بلاگ

اخبار ایرپاد پرو 2 ، از شایعه تا واقعیت

ایرپاد پرو 2 - مای ایرپادز

هر آنچه درباره ایرپاد پرو نسل 2 وجود دارد از شایعه تا واقعیت اخبار ایرپاد پرو 2 . شرکت اپل به زودی نسل جدید هدفون های بیسیم خود، یعنی ایرپاد پرو ۲ را به بازار می فرستد به همین خاطر قصد داریم تا در این مطلب هر آنچه تاکنون راجع به این محصول شنیده ایم را با شما در میان بگذاریم. احتمالا بیشترین چیزی که شنیدید این بوده که دنباله ایرپاد پرو رو حذف کردن و شده ایرپاد پرو 2 ؟؟؟؟؟

ایرپاد ها از جمله محصولاتی به حساب می آیند که تا به حال توانسته اند عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشته و جز لوازم جانبی پرفروش و مشهور اپل در دنیای دیجیتال نام خود را به ثبت برسانند. مانند آیفون ها، این گجت ها نیز توانستند تا تکنولوژی هدفون های مبتنی بر بلوتوث را با تغییرات گسترده همراه کنند. سال میلادی گذشته نیز ایرپاد۳ به طور رسمی معرفی شد و با ظاهری شبیه به ایرپاد پرو، قابلیت های تازه ای را نیز با خود به همراه آورد. از آن زمان تا به حال، حرف و حدیث ها پیرامون ایرپاد پرو نسل دو در میان اصحاب رسانه و اهالی دنیای تکنولوژی بالا گرفت. همچنین از آنجایی که ایرپاد پرو در ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ به صورت رسمی معرفی شد، لذا به نظر می رسد که نوبت آن رسیده تا نسل دوم این محصول رونمایی و روانه بازار شود. امروز قصد داریم تا کلیه اطلاعات و شایعاتی و که پیرامون هدفون بی سیم یاد شده در رسانه های خبری مطرح شده را مرور کنیم. در ادامه با ما همراه باشید با اخبار ایرپاد پرو 2 .

اخبار ایرپاد پرو 2 - مای ایرپادز


استارت کار با شایعات طبق روال معمول

با نزدیک شدن به تاریخ عرضه آیفون ۱۴، کمپانی اپل خبرهای جدید و پر سر و صدایی را به بازار روانه می کند. با درنظرگرفتن آخرین اختراع اپل، این شرکت امیدوار است که از طریق ایرپاد به کاربران خود کمک کند تا از تصادفات جاده‌ای یا عبور از تاسیسات ساختمانی پر سر و صدا و خطرناک جلوگیری کند. در پتنت اخیر اپل، با استفاده از یک سیستم صوتی پس زمینه به طور خودکار تغییر صدا می دهد، این امکان برای کاربران فراهم شده تا صدا های ضروری اطراف خود مثل صدای آژیر های اضطراری و بوق خودرو را در صورت لزوم، به طور واضح بشنوند. این سیستم صوتی همچنین می تواند جهت و سرعت ۰ کاربر را با استفاده از داده های GPS و سایر پارامترهای جمع‌آوری شده به وسیله حسگر های آیفون یا اپل واچ تعیین کند و سطح صدای چپ یا راست هدفون را منطبق با آن تغییر دهد. به عنوان مثال، اگر داده های GPS تشخیص دهد که کاربرد در نزدیکی یک چهارراه شلوغ قرار دارد، از آنجایی که کاربر از ایرپاد های خود در هر دو گوش استفاده می کند ،ممکن است هنگام عبور از جاده در تشخیص ترافیک اطراف با مشکل روبرو شود. در این شرایط اختراع جدید اپل قادر است تا از طریق پایین آوردن سطح صدای ایرپاد یا قطع آن کاربر را از شرایط ترافیکی آگاه کند. همچنین هنگامی که کاربر در حاشیه جاده در حال تردد است، ایرپاد تنها صدای اطراف جاده را کاهش خواهد داد. برای مثال ،اگر فرد در سمت چپ جاده در حال قدم زدن باشد، ایرپاد تنها صدای گوشی چپ را تنظیم خواهد کرد. پتنت جدید اپل تضمین می کند که کاربران می توانند با کاهش سطح صدای ایرپاد خود، اعلان های اضطراری را در مواقع لازم از اطراف دریافت کنند .به طور هم زمان، هنگامی که ایرپاد و سایر دستگاه ها ،داده های خاصی را شناسایی کنند، این سیستم ممکن است صدای هشدار ذخیره شده در آیفون و اپل واچ را پخش کرده تا به افراد هشدار دهد که نسبت به شرایط اطراف آگاه و هوشیار باشند. بر اساس آخرین اختراع اپل، صدای ایرپاد را می توان در شرایطی که تمرکز کاربران ضروری باشد، مانند محیط های خطرناک ،تاسیسات ساخت و ساز و موارد مشابه کاهش حتی متوقف کند. در این پتنت همچنین از سنسور های خاصی نامبرده شده که به وسیله هماهنگی با سایر حسگر های آیفون یا اپل، می‌تواند موقعیت بالاتنه کاربر را شناسایی و اقدامات لازم را انجام دهد. البته لازم به ذکر است این را هم بگوییم که گفته می شود این پتنت به طور خاص برای ایرپاد طراحی نشده و به یک دستگاه صوتی پوشیدنی اشاره دارد. اپل همچنین پتنت دیگری را به نام «سیستم هدفون بی سیم با استفاده از شناسایی ژست» ارائه داده که نشان می‌دهد این شرکت در حال توسعه یک سیستم تشخیص وضعیت بدن برای ایرپاد است که برکج شدن زاویه سر و تغییرات حالات اندام کاربر را در طول زمان نظارت می کند

ایرپاد پرو نسل ۲ با چه ویژگی هایی همراه خواهد بود ؟

اپل هنوز به طور رسمی موضعی را در مورد نسل جدید ایرپاد اتخاذ نکرده ،اما برای اولین بار در ژوئن ۲۰۲۱، تحلیلگران اپل از جمله مینگ چی کو از توسعه این هدفون توسط اپل پرده برداشتند.
مینگ چی کو، تحلیلگر محصولات اپل طی اولین گزارش خود در سال ۲۰۲۲ اعلام کرده است که ایرپاد پرو ۲ اپل به احتمال زیاد در این سال معرفی خواهد شد. بر اساس گفته‌های مینگ چی کو، ایرپاد پرو جدید اپل قرار است تغییرات زیادی نسبت به سری قبلی خود داشته باشد‌. در شایعاتی هم که به تازگی منتشر شده است آمده که فرم کلی ایرپاد پرو ۲ اپل بیشتر شبیه به بیتس فیت پرو ۲۰۲۱ است و سنسورهای جدیدی برای سنجش سلامت کاربر در خود دارد. مینگ چی کو در یادداشتی( که توسط وبسایت ۹to ۵Mac کشف شد) به سرمایه داران پیشنهاد ها و ترفند هایی درباره قابلیت ها و ویژگی های ایرپاد پرو دو اپل می دهد. البته اگر مینگ چی کو درست گفته باشد ، کمپانی اپل به احتمال زیاد استاندارد جدید برای قابلیت LossLess در ایرپاد پرو دو تعریف می کند. مینگ چی کو معتقد است که ایرپاد در آینده ممکن است از مدیریت قابلیت های سلامت پشتیبانی کند او با این یادداشت گفته های خود را تایید کرده است. تا اینجا از اخبار ایرپاد پرو 2 چی فهمیدی ؟ بریم برای ادامه‌ی کار…

اخبار ایرپاد پرو 2

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید، مطمئناً می دانید که هدفون Beats Fit pro با محفظه همراه است که درون حفره های گوش قرار گرفته و به این ترتیب در مقابل خارج شدن از گوش مقاومت می‌کند و کاربران برای کنترل محتوا نیز از دکمه فیزیکی قرار گرفته روی بدنه آن استفاده خواهند کرد. حالا شواهد و قرائن حاکی از آن است که اپل قصد دارد تا یک بازگشت به عقب داشته و دکمه فیزیکی را به ایرپاد پرو نسل ۲ بازگرداند. به این ترتیب شما قادر خواهید بود تا به کمک جسچر هایی همه چیز از جمله سیری( siri ) ،دستیار هوشمند اپل را کنترل کنید.

بنابراین طبق گفته مینگ چی کو تحلیل‌گر مشهور ،کمپانی اپل قصد دارد نسل دوم ایرپاد پرو خود را در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ عرضه کند و احتمالاً خط تولید مدل فعلی را نیز متوقف خواهد کرد. علی رغم ادامه فروش ایرپاد های نسل دوم پس از عرضه ایرپادهای نسل سوم در سال گذشته، کو گفت که اپل احتمالاً خط تولیدی ایرپاد پرو فعلی را زمانی که ایرپاد پرو۲ در اواخر سال جاری عرضه می شود، متوقف خواهد کرد. مینگ چی کو معتقد است و بیان کرده است که به دلیل« استراتژی شکست خورده تقسیم بندی محصول» احتمالاً تقاضا برای خرید ایرپاد نسل ۳ نسبت به ایرپاد نسل ۲ به شکل قابل توجهی کمتر خواهد بود. این تحلیلگر همچنین معتقد است که کمپانی اپل برای رفع این مشکل به احتمال بسیار زیاد نسل فعلی ایرپاد خود را پس از عرضه نسل جدید در نیمه دوم سال جاری متوقف خواهد کرد.
مارک گورمن در اکتبر سال ۲۰۲۰ اعلام کرده است که اپل در یکپارچه سازی سخت افزار ایرپاد پرو از جمله آنتن ها و میکروفون ها در محفظه ای با ابعاد کوچکتر، با مشکلاتی مواجه شده است و امکان دارد محصول نهایی همچنان از فرم فاکتور شبیه مدل کنونی آن بهره ببرد.

از تصاویر سال گذشته هم مشخص است که نسل دوم هدفون های ایرپاد پرو اپل، فاقد حسگر مادون قرمز خواهند بود؛ این حسگر برای تشخیص اینکه هدفون داخل گوش کاربر قرار دارد یا خیر مورد استفاده قرار می گیرد. البته در جدیدترین مقایسه سه بعدی طرح مفهومی این محصول، قابلیت مورد اشاره در آن دیده می شود. همانطور که قبلا هم اشاره شد ایرپاد پرو فعلی اپل، به جای حسگرهای تشخیص پوست از حسگرهای نوری دوگانه استفاده می کند تا تشخیص دهد که آیا ایرپاد در گوش کاربر قرار دارد یا خیر. اگرچه این حسگر ها نیز عملکرد مشابهی با حسگر های تشخیص پوست ارائه می دهند، اما نمونه نوری فقط پوشش داده شدن حساسیت دارند و به طور خاص در برابر پوست حساس نیستند. این یعنی اگر هدفون ایرپاد پرو را در جیب یا روی یک سطح دیگر قرار دهید، شاید حسگرهای این هدفون به اشتباه، پخش محتوا را از سر بگیرد. به همین دلیل است که اپل برای افزایش دقت این قابلیت، به حسگرهای تشخیص پوست روی آورده است و ما انتظار داریم که آن را هم در ایرپاد پرو ۲ به کار ببرد.

طراحی و قیمت آن چگونه خواهد بود ؟ اخبار ایرپاد پرو 2

البته گفتنی است که شرکت اپل تصمیم دارد که سری جدید ایربادهای خود را پیش از موعد انتظار به بازار بفرستد. اما جالب اینجاست که قیمت در نظر گرفته شده برای این محصولات TWS بسیار کمتر از ایرپاد پرو مکس (549دلار ) است . اگر به خاطر داشته باشید ایرپاد پرو آخر اکتبر سال گذشته به بازار عرضه شد. این محصول، مدل ارتقایافته ایرپاد است که قابلیت های بیشتری را در اختیار کاربران خود می گذارد . از جمله این ویژگی ها می توان به فناوری حذف نویز فعال ،ویژگی های کنترلی بیشتر ،گزینه های سفارشی و خاصیت ضد آبی اشاره کرد. انتظار می‌رود که ایرپاد پرو ۲ اپل نیز کلیه ویژگی های مذکور را داشته باشد. طبق شنیده ها آیرپاد پرو دو طراحی جمع و جوری نسبت به مدل‌های پیشین دارد .این محصول از فناوری (System in Package ) SiP بهره می برد. که این ویژگی باعث می شود اجزای سخت افزاری بسیار نزدیک به یکدیگر قرار گیرند. در نتیجه یک ایرپاد کامپکت را خواهیم داشت که علیرغم اندازه کوچکتر، کیفیت صدا و عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی دارد. طبق گزارش‌های منتشر شده احتمالاً طراحی ایرپاد پرو ۲ بسیار شبیه به گلکسی بادز سامسونگ و پیکسل بادز گوگل داشته باشد.
بلومبرگ هم در خصوص ایرپاد پرو نسل دوم میگوید که کمپانی اپل، سخت به دنبال حذف ساقه هدفون و گرد تر کردن طراحی آن است تا به شکل بهتری از قبل در گوش جای بگیرد. البته بلومبرگ در ادامه می‌گوید که این طرح هنوز نهایی نشده و ممکن است در ادامه کنسل شود. دبی وو از گورکن و بلومبرگ در ماه می گزارش داده اند که احتمالاً نسل دوم ایرپاد پرو اپل شامل حسگرهای حرکتی به روز شده با تمرکز بر ردیابی تناسب اندام خواهد بود. بر اساس بهبود های انجام شده در ایرپاد ۳ پیش‌بینی می‌شود که ایرپاد پرو نسل دوم از کیس مگ سیف مقاوم در برابر آب و همچنین حسگرهای تشخیص پوست بهره می گیرد. البته علاقه‌مندان اپل نیز به نوعی منتظر چنین اصلاحاتی بودند ،چرا که طراحی ایرپادها مدتهاست که تغییر عمده‌ای را به خود ندیده است.
محفظه ایرپاد ها هم دستخوش تغییرات بزرگی شده و اکنون با ابعاد 21.7×54×46 میلی متری در اختیار خریداران قرار می گیرد .
پیشتر مینگ چی کو مدعی شده بود که جعبه شارژ ایرپاد پرو ۲ قادر به انتشار صدایی خواهد بود که پیدا کردن آن توسط کاربر را آسان می کند. او انتظار دارد که این کیس مانند نمونه استفاده شده در نسل سوم ایرپاد در برابر آب مقاوم باشد. متاسفانه ،به نظر می رسد که ساقه های هدفون برای شارژ به درگاه لایتنینگ متصل خواهند شد و اپل هنوز برای استفاده از پورت USB -C در نسل جدید آماده نیست.
در خلال رویداد WWDC ۲۰۲۱، اپل از چند ویژگی جدید برای نسل فعلی ایرپاد او نمایی کرد که شامل پشتیبانی از صدای فضایی، امکان اعلام اعلانها ،هشدارهای برنامه Find my app و ویژگی جدید تقویت مکالمه برای وضوح بیشتر گفتار بود. به احتمال فراوان ،این قابلیت ها همچنین بر روی نسل جدید ایرپاد پرو نیز تجهیز خواهند شد .
از آنجایی هم که ظاهر محصول یکی از نخستین فاکتورهایی است که نظر فرد را برای خرید به خود جلب می کند، اپل هم با آگاهی از این موضوع ،سعی داشته تا سال‌های اخیر ،طراحی ایرپادها را جذاب‌تر و خاص‌تنی تر کند. به همین خاطر است که ایرپاد های بی سیمTWS اپل توانسته اند فروش خوبی را تجربه کنند و بخش قابل توجهی از سهم بازار را به خود اختصاص دهند. متاسفانه رنگ بندی نسل دوم ایرپاد پرو هنوز مشخص نشده است ،اما با توجه به اینکه رقیبان اپل رنگ های متنوعی را برای ایرپاد های TWS خود به کار برده‌اند انتظار می‌ رود که این محصول نیز با رنگ های مختلف و عامه پسندی به بازار عرضه شود.
زمانی هم که صحبت از قیمت به میان می‌آید ،متاسفانه هنوز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. قبلا هم گفتیم که اگر کوپرتینویی‌ها تصمیم گرفته باشند که ایرپاد پرو فعلی را از چرخه تولید و عرضه خارج کنند، لذا احتمال این موضوع میرود که نسل دوم ایرپاد پرو با همان قیمت ۲۴۹ دلاری در دسترس خریداران و کاربران قرار گیرد. همچنین از آنجایی که ایرپاد ۳ با قیمت ۱۷۹ دلاری عرضه شد جای باقیماندن ایرپاد پرو در میان هدفون های بی سیم هم وجود دارد. البته باقی نگه داشتن ایرپاد پرو با توجه به استراتژی قیمتی نسل سوم ایرپاد، آنچنان که باید و شاید تصمیم درستی برای این شرکت آمریکایی به حساب نمی آید.
چونکه تقاضای کاربران برای ایرپاد۳ درسه ماهه دوم و سوم سال ۲۰۲۲ حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است، و به دلیل اتخاذ استراتژی ضعیف در این زمینه، میزان فروش این محصول در مقایسه با نسل دوم بسیار کمتر بوده است. به همین منظور برای جلوگیری از روی دادن مجدد چنین اتفاقی، به محض عرضه نسل دوم ایرپاد پرو، این فرضیه وجود دارد که فروش نسخه اصلی آن به‌صورت کامل متوقف خواهد شد که تقریباً فرضیه درستی نیز است.

ایرپاد پرو نسل 2 - مای ایرپادز

فناوری صدای بدون افت

از جنبه بهبود کیفیت صدا مینگ چی کو قبلاً اعلام کرده بود که ایرپاد پرو ۲ اپل، از کدک صوتی ALAC پشتیبانی خواهد کرد. این فناوری فشرده سازی صدای بدون اتلاف اختصاصی اپل محسوب می شود که مخفف عبارت “Apple LossLess Audio Codec” است.
البته ما هنوز مطمئن نیستیم که این فناوری زمینه‌ساز چه ویژگی های جدیدی خواهند شد .زیرا هدفون های بی سیم فعلی اپل به دلیل عدم پشتیبانی بلوتوث، از این فناوری فاقدALAC هستند. در حال حاضر برای استفاده از فناوری ALAC در هنگام پخش آهنگ از سرویس ، Apple music استفاده از اتصال سیمی برای هدفون ها یا بلندگو ها ضروری است. با این حال طبق ادعای ، LeaksApplepro در وبسایت iDropNews، اپل در حال کار بر روی یک کدک جدید است تا به وسیله عملکردی یکپارچه میان آیفون و ایرپاد پرو ۲ تکنولوژی صدای بدون افت را فعال کند.
این اولین باری است که تحلیل گری از قابلیت LossLess ایرپاد پرو ۲ خبر می‌دهد. سازنده ایرپاد در مصاحبه‌ای در اواخر سال ۲۰۲۱ از محدودیتهای اتصال بلوتوث گفته بود. گری گیوز Gary Geaves رئیس محصولات شنیداری (Acoustics) اپل گفته که کمپانی اپل به دستگاهی که اتصال بی سیم نامحدود داشته باشد بسیار علاقه مند است:
قطعاً تکنولوژی بی سیم یا همان wireless برای انتقال محتوای که شما از آن صحبت می کنید ضروری است. اما عوامل دیگری مثل تغییر در موسیقی، زمانی که سرتان را می چرخانیم نیز مهم است. اگر سرتان را برای مدت زیادی در یک حالت دیگر نگه دارید، این تاخیر بین پخش موسیقی و شنیدن صدا توسط شما بسیار بیشتر می شود و لذت موسیقی را زایل می‌کند . به همین خاطر باید حداکثر پتانسیل تکنولوژی بلوتوث را بشناسیم و با دقت از آن استفاده کنیم .به علاوه اینکه ترفندهایی برای استفاده حداکثری از بلوتوث و دور زدن محدودیت های آن نیز داریم اما می شود گفت که واقعاً به پهنای باند بیشتری نیاز داریم…
من همینجا بحثم را تمام می کنم.
و در انتها با لبخند گفت:« به پهنای باند بیشتری نیاز داریم.»

ما هم انتظار داریم که کمپانی اپل ایرپاد پرو ۲ جدید خودش را در 4Q22 با قابلیت های جدید عرضه کند. از این ویژگی های جدید می توان به طراحی نو و تازه ،پشتیبانی از فرمتApple LossLess )ALAC) و کیس شارژر که بتواند بزند و ردیابی اشخاص آسانتر باشد اشاره کردیم . البته شایان ذکر است این را هم بگویم که ما بسیار بسیار نسبت به تقاضای ایرپاد پرو ۲ اپل خوش بین هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم که تا سال ۲۰۲۲ ،۱۸ الی ۲۰ میلیون دستگاه به دست مشتریان برسد.

ویژگی ها و مشخصات سخت افزاری آن چیست ؟ اخبار ایرپاد پرو 2


احتمالا نسل بعدی ایرپاد های اپل به تراشه بی سیم W2 مجهز خواهند بو.د باتری این محصولات نیز در مقایسه با مدل های قبل بهبود قابل توجهی پیدا کرده و قادر است شارژ را برای مدت زمان طولانی تری درون خود نگه دارد. قابلیت حذف نویز فعال نیز به عنوان یک اصل مهم در دنیای امروز در آن به خدمت گرفته شده است. انتظار می رود حسگر نور محیطی نیز در این محصول وجود داشته باشد. جای تعجب نیست که اگر ایرپاد پرو ۲ با واحد درایو به روز رسانی شده و بهبود یافته به بازار عرضه شود. تنظیم صوت خروجی برای وسعت صدای بیشتر نیز از دیگر اولویت‌های اپل برای این وسیله جانبی است. البته هنوز مشخص نشده که آیا شرکت کوپرتینویی از تراشه H1 ایرپاد جدید اپل استفاده خواهد کرد یا خیر.
پس تا اینجا متوجه شدیم که با توجه به پتنتی که اخیراً توسط شرکت اپل ثبت شده، کاربر قادر خواهد بود تا نسل جدید ایرپاد پرو را با لمس دست، به صورت حرکت ملایم سر و یا حتی فشردن دندانها به یکدیگر کنترل کند. حتی اگر این ویژگی های مذکور در محصولی که قرار است طی زمان آتی به بازار عرضه شود وجود نداشته باشد نیز باز هم می‌توان انتظار داشت که اپل در آینده نزدیک محصولات منحصر به فرد و جذابی را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد‌. شایعاتی هم وجود دارد که حاکی از آن است که ایرپاد پرو ۲ دارای سنسور هایی برای تشخیص سطح اکسیژن خون و شمردن گام های کاربر بوده و حتی قادر است تا در صورت وجود هرج و مرج در محیط پیرامون موسیقی را به صورت موقت قطع کند.

در پایان باید خاطرنشان کنیم که اکثر اطلاعات فوق هنوز رسما به تایید شرکت اپل نرسیده‌اند و ایرپاد پرو ۲ ممکن است با قیمت و تاریخ عرضه متفاوتی راه خود را به فروشگاه های جهان باز کند، پس تا آن روز باید منتظر باشیم.

البته هنوز تاریخ انتشار رسمی نسل دوم ایرپاد پرو از سوی کمپانی اپل مشخص نشده است، و تواریخ احتمالی که در این مقاله از آن نام برده شد، تماماً حدس و گمان های ما بر اساس تاریخ عرضه ایرپاد های قبلی است که احتمالاً این ایرپاد هم در کنار رونمایی از آیفون ۱۴ در ماه‌های سپتامبر یا اکتبر معرفی خواهد شد. اگر اخبار ایرپاد پرو 2 تازه‌ای به دستمون برسه از همین صفحه اضافه میکنیم.

6 فکر در مورد “ اخبار ایرپاد پرو 2 ، از شایعه تا واقعیت

  1. بهرامی گفت:

    تا ببینم چی از آب در میاد

    1. hosein kalhor گفت:

      بنظرم از لحاظ قابلیتی عالیه

  2. ابوذر گفت:

    چه جالبه

  3. Israel-lady נערות ליווי گفت:

    I was pretty pleased to discover this great site. I want to to thank you for ones time due to this fantastic read!! I definitely appreciated every part of it and I have you book marked to look at new stuff on your web site.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *