری از خارج شدن ایرپاد ها از سر جای خود با القای مغناطیسی موجب شارژ شیائومیMi Air 2 pro می شود. به طور کلی نسل قبلی از برخی جهات کاملاً مناسب نبوده و شیائومیAir 2 pro خیلی بهبود پیدا کرده است. طراحی آن شیک تر و سبک تر شده ولی همچنان از طراحی گوش های قبلی هم بهره می گیرد.

بررسی ها هم نشان میدهد که جعبه شارژ هدفون ها خیلی شبیه Airpods می باشد ولی لبه ها و گوشه های بیشتری نسبت به Airpods دارد. همچنین نسبت به نسل قبلی اندازه جعبه ایرپاد ها کاهش پیدا کرده و از طرفی ظاهر مدرن تری به خود گرفته است. در ضمن قابلیت حمل آن هم بهبود یافته است، به طوری که حالت باز و بسته شدن جعبه با جذب مغناطیسی طراحی شده و به نحوی که حتی با یک دست نیز به سادگی باز و بسته می شود. با این حال نسبت به ایرپاد پرو اپل اندکی فاصله دارد.

همچنین شایان ذکر است که بگوییم قیمت شیائومی Mi Air 2 pro فقط یک سوم ایرپاد پرو اپل می باشد. هر یک از ایرپاد های شیائومی Air 2 pro حدود ۴.۵ گرم وزن دارند که وزن کلی آنها همراه جعبه شارژ به ۵۰ گرم می رسد. این موضوع نشان دهنده این است که با محصولی بسیار سبک روبرو هستید و در استفاده طولانی مدت از آن هیچگونه فشاری را حس نخواهید کرد. همچنین حمله هدفون ها به همراه باکس شارژ به خاطر وزن پایین آن بسیار آسان می شود. ناگفته نماند که ایرپاد شیائومی Mi Air 2 pro توانسته است استاندارد ضد آب IPX4 را دریافت کند. همچنین با بررسی بیشتر این ایرپاد ها متوجه میشویم که هدفون شیائومی Mi Air 2 pro به گونه ای طراحی شده اند که ایرپاد های چپ و راست به راحتی میتوانند مستقل از یکدیگر کار کنند و شما به آسانی می توانید از هر یک از آنها بدون افت کیفیت بهره ببرید.

در هندزفری های بی سیم شیائومیAir 2 pro سنسور مخصوصی به کار رفته است که قرار گرفتن در گوش و استفاده را شناسایی نموده و موقعی که شما ایرپاد ها را از گوش خارج کنید دستگاه به صورت خودکار بعد از ۳۰ دقیقه اتصال را جهت کاهش مصرف باتری قطع میکند، و این قابلیت سبب می‌شود که هنگام درآوردن هدفون به شکل خودکار موسیقی در حال پخش هم متوقف شود. احتمالاً شکل ظاهری آن این تصور را ایجاد می‌کند که ممکن است از روی گوش بیفتد ولی همانطور که اشاره شد طراحی ارگونومیک آن توانسته خیال کاربر را از محکم بودن هدفون در گوش راحت نماید. بنابراین در یک پیاده روی معمولی یا ورزشی سبک نگرانی از بابت سقوط شیائومی Mi Air 2 pro نخواهید داشت. پس در مجموع ایرپاد شیائومی Air 2 pro ارگونومیک بوده و کاملا مناسب ساختار گوش انسان طراحی شده و با بسیاری از هدفون های بلوتوثی معمولی از نظر طراحی متفاوت می باشد. از طرف دیگر طراحی ایرپاد پرو اپل طراحی کلاسیک و جذابی دارد.

سایز کیس آن نه خیلی بزرگ است و نه خیلی کوچک اما به راحتی در جیب جا می شود. اندازه هر ایرپاد در این ورژن نسبت به سری های قبل کوچکتر شده است و استفاده از آن هم به طبع راحت تر شده است. کمپانی اپل در ساختار ایرپاد پرو از سری های سیلیکونی استفاده کرده تا ایرپاد ها ماندگاری بهتری در گوش شما داشته باشند. ایرپاد های زیادی هستند که این جنس ساختار را در خود دارند، اما برای فیکس کردن آنها در گوش باید آن را کمی فشار دهید تا فشار هوا باعث شود ثابت بماند. این نکته ممکن است گاهی اوقات آزاردهنده باشد ولی در ایرپاد پرو به این صورت نیست و شما هیچ فشاری را در گوش احساس نخواهید کرد. حتی اگر در هنگام انجام حرکات ورزشی عرق بکنید هم آنها از گوشتان نمی افتند.

روی هر کدام از ایرپاد های پرو اپل میکروفون وجود دارد. که خالی از لطف نیست که کاربرد آن دو میکروفون را بدانید. کاربرد یکی از این میکروفون ها در بررسی صدای محیط و حذف آن است و کاربرد دیگر در تنظیم خودکار اکولایزر موسیقی است . اکولایزر قابلیتی است که اپل به هدفون ها و ایرپاد های خود اضافه کرده است تا بر اساس شکل گوش هر فرد این هدفون‌ها اکولایزر را به صورت اتوماتیک تنظیم می کنند، تا فرد بیشترین لذت را از صدا موسیقی برای بهترین ترجمه ممکن را داشته باشید.
قطعا اگر مقاله های قبلی ما را به دقت مشاهده کرده باشید به خوبی می‌دانید که ایرپاد پرو اپل دارای کیسی به حالت مستطیلی و کشیده است. درب کیس از سمت بالا باز میشود و ایرپاد ها به حالت عمودی در آن قرار داده شده اند. کیس ایرپاد پرو اپل دارای رنگ پیش فرض سفید است. ایرپاد پرو اپل از درگاه لایتینگ برای شارژ شدنراستفاده می کند. خود هدفون ها از پلاستیک براق ساخته شده اند و دارای پایه هایی هستند که از گوش شما بیرون می آید و با وجود این پایه ها باعث می شود که هدفون ها در گوش بهتر بمانند. همچنین پایه ها به شما کمک می کند که ایرپاد ها را به راحتی در گوشتان قرار دهید و یا آنها را خارج کنید. کیس ایرپاد پرو وزن حدود ۱۶۱ اونس دارد.
ناگفته نماند ایرپاد پرو اپل هم از گواهی IPX4 پشتیبانی می کند که به این منظور است که هدفون ها در اثر تعریق و پاشش آب آسیبی نمی بینند .یعنی ایرپادها توانایی جلوگیری از ورود قطرات آب پاشیده شده به داخل بدن را دارند.

مقایسه ایرپاد پرو اپل و شیائومی ایر2 پرو
مقایسه ایرپاد پرو اپل و شیائومی ایر2 پرو

مقایسه ایرپاد پرو اپل و شیائومی ایر2 پرو از نظر کیفیت صدا

البته بیشتر افراد متاسفانه یا خوشبختانه به ویژگی ها و نکات ریزی که مربوط به هر ایرپاد میشود توجهی ندارد و می توان گفت حدود ۴۰ درصد آنها به دلیل ظاهر زیبا یک هدفون آن را تهیه می کنند. ۱۶ درصد باقیمانده هم به کیفیت صدای تولید شده توسط هدفون اهمیت می دهند. پس کیفیت صدا نکته مهم در خرید ایرپاد هست. ایرپاد پرو اپل به لطف Adaptive EQ کیفیت صدای برتری یا superior sound quality را ارائه می دهد که به طور خودکار فرکانس‌های پایین و میانی موسیقی را برای گوش افراد تنظیم میکند.
همچنین این ایرپاد دارای آپشن های فراوان دیگری همچون اکولایزر قابل تطبیق ، سوئیچ خودکار ورودی صدا ، حالت شفافیت صدا ، به اشتراک گذاری صدا ، ردیابی سر و….. است . از طرفی
کیفیت صدای هدفون بلوتوثی شیائومی Mi Air 2 pro در ابعاد مختلفی تعریف می شود که مهمترین آنها به درایور پویایی ۱۲ میلیمتری ، دیافراگم کامپوزیت کریستال مایع، سه میکروفن با قابلیت ANC یا همان حذف نویز فعال، و کدک های صوتی پیشرفته LHDC و AAC بستگی دارد. هدفون بلوتوثی شیائومی یا همان ایرپاد Mi air 2 pro دارای سه میکروفون داخلی بوده که همانطور که گفته شد کار کاهش نویز را با نوعی فناوری هیبریدی انجام می دهد. در نتیجه این فرآیند ها ۳۵ دسی بل نویز توسط این فناوری نیست و نابود میشود.( در واقع همان کاهش می یابد خودمان است)
از طرف دیگر برای اتصال موبایل با این ایرپاد از تراشه بلوتوث ۵ استفاده شده که کمترین میزان تاخیر سیگنالی و بیشترین پایداری در اتصال را در اختیار شما قرار می دهد. البته ما انتظار داریم با توجه به قطر درایو پویایی که این ایرپاد دارد ،در فرکانس‌های پایین و متوسط بیس خوبی داشته باشد اما با افزایش فرکانس ممکن است باس های آن تا حدودی از تک و تا بیافتد.
در اصل واقعیت این است که برای مکالمه هیچ مشکلی با ایرپاد شیائومی Mi air 2 pro به واسطه میکروفون داخلی با ویژگی حذف نویز فعال که هر ایرپاد آن دارد، نخواهید داشت. نکته خیلی خیلی جالب این است که کیفیت صدای این هدفون بلوتوثی شیائومی در حال گیمینگ نیز حرفی برای گفتن دارد. این هم به دلیل این است که همانطور که گفته شد این ایرپاد شیائومی از کدک های صوتی پیشرفته LHDC و AAC پشتیبانی می‌کند، که این قابلیت تاخیر انتقال صدا را به ۱۰۰ میلی ثانیه رسانده است. پس اگر گیمر هستید یا طرفدار تماشای ویدیو با موبایل روی عملکرد بدون تاخیر این ایرپاد بلوتوثی شیائومی حساب باز کنید. البته طبق ادعای برخی افراد تاخیر صدای این هدفون در حالت گیمینگ با موبایل شیائومی 0.6 ثانیه و در حین بازی با موبایل های برندهای دیگر به 0.8 ثانیه می رسد.
حتی اگر عملکرد بدون نقص ویژگی حذف صدای مزاحم را هم در نظر نگیریم کیفیت صدای ایرپاد پرو به چند دلیل کلیدی باز هم بهتر از ایرپادهای معمولی است. بزرگترین دلیل، استفاده از سری‌های تو گوشی آکوستیک است. این سری‌ها که در حذف صدای اطراف نیز موثر هستند، در مقایسه با سری‌های تخت، صداهای با فرکانس پایین را به طور غیرقابل مقایسه‌ای بهتر و واضح‌تر پخش می‌کند.علاوه بر قابلیت Adaptive EQ گوشی‌های این ایرپاد از درایورهای مخصوصی استفاده می‌کنند که به شکل اختصاصی برای این محصول ساخته شده‌اند. این درایور مسوولیت بیس صداها را بر عهده دارد و به نسبت سایز کوچک دستگاه، این کار را با قدرت حیرت آوری انجام می‌دهد. افزون بر این یک آمپلی فایر با دامنه بالا نیز در این محصول به کار گرفته شده که نه تنها به تولید صدا با وضوح بیشتر کمک می‌کند بلکه اپل می‌گوید عمر باتری را نیز نسبت به قبل بهبود داده است.

مقایسه ایرپاد پرو اپل و شیائومی ایر2 پرو از لحاظ قابلیت اتصال به انواع دستگاه ها

امکانات و قابلیت های شیائومیAir 2 pro استفاده از این دستگاه را ساده و کاربردی ساخته است ‌اتصال و استفاده از این هدفون امری بسیار راحت می باشد .جهت جفت شدن شیائومی Air 2 pro با دستگاه ۲ ثانیه کلید روی جعبه را فشار بدهید. شیائومیAir 2 pro و MIUI کاملاً سفارشی شده هستند و در هنگام جفت شدن رابط کاربری شیائومی با باز کردن یک پنجره جدید طریقه اتصال گوشی با هدفون بلوتوثی را نمایش میدهد. تنها برای یکبار نیاز است از گوشی با ایرپاد شیائومی Air 2 pro جفت شود .بعد از اتصال موفق هر بار که درب باکس هدفون شیائومیAir 2 pro را جلوی دستگاه باز نمایید یک پنجره کوچک برای نمایش میزان باتری روی رابط کاربری گوشی همراه ظاهر می شود. یعنی بعد از اولین اتصال به هندزفری در دفعات بعدی وقتی هدفون را خارج می کنید به صورت خودکار به گوشی شما متصل میشود. ناگفته نماند ایرپاد شیائومی air 2 pro قابلیت اتصال دستگاه های با سیستم عامل اندروید IOS و لپ تاپ ها را دارد.

ایرپاد پرو اپل هم دارای تراشه Apple H1 است و اتصال بلوتوث ۵ را دارد . ایرپاد پرو اپل بهترین عملکرد را با آیفون ،آیپد، اپلTV، اپل واچ و کامپیوترهای مک با آخرین نسخه سیستم عامل دارد. از دیگر مشخصات فنی مدل ایرپاد پرو اپل می‌توان به این اشاره کرد که دارای شتاب سنج ،تشخیص حرکت، حسگر دوگانه اپتیکال، شتاب سنج تشخیص گفتار است و و همچنین دارای ویژگی جالب دیگری موسوم به حسگر force sensor برای تشخیص ژست های حرکتی و کنترل هدفون و همچنین استفاده از درایو و آمپلی فایر شخصی‌سازی‌شده اپل است. از طرف دیگر این نوع از ایر پاد فاقد توانایی پشتیبانی از محتوای Hi- Res است . البته لازم به ذکر است که بگویم نگران نباشید، می توانید ایرپاد پرو اپل را به گوشی اندرویدی که دارید متصل بکنید. اما در عمل بهتر است از برند هدفون و گوشی مشابهی استفاده کنید چرا که این یک قاعده روتین و معمولی است که مثلاً قطعا ایرپاد پرو اپل با گوشی آیفون عملکرد بسیار بهتری دارد. همچنین ویژگی قابل توجه ایرپاد پرو اپل به لطف تراشه H1 این است که می‌تواند با بروزرسانی نرم افزاری به ویژگی های جدیدی مجهز شود. همچنین این تراشه به آیرپاد اجازه به اشتراک گذاشتن موسیقی بین دو هدفون اپل و افزایش مدت زمان مکالمه نسبت به قبل و حالت صدای فراگیرتر را میدهد.

مقایسه ایرپاد پرو اپل و شیائومی ایر2 پرو از لحاظ شارژدهی

به نظر می‌رسد میزان شارژدهی ایرپاد شیائومیMi Air 2 pro یکی از آن معیارهای تاثیرگذار برای خرید این محصول باشد. با توجه به اینکه در شیائومی Air 2 pro از سیم و اتصالات فیزیکی خبری نیست احتمالاً شارژدهی می‌تواند فاکتوری تاثیر گذار باشد در نگاه اول به ایرپاد شیائومیAir 2 pro متوجه بدنه بزرگ دستگاه محل جایگیری باتری آن خواهید شد. این هدفون مشابه نسل قبلی از رابط شارژر تایپ سی بهره می‌برد که رابط شارژ دوست داشتنی می باشد. استفاده از شارژر گوشی همراه جهت شارژ مستقیم این ایرپاد امری خیلی راحت می باشد. ضمناً صفحه نمایش وسط جعبه شارژ موقع شارژ به رنگ قرمز دیده می شود و زمان پر شدن به رنگ سبز ظاهر میشود که زیبایی بصری جالبی را ایجاد می کند. بررسی ها نشان می دهد که هدفون بلوتوثی شیائومی مدل Mi Air 2 pro در عرض یک ساعت با جعبه باتری کاملا شارژ می‌شود و موقعی که جعبه شارژ کامل از شارژ باشد می توان دستگاه را ۳.۵ بار شارژ نمود.
یکی از مهمترین نقاط قوت Xiaomi Mi Air 2 pro ، عمر باتری آن بوده که به ایرپاد های ۳۵ میلی آمپر ساعتی، و کیس شارژر ۳۵۰ میلی آمپر ساعتی مربوط می شود. به طور کلی طبق ادعای سازنده این ایرپاد ۷ ساعت عمر باتری دارد که خوشبختانه این ادعا یک ادعای واقع‌بینانه است. یعنی شما میتوانید حدود ۷ ساعت موسیقی در سطح صدای ۷۰ درصد گوش دهید. در واقع این نرخ شارژدهی دوام باتری داخلی ایرپاد ها بوده و با پادرمیانی کیس شارژر، ۲۸ ساعت افزایش خواهد یافت. بعد از تخلیه باتری ایرپاد ها حدود یک و نیم ساعت زمان نیاز است تا مجددا شارژ شود. شایان به ذکر است که قابلیت ای به نام شارژ سریع با شارژ ۱۰ دقیقه ایرپاد ها یک و نیم ساعت شارژدهی را برای شما به ارمغان می آورد. اگر نگاهی به پشت کیس شارژ بیندازید، نماد رعد و برق را می بینید که به معنای پشتیبانی از فناوری شارژ وایرلس است. به این معنی است که شما میتوانید هدفون Xisomi Mi Air 2 pro را به صورت بی سیم شارژ کنید. البته مورد صادقانه عمر باتری این ایرپاد این است که شارژدهی ۷ ساعته آن، برای شرایطی است که حذف نویز غیر فعال باشد. اگر ویژگی حذف نویز فعال باشد دوام باتری آن به ۴ ساعت می رسد.

پس قطعا باتری و شارژ دهی یکی از مهمترین نکاتی که در خرید محصولات الکترونیک باید به آن توجه شود . ایرپاد پرو هم طبق گفته خود اپل می تواند تا 4.5 تا 5 ساعت باتری را در خود نگه دارد. البته این را هم در نظر داشته باشیم که هر زمانی ایرپاد را در کیس خود قرار دهید شروع به شارژ شدن می کند، این خود نکته بسیار خوبی است و باعث می شود که ساعت ها شارژ داشته باشی و از ایرپاد پرو خود استفاده بکنید. پس در صورت استفاده از کیس شارژدهی تا ۲۴ ساعت امکان استفاده از هدفون ها را دارید.
البته قبلاً هم گفته‌ایم که بهترین شارژدهی ایرپاد پرو اپل زمانی اتفاق می افتد که شما آن را به یک آیفون متصل کنید. پس شما به کمک کیس ایرپاد پرو اپل می توانید بین ۲۴ تا ۲۸ ساعت به موسیقی گوش دهید. در پایان این بخش میتوان این نتیجه را گرفت که برای مقایسه باتری و شارژ دهی باید دوبخش رو در نظر گرفت یکی خود ایرپاد که در این بخش برتری با شیائومی هست و یکی بخش شارژ دهی طولانی که رقابتی پایاپا ولی با چربش شیائومی بازهم.

مقایسه ایرپاد پرو اپل و Xiaomi Mi Air 2 pro – کنترل لمسی راحت تر

در بررسی ها مشخص شد که فقط با لمس ایرپاد شیائومی Air 2 pro میتوانید موسیقی و تماس های خود را کنترل کنیم. عملکرد های لمسی با ضربه زدن به قسمت بیرونی هدفون شامل آهنگ بعدی /قبلی ،مکث آهنگ ،بیدار کردن دستیار صوت،ی رد یا پاسخ تماس های ورودی می باشد. همچنین می‌توان نحوه اجرای هر یک از این دستورات را تنظیم نمود. با توجه به قیمت شیائومی Air 2 pro که همانطور که اشاره شد یک سوم ایرپاد پرو اپل است، و با خرید آن قابلیت‌های جذابی را در اختیار شما قرار می دهد که معمولاً در هدفون های بلوتوثی با قیمت خیلی بالا تر مشاهده می شود.
از جهتی ایرپاد پرو اپل هم خدمات خود را به راحتی در اختیار شما قرار می دهد . استفاده از این محصول بسیار ساده است یک دکمه مستطیلی شکل باریک روی آن قرار دارد که اگر آن را یک بار فشار بدید، می توانید موسیقی را پلی کنید. اما با زدن آن دکمه دوبار پشت سرهم چرا که بردی پلی می‌شود. این دکمه قابلیت دیگری هم دارد که اگر آن را چند ثانیه نگه دارید قابلیت حذف نویز فعال می شود. در زمانی که این قابلیت فعال میشود شما متوجه می شوید که چقدر کیفیت صدا افزایش یافته است. با فعال کردن این قابلیت دیگر صدای اطراف تان را نمی شنوید و می توانید به راحتی غرق موزیک خود شوید و لذت ببرید. البته تنها نکته منفی که به چشم می خورد کم و زیاد کردن صدا ست. هیچ دکمه ای برای این کار روی این محصول قرار نگرفته و این ممکن است برای کاربرد کمی آزاردهنده باشد. البته برای بالا بردن صدا می توان از دستیار صوتی اپل( همان سیری) استفاده کرد.

مقایسه ایرپاد پرو اپل و Xiaomi Mi Air 2 pro – قابلیت جذاب دستیار صوتی

یکی از مواردی که خرید ایرپاد شیائومی Air 2 pro را به انتخاب فوق العاده تبدیل می‌کند امکان کم‌نظیری به نام دستیار صوتی می باشد که در کمترین هدفون بلوتوثی می توانید شبیه آن را بیابید. اگر مقاله های قبلی ما را مطالعه کرده باشید قطعاً می دانید که دستیار صوتی چه وظایفی را انجام میدهد. می دانید ایرپادی که از دستیار صوتی بهره‌مند باشد، به شما این امکان را میدهد که جهت پخش موسیقی یا جستجو در اینترنت از آن سوال کنید، و یا از طریق این قابلیت می تواند از وضعیت آب و هوا مطلع شوید.
این قابلیت مهم را ایرپاد بی نقص اپل هم دارد . نام دستیار صوتی در اپل سیری است که با گفتن Hey siri فعال می‌شود و دستیار صوتی، دستورات صوتی شما را بدون هیچ مشکلی اجرا می‌کند همچنین سیری هر زمان یک نوتیفیکیشن یا پیام جدید دریافت کند متن آن را برایتان می خواند تا نیازی نباشد که گوشی را از جیب تان خارج کنید.

امیدوارم توانسته باشیم باری دیگر با ارائه یک مقاله کامل شما را در انتخاب محصول مورد نظرتان یاری کنیم . از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم .

منبع : مای ایرپادز


دانلود فایل PDF

مقایسه ایرپاد پرو و شیائومی ایر2 پرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *