اپل, بلاگ

تاریخچه هدفونهای اپل ، از خلقت تا کنون

تاریخچه هدفونهای اپل - مای ایرپادز

تاریخچه هدفونهای اپل و شروع داستان هدفون و ایرپادهای اپل.در ژانویه 2001، اپل iTunes را راه‌اندازی کرد و نحوه مصرف رسانه‌های دیجیتال را تغییر داد. این به زودی توسط آی پاد دنبال شد که مفهوم انقلابی آن زمان حمل کننده 1000 آهنگ در جیب را معرفی میکرد.آی‌پاد به‌طور خاطره‌انگیزی با تبلیغاتی به بازار عرضه شد که دستگاه را در خط مقدم قرار نمی‌داد، بلکه هدفون‌های سیمی سفید آن را نشان میداد. طراحی گرد در آن زمان بسیار استاندارد بود، اما روند را تعیین کرد. این یک نظریه سبک بود که آن هدفون های سفید را درست مانند استفاده از ایرپادهای امروزی استفاده کنید. درپایان این مقاله شما با سرگذشت و تاریخچه تولید انواع ایرپاد اپل بصورت کامل آشنا خواهید شد.

ایرپاد اپل یکی از محصولاتی است که با ورودش به بازار صنعت تکنولوژی را تغییر داد. این ایرفون بی‌سیم اولین بار همزمان با رونمایی از آیفون 7 به جهانیان معرفی شد و تا امروز یکی پرفروش‌ترین محصولات اپل بوده است. در ادامه تاریخچه ایرپاد اپل را باهم مرو میکنیم.

ایرپاداپل پس از گذشت دو سال از ورود به بازار به محبوب‌ترین لوازم جانبی اپل تبدیل شد و در سال 2018 بیش از ۳۵ میلیون دستگاه از این ایرفون بی‌سیم به فروش رفت. این دستگاه علاوه بر پخش موسیقی، از میکروفون با قابلیت حذف نویز استفاده می‌کرد

هدفون‌های آی‌پاد سفید که توسط سر جاناتان آیو طراحی شده‌اند، به نمادی از وضعیت برای کاربران اولیه تبدیل شده و بخش مهمی از کمپین بازاریابی اپل است.

اپل چگونه یک برند نمادین را تولید کرد در تاریخچه هدفونهای اپل

پس از سال 2001، Earbuds اپل با اضافه کردن دکمه تنظیم صدا، یک بار تکرار کوچکی را تجربه کرد، اما تغییر قابل توجه بعدی در سال 2007 با عرضه آیفون رخ داد. وقتی یک آیفون خرید میکردید، مجموعه ای از هدفون های اپل جذاب را دریافت میکردید که دارای یک میکروفون داخلی و یک کنترل از راه دور برای کنترل موسیقی شما بود. کیفیت صدا و تناسب آن بسیار خوب وبهبود یافته بود، اما سیم پیچیدگی بسیارزیادی داشت.

یک سال بعد، کاربران با هدفون های داخل گوشی رده بالای اپل که نسبتاً عجیب به نظر می رسید و طوری طراحی شده بودند که از طریق شاخه های لاستیکی در مجرای گوش قرار می گرفتند، شگفت زده ومتعجب شدند. آنها قرار بود صدای محیط را کاهش دهند و صدای بهتری ارائه کنند، اما این کار درست نشد.

پس از یک دوره 5 ساله، اپل در سال 2012 Earbuds راکلا کنار گذاشت تا EarPods را منتشر کند که شکل و سخت افزار جدیدی برای جا دادن بهتر گوش ها داشتند. این آیفون‌ها با آیفون 5 همخوانی کاملی داشتند. این آیفون با طراحی مجدد چشمگیر در چندین رنگ مختلف موجود بود، اما EarPods ظاهر اصلی سفید روشن را حفظ کرد

در تاریخ 29مارس اپل درخواست ثبت (اختراع) برای هدفونی مشابه ایرپاد (Earpod) داد که می‌توانست با یا بدون سیم کار کند؛ این پتنت تا تاریخ3 اکتبر 2013 منتشر نشد. آن زمان بیشتر تمرکز روی دستگاهی بوده است که مشکلات هدفون‌های سیمی را نداشت. به نظر می‌رسد که در آن زمان که قرار نبوده این هدفون کاملا بی‌سیم باشد. اما شروعی بر تارخچه ایرپاد به حساب میاد.

ماه ژوئن سال 2015 اپل موزیکApple Music شروع به کار کرد و اپل قبل از آن درخواست ثبت علامت تجاری به نام AirPods را داده بود.25 مارس همان سال اپل فرآیند ثبت را آغاز کرد و22 آگوست 2015 به طور رسمی این علامت تجاری ثبت شد و ماه سپتامبر این علامت تجاری به اپل اعطا شد.

تاریخچه ایرپاد - مای ایرپادز

تولد ایرپاد و شروع تاریخچه ایرپاد

با وجود ثبت علامت تجاری ایرپادز (AirPods) و پتنتی که در گذشته به ثبت رسیده بود فقط معرفی محصول کم بود تا همه این محصول را بشناسند.اپل با معرفی آیفون7 در 7 سپتامبر 2016 جک هدفون را از آیفون حذف کرد. این کارخیلی بحث‌برانگیز بود اما تعجب‌آور نبود؛ چون از دوماه قبل معرفی آن یکسری شایعات وجود داشت.

همان روز نسل اول ایرپاد اپل معرفی شد و قرار بود فروش آن یکماه بعد آغاز شود؛ اما بنا به دلایلی تا اواخر دسامبر به فروشگاه‌های آنلاین و خرده‌فروشی‌ها راه پیدا نکرد. اولین نسل ایرپاد از معرفی تا به امروز به‌روزرسانی سخت‌افزاری خاصی را نداشته  اما دو تا به‌روزرسانی نرم‌افزاری در فوریه 2017 و مارس همان سال برای آن عرضه شد.

تولید نسل اول ایرپاد در تاریخ 20 مارس 2019 پس از معرفی نسل دوم تمام شد.

airpods2 - مای ایرپادز

تاریخچه نسل دوم ایرپاد از تاریخچه هدفونهای اپل

تاریخچه نسل دوم ایرپاد اپل در تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۱۹، با معرفی آن در کنار آیپد و آی‌مک iMac جدید شروع شد. این هدفون بی‌سیم طراحی شیبه نسل اول داشت اما ویژگی‌های آن آپدیت شده بود

ایرپاد نسل ۲ را می‌توان با همان قاب شارژ نسل اول خریداری کرد. همچنین با پرداخت مبلغ اضافی قاب شارژ هم در دسترس است. قاب شارژ وایرلس را می‌توان جداگانه خریداری کرد که قابلیت شارژ ایرپاد نسل ۱ را هم دارد.

تفاوت این قاب با نمونه سیمی در این است که چراغ‌های شارژ LED به بیرون کیس انتقال داده شده بودند. قاب شارژ وایرلس سپتامبر ۲۰۱۷ همراه پد شارژ AirPower معرفی شد اما با لغو تولید این دستگاه عرضه این قاب هم به تاخیر افتاد.

ایرپاد 2 یا ایرپاد نسل دوم به حدی در طراحی و کارایی موفق بود که شرکتهای دیگر رو مجاب به کپی برداری ازآن کرد و حتی بعضی شرکتها اقدام به تولید ایرپاد 2 های کپی و ایرپاد 2 کپی نمودند و توانستند بازار خیلی خوبی را برای خود بدست بگیرند.

airpods-pro - مای ایرپادز

تاریخچه ایرپاد پرو

تاریخچه ایرپاد پرو با معرفی در تاریخ 28 اکتبر 2019 و عرضه آن در 30 اکتبر آغاز شد. ایرپاد پرو قابلیت‌های استاندارد ایرپاد مانند میکروفون حذف کننده نویز، شتاب‌سنج و سنسورهای اپتیکالی که می‌توانند قرارگیری هدفون روی گوش را تشخیص دهند را با خود به همراه دارد.شاید هیچ هدفون دیگری از محبوبیت AirPods برخوردار نبوده باشد. این نسخه بی‌سیم واقعی هدفون‌های اپل، دنیا را غوغای بپاکرد و در نهایت به درهم‌تنیدگی و پیچیدگی هدفون‌های سیمی خاتمه داد.

اولین هدفون های بی سیم اپل و جانشینان آن ها، AirPods 2 و AirPods Pro ، محصولاتی هستند که بسیار پرطرفدار هستند و به درستی با توجه به تناسب، راحتی، و ویژگی هایی مانند حالت شفافیت و کنترل صدا با Siri، محصولاتی هستند که بسیار پرطرفدار هستندو مشتریان خاص خودرا دارند.

تاریخچه هدفونهای اپل - مای ایرپادز

تاریخچه ایرپاد مکس

تاریخچه ایرپاد مکس با معرفی در تاریخ 8 دسامبر2020 شروع شد.اپل این هدفون را همزمان با به روزرسانی وبسایت خود معرفی کرد.در تاریخ 15 دسامبر ایر پادمکس عرضه شدکه قیمت آن در زمان 549 دلاربود.

جدیدترین هدفون روی گوشی اپل، AirPods Max ، سروصدای مشابهی مانند مدل های قبلی خود ایجاد کرد. طراحی منحصر به فرد، قیمت بالا، و کیف حمل تا حدی عجیب و غریب، توجه و تمسخر عده ای را به خود جلب کرد. اما AirPods Max در عرض چند روز پس از عرضه اولیه فروخته شد، که چیزی کمتر از آنچه از هر محصول اپل انتظار می رود نیست.

ایرپاد 3 - مای ایرپادز

ایرپاد نسل 3

اپل در اکتبر 2021 از نسل سوم ایرپادها رونمایی کرد که اولین تغییر طراحی ایرپادها را از زمان معرفی آنها در سال 2016 نشان می دهد.ایرپادهای نسل سوم ظاهری به سبک AirPods-Pro با ساقه‌های کوتاه‌تر و طراحی منحنی‌تری هستند که به گونه‌ای طراحی می‌شوند که سازگاری بیشتروبهتری با گوشها داشته باشند.

تفاوت دیگر ایرپاد نسل 3 با ایرپاد پرو از لحاظ ظاهری حذف سریهای سیلیکونی در نسل سوم هست روبه رو هستیم. هر شخصی شاید خیلی راحت نتواند با ایرپاد با سری سیلیکونی کنار بیاید و این مورد را اپل در نظر گرفت و آماد تاریخچه ایرپاد را با ایرپاد نسل 3 گسترش داد، و توانست آن بخش از بازار هدف که نتوانستند ارتباط با ایرپاد پرو بگیرند بخاطر قیمت بالاتر و وجود سریهای سیلیکونیش را دوباره جذب خود کند.

مقایسه ایرپاد پرو های کپی و ایرپاد 3 اپل

تاریخچه هدفونهای اپل - مای ایرپادز

سخن پایان تاریخچه هدفونهای اپل

تاریخچه ایرپاد اپل شاید زیاد قدمت نداشته باشه چون تکنولوژی نوپاییه اما هر ساله و شایدم دوسال یکبار این سری از تولیدات رو اپل آپدیت میکنه که جدیدا هم خبرا اومده که ایرپاد پرو 2 قراره معرفی شه و ماهم منتظرش میمونیم. البته تو پست اخبار ایرپاد پرو 2 از شایعه تا واقعیت بهش کامل پرداختیم. خوشحال میشم که نظرتو زیر همین پست کامنت بذاری.

منبع : مای ایرپادز

دانلود فایل PDF تاریخچه هدفونهای اپل جهت بهره برداری علمی و مقاله‌ای

2 فکر در مورد “ تاریخچه هدفونهای اپل ، از خلقت تا کنون

  1. راد گفت:

    تا ببینم اینبار چه گلی به سرمون میزنه اپل

  2. WilliamOwepe گفت:

    [url=/]neurontin cost generic[/url] []tadalafil 120 mg[/url]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *