بلاگ

مهارت گوش دادن موثر به موزیک 8 نکته علمی و حیاتی

مهمترین نکات گوش دادن به موزیک

مهمترین نکات گوش دادن به موزیک :

مهارت گوش دادن موثر : موسیقی خلقت خدا و نوعی هنر برای بشر است که نه تنها آرامش بخش است بلکه شیوه زندگی بسیاری از ما هم هست .لازم به ذکر است که یادآوری کنم موسیقی با کیفیت خوب ذهن ما را تازه و شارژ می کند و به ما اعتماد به نفس می دهد موسیقی حتی قدرت شفابخشی دارد و استرس روزمره زندگی را تسکین می‌ دهد . هدف از نوشتن این مقاله این بوده که ما هر روز خیلی از ساعات را در حال گوش دادن به موسیقی هستیم و چه بهتر که بتوانیم اثرات مثبت آن را دریافت و با مهارت گوش دادن موثر بهترین استفاده را ببریم.

امروز برای تان از خواص موسیقی و فواید موزیک نوشته‌ام نکات مثبتی که با آگاهی از آنها حتماً گوش دادن به موسیقی را جزو کارهای روزانه تان قرار خواهید داد. در حقیقت اثرات روانشناختی موسیقی قدرتمند تر و گسترده تر از آن چیزی است که فکر می کنید موسیقی درمانی شیوه خواص درمانی است که گاهی اوقات از آن برای ارتقای سلامت عاطفی ،کمک به بیماران برای مبارزه با اضطراب و تقویت بعد روانی انسان ها استفاده میشود حتی عده‌ای از دانشمندان هم این اعتقاد را دارند که سلیقه شما در انتخاب موسیقی می‌تواند اطلاعات نسبتاً دقیقی در مورد جنبه های مختلف شخصیت شما ارائه دهد پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

1- موقع کار و یادگیری موسیقی جدید گوش نکنید در مهارت گوش دادن موثر

گوش کردن به یک آهنگ جدید برای نخستین بار با غافلگیری و تازگی همراه است و بدن در روبرو شدن با این تازگی هورمون دوپامین ترشح می کند که این هورمون سبب حس رضایت شما میگردد این مسئله می‌تواند کم‌کم موسیقی را از کاری که در حال انجامش بودید برای تان جذابتر کند و حواس شما را به خود جمع کند و در دراز مدت کیفیت کارتان را کاهش دهد بنابراین تلاش کنید که در هنگام انجام کارهای مهم که نیاز به تمرکز فراوان دارد نظیر حفظ مطالب درسی از گوش دادن به موزیک های پر سر و صدا و نشاط آور خودداری نمایید.

مهارت گوش دادن موثر - مای ایرپادز

2- موسیقی بی کلام تاثیر بیشتری دارد:

شاید شما هم مثل من در ذهنتان این سوال پیش آمده باشد که چه نوع موسیقی بهترین کاربرد را دارد ؟باید بگویم از آن جایی که موزیک هایی که خواننده دارند می توانند باعث حواس‌پرتی شخص شنونده شوند و ذهن او را منحرف کنند، برای همین موسیقی های بی کلام بهترین استفاده را برای انجام کارها خواهد داشت .

موسیقی بیکلام برای آرامش بخشیدن به محیط و همچنین ایجاد یک حس زیبا در محیط کار استفاده میشود . برخی از موارد کاربرد موسیقی بیکلام در مدیتیشن و ورزشهای فکری و تمرکزی هست که میتوانند اثرات مثبت و قابل توجهی را بر شنونده بگذارند.

3- از بهترین هدفون یا اسپیکر خود برای گوش دادن به موسیقی استفاده نمایید

احتمال دارد شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که علاقه زیادی به شنیدن موزیک دارند اما به دلایل مختلف همچون پوشه های درهم و برهم، برنامه های پخش کننده نامناسب، استفاده از هدفون درب و داغان و فایل هایی که به فرمت های گوناگون وجود دارند و هنوز به خوبی تبدیل نشده اند آنطور که باید و شاید از موسیقی لذت نمی برید . بنابراین ما هم سعی کردیم راهکارهایی را برای ارتقای این مشکل مهم ارائه کنیم.
عزیزان یادتان باشد که موسیقی از جمله موسیقی کلاسیک جزئیات بسیار زیادی دارد و شما برای درک بهتر و بیشتر آن قطعا نیازمند این هستید که جزئیات آن را با بهترین کیفیت ممکن بشوید پس بهتر است از بهترین ایرپاد و هدفون یا اسپیکر برای گوش کردن استفاده نمایید و تا جایی که ممکن است از هندزفری های ساده یا اسپیکر های کم کیفیت برای شنیدن موسیقی استفاده نکنید.بهتر است هدفون های خود را رها کرده و از یک وسیله مانند ایرپاد برای گوش کردن به موزیک استفاده کنید که بتوانید هم موزیک گوش بدهید هم کارهایتان را انجام بدهید و هم در صورت نیاز به بیرون رفته و خریدهای خود را انجام دهید بدون اینکه لحظه ای از گوش دادن به موزیک دست نگه دارید.

ایرپادها در واقع هندزفری بلوتوثی هایی هستند و به جای اینکه مثل قبل با سیم به گوشی متصل شوند و معایب خودشان را از قبیل گره خوردن سیم و بلند نبودن به اندازه سیم و هزار و یک موضوع دیگر ، فقط از طریق بلوتوث به گوشی متصل می شوند این محصولات از آنجایی که از منبع تغذیه باتری بهره می‌برند نیاز به شارژ خواهند داشت شما با ایرپاد ها میتوانید موزیک مورد علاقه خودتان را با بهترین کیفیت گوش دهید یا با دوست خودتان هم زمان مکالمه داشته باشید همچنین ظاهر زیبا و شیک این محصول برخلاف سایر هدفون ها و هندز فری ها بر زیبایی شما می افزاید.

چند پیشنهاد برای انتخاب بهتر ایرپاد جهت گوش دادن موثر به موسیقی، کلا اگر بخواهیم ایرپادها را بر اساس کپسولی و سازگاری تقسیم کنیم به دو حالت با کپسولی سیلیکونی مثل ایرپاد پرو اپل و حالت بدون کپسولی سیلیکونی مثل ایرپاد نسل 3 اپل تقسیم میشوند. که اگه بخواهیم چند مورد پیشنهاد بدهیم که قیمت مناسب و کیفیت بسیار عالی داشته باشند میتوانیم ایرپاد 3 های کپی و ایرپاد پرو های کپی anc رو پیشنهاد بدهیم.

4- موسیقی باعث کاهش وزن میشود:

جالب است بدانید یکی از شگفت انگیزترین مزایای روانشناختی گوش دادن به موزیک کاهش وزن است. اگر دوست دارید وزن کم کنید احتمالاً گوش دادن به موسیقی ملایم و دلنشین و کاهش نور محیط به شما در این زمینه کمک بسزایی خواهد کرد. مطالعات نشان داده افرادی که به رستوران های کم نور با پخش موسیقی زنده ملایم هنگام صرف وعده غذایی مراجعه کرده‌اند در مقایسه با افرادی که به سایر مکان های غذاخوری رفته‌اند ۱۸ درصد مواد غذایی کمتری می خورند اما چرا؟ پژوهشگران این زمینه اعتقاد دارند که موسیقی و نور کم موجب برقراری آرامش در محیط می‌شود. بنابراین شرکت کنندگان در این پژوهش آرامش و راحتی بیشتری را تجربه کرده ،غذای خود را آهسته تر نوش جان کرده، به‌همین‌دلیل هوشیاری لازم را داشته و زودتر متوجه احساس سیری خود شده‌اند.

5- هنگام انجام کارهای تکراری موزیک گوش بدهید:

یکی دیگه از مهارت گوش دادن موثر به موسیقی اینه که فعالیتها و کارهای تکراری که در ناخودآگاه شما رفته را با موزیک انجام دهید. بررسی ها نشان داده است افرادی که هنگام انجام کارهای تکراری به موسیقی گوش می دهند کارهای خود را با سرعت بیشتر و خطا و اشتباه کمتر انجام می دهند گوش دادن به موسیقی مورد علاقه تمرکز و حس رضایت زیاد شما را به دنبال دارد.

6- کیفیت مناسبی برای موزیک خود برگزینید:

برخی از مردم گمان میکنند که کیفیت فایل های موسیقی اهمیت چندانی ندارد و همین که صدای آن به گوش فرد برسد کافی میباشد. این معضل آنچنان بزرگ شده است که اگر یک موزیک یکسان را با دو دستگاه پخش کننده متفاوت با کیفیت های گوناگون برای یک فرد مشخص پخش کنید ، تشخیص اینکه کدام صدا برای کدام کیفیت است برای او دشوار و یا غیر قابل تشخیص خواهد بود و بلاخره این مشکل به جایی خواهد رسید که موجب آسیب به شنوایی و گوش شما خواهد شد و اغلب افراد در مواقع برخورد با این مشکل به جای فکر کردن و تعویض هدفون های بی کیفیت خود راه و دیگری را بر می گزیند و آن هم این است که میگویند دیگر آهنگ گوش نمی دهم و یا دیگر از هدفون استفاده نمی کنم.

مهارت گوش دادن موثر - مای ایرپادز

در صورتی که اگر شما به سلامت روح و جسم خود اهمیت بدهید هرگز به دنبال یک هندزفری بی کیفیت و ارزان قیمت نخواهید رفت و یک هدفون و ایرپاد اورجینال خوب با قیمت مناسب خواهید خرید و مدت طولانی از آن استفاده خواهید کرد بدون آنکه به شنوایی و سلامت شما آسیبی برسد پیشنهاد من به شما برای این کار خرید ایرپاد با کیفیت عالی از یک سایت و یا یک فروشگاه قابل اعتماد است.

7 – به محتوای موسیقی و موزیک پخش شده دقت کنید

یکی از مهارتهایی که باید کسب کنید این است که موسیقیهای بی محتوا را فیلتر کرده و فقط به موزیک و موسیقی با محتوا و معانی صحیح گوش بدهید تا بتوانید علاوه بر گذران وقت بصورت صحیح، اطلاعات و خواص موسیقی را کامل دریافت کنید.

8 – هنگام ناراحتی و عصبانیت موسیقی تند و بیس بالا گوش ندهید

وقتی که از موضوعی ناراحت هستید و یا عصبانی حتما سعی کنید که موسیقی بیس دار و ریتم بالا گوش ندهید چرا که در حالت عصبانیت فشار خون بالاست و ضربان قلب خودکار تند میزند و با گوش دادن به موسیقی ریتم بالا و بیس دار باعث خواهید شد که فشار خون بالاتر رفته و ضربان قلبتان تندتر شده که احتمال آسیب رساندن به خودتان وجود دارد.

سخن پایانی

هر سبک موسیقی و موزیکی که گوش میدهید سعی کنید این مهارت گوش دادن موثر را نیز خوب یاد بگیرید و استفاده کنید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

امیدوارم توانسته باشم با نوشتن مقاله ” مهارت گوش دادن موثر به موزیک ” اطلاعات مفیدی را هر چند کوچک به شما داده باشم ممنون از همراهی و حسن انتخاب شما عزیزان.

منبع : مای ایرپادز

3 فکر در مورد “ مهارت گوش دادن موثر به موزیک 8 نکته علمی و حیاتی

  1. ناشناس گفت:

    موسیقی باعث می شود صدا یه بچه گدا گشنه حریص بی خاصیت بدرد نخور که مشکل نارسیسم داره گوش ندیم

    1. hosein kalhor گفت:

      معلومه بشدت از دستش عصبانی هستی. چه کمکی از دست ما برمیاد ؟

  2. Israel-lady נערות ליווי گفت:

    I was pretty pleased to discover this great site. I want to to thank you for ones time due to this fantastic read!! I definitely appreciated every part of it and I have you book marked to look at new stuff on your web site.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *