اپل, سامسونگ, مقایسه ایرپادها

مقایسه ایرپاد پرو و گلکسی بادز پرو ، قلمرو پادشاهان

مقایسه ایرپاد پرو و گلکسی بادز پرو مای ایرپادز

مقایسه ایرپاد پرو و گلکسی بادز پرو سامسونگ : همواره رقابت ابرقدرتها برای همگان بسیار جذاب بوده است. از این‌رو رقابت شرکت اپل و سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند، هم یکی از مشهور ترین و جنجالی ترین و جذاب ترین کشمکش های دنیای تکنولوژی به حساب می آید. اما ماجرا های میان این دو کمپانی بزرگ به بحث موبایل و گوشی هوشمند ختم نمی شود و عرصه های دیگری را نیز در بر می‌گیرد. بازار هدفون های بیسیم (همان ایرپاد ها) یکی از میدان هایی که به تازگی به محل رقابت غول های شرق و غرب( یعنی همان اپل و سامسونگ )تبدیل شده است. و در سالهای اخیر شاهد ایرپاد اپل و ایرپاد سامسونگ ( بادز سامسونگ) بعنوان گزینه های جذاب خرید ایرپاد بوده ایم. در این مطلب سعی بر این داریم که ضمن مقایسه ایرپاد پرو اپل و گلکسی بادز پرو سامسونگ، مروری بر ویژگی های این دو هدفون بزرگ از دو کمپانی قدرتمند را داشته باشیم.

مقایسه ایرپاد پرو و گلکسی بادز پرو

۱ – مقایسه ایرپاد پرو و گلکسی بادز پرو از نظر طراحی

علاقه داشتن یا نداشتن به سبک طراحی محصولات مختلف ،امری کاملا سلیقه ای است و شاید بهتر باشد در این مورد هم به احساسات خود توجه داشته باشیم. از آنجایی که ایرپاد پرو اپل به عنوان پرچمدار هدفون های بیسیم اپل، از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است به همین دلیل محصولات اندکی توان رقابت با آن را دارند.
از نظر طراحی این نوع ایرپاد به طور کامل با هم متفاوت هستند ایرپاد پرو اپل یک ساقه کوچک در ادامه دارد که باعث می شود شما به راحتی بتوانید آن را درون گوش خود قرار دهید. اما از جهتی دیگر طراحی گلکسی بادز پرو سامسونگ جمع و جور تر است و به دلیل نبود هیچ دنباله یا ساقه ای شما مجبور هستید بخش لمسی بادز ها را لمس کنید و این باعث پخش یا توقف موسیقی می شود. یعنی مثلاً اگر در حال ورزش کردن و دویدن باشید و بخواهید ایرپاد را درون گوش خود محکم بکنید می‌توانید ایرپاد پرو را به کمک ساقه کوچکی که توضیح داده شد، به شما این اجازه را می دهد تا این کار را انجام دهید اما در مورد ایرپاد بادز پرو حتماً باید خود هدفون و بخش لمسی را به داخل گوش فشار دهید و این باعث عمل کردن دستورات لمسی میشود. البته شایان ذکر است که بگویم هر دو محصول به گونه ای طراحی شده اند که به خوبی درون گوش قرار می گیرند و با استفاده طولانی مدت و تکان خوردن های مختلف از گوش خارج نمی شوند البته که این در مورد اندازه سری های سیلیکونی اهمیت دوچندانی دارد و حتماً باید سری متناسب با اندازه گوش خود انتخاب کرد و استفاده نمایید.پس همانطور که فهمیدید اصلاً گلکسی بادز پرو سامسونگ هیچ شباهتی به اپل ایرپاد پرو در زمینه طراحی و شکل ظاهری ندارد چراکه این محصول سامسونگ دارای طراحی دایره شکلی است که داخل گوش قرار می گیرد ، و هدفون های آن پایه در قسمت بیرونی گوش ندارند. مقایسه ایرپاد پرو وگلکسی بادز پرو

مقایسه ایرپاد پرو و گلکسی بادز پرو

۲ – airpods pro vs galaxy buds pro از نظر قابلیت‌های نرم‌افزاری

هر دو هدفون از پد های لمسی برای اجرای دستورات استفاده می کند و شما با لمس این بخش ها می توانید محتوای مورد نظر را پخش یا متوقف کنید یا به تماس دریافتی پاسخ دهید و یا حتی دستیار صوتی گوشی خود را فراخوانی کنید. قسمت لمسی هر دو هدفون عملکرد بسیار خوبی دارد ولی در مورد گلکسی بادز پرو حساسیت بخش لمسی بیش از اندازه زیاد است و گاهی این موضوع در طول استفاده دردسرساز می شود. ایرپاد پرو تنها در حالتی به شما اجازه می‌دهد که ولوم محتوای در حال پخش را تغییر دهید که از سیری کمک بگیرید و طبیعتاً این قابلیت به سیستم عاملIOS محدود شده است از طرف دیگر گلکسی بادز پرو به شما امکان می دهد تا به کمک خود گوش ها ولوم را کم و زیاد کنید و می توانید این قابلیت را از طریق برنامه مرتبط شخصی سازی کنیم. که( منظور فقط همان برنامه اندروید است)
در برنامه Galaxy Wearable app شما می توانید تنظیمات قابلیتANC را تغییر دهید ،تنظیمات پد لمسی هر گوش را شخصی سازی کنید ،حالت ambient sound mode راه خاموش یا روشن کنید و تنظیمات EQ را تغییر دهید. لازم به ذکر است که قابلیت audio 360 تنها برای دستگاه های سامسونگی قابل دسترس و استفاده است. البته ناگفته نماند که ایرپاد پرو نیز محدودیت‌هایی برای گوشی های غیر اپلی ایجاد کرده است. مثلاً تنها به کمک یک آیفون میتوانید ایرپاد پرو خود را به روز رسانی کنید. ویژگی دیگری که به آیفون ها محدود شده است تست ear tip fit نام دارد .از طریق این بخش شما میتوانید مطمئن شوید که آیا ایرپادها به طور کامل و صحیح درون گوش شما قرار گرفته اند یا خیر. از طرف دیگر هم قابلیت spatial audio نیز به آیفون ها محدود شده است و فقط به دستگاه‌های اپلی اختصاص دارد.

۳ – قابلیت نویز کنسلینگ یا همان ANC

در بین حرف های من این کلمه را به به کرات دیده‌اید و خواندید و ممکن است این سوال برای بعضی از شما که اطلاعی از این ویژگی ندارند پیش بیاید که این قابلیت چه کاری انجام میدهد. باید بگویم یکی از جذاب ترین و البته مهمترین قابلیت های موجود برای هدفون های کاملاً بی سیم که (همان ایرپاد ها) باشند و به خصوص برای هدفون های پرچمدار مثلاً این دو مدل یعنی (یرپاد پرو اپل و بادز پرو سامسونگ) همین قابلیت ANC یا Active Noise Cancelling است. قابلیت حذف نویز فعال به این شکل فعالیت می‌کند که هنگام قرار گرفتن در محیط‌های شلوغ مثل مترو و اتوبوس و موارد مشابه نویز های موجود در محیط را حذف میکند تا شما بدون هیچ مزاحمتی بتوانید به موسیقی مورد نظر خود گوش فرا دهید. هر دوی این ایرپاد ها از این قابلیت استفاده میکنند. سامسونگ به شما اجازه می دهد که بین دو حالت Low و High جابجا شوید. حالت Low مربوط به زمانی است که محیط خیلی شلوغ نیست و حالت High مختص زمانی است که ما در محیطی بسیار شلوغ و پر سر و صدا قرار داریم. قابلیت ANC در گلکسی بادز پرو عملکرد قابل قبول و مناسبی دارد اما این عملکرد عالی نیست در واقع گاهی شما حس می‌کنید که این قابلیت آنطور که باید و شاید کار نمی کند. اما از سوی دیگر قابلیت ANC در ایرپاد های پرو اپل بسیار خوب است این هدفون می‌تواند به صورت بی نظیری صداهای اضافی محیط را حذف کند، و زمانی که با این هدفون قابلیتANC را فعال می کنید حس قرارگیری در محیطی مانند خلا به شما دست می دهد و از این نظر قطعاً ایرپاد پرو اپل عملکرد بسیار بهتری نسبت به گلکسی بادز پرو دارد.

airpods pro vs galaxy buds pro

۴ – مقایسه ایرپاد پرو و گلکسی بادز پرو از نظر کیس

حال به سراغ مقایسه کیس دو ایرپاد برویم. اگر از بالا به دو کیس می کنیم می بینیم که کیس گلکسی بادز پرو سامسونگ حالت مربعی و کیس ایرپاد پرو اپل حالت مستطیلی و کشیده دارد. درب کیس هردو ایرپاد به سمت بالا باز میشود ولی از این نظر قطعاً طراحی ایرپاد پرو را بهتر می دانیم و راحت تر می توانید با یک دست درب کیس را باز کنید در واقع زمانی که درب کیس بادز پرو سامسونگ باز می شود فضای زیادی را اشغال می کند در صورتی که درب کیس ایرپاد پرو اپل بسیار جمع و جور است و ایرپاد ها نیز به صورت عمودی درون کیس قرار می گیرد. و در نهایت از نظر طراحی کیس و همچنین قرار دادن و خارج کردن بادز ها درون گوش ایرپاد پرو اپل شرایط بهتری دارد ،و از نظر گواهی مقاومت در برابر آب همانطور که گفته شد کهکشانی‌های سامسونگ بهتر عمل کرده اند ولی به طور کلی هر دو نوع ارگونومی خوب و مناسبی درون گوش دارند. اما از نظر رنگ
به سراغ کیس هدفون ها که برویم مشاهده می‌کنیم که گلکسی بادز پرو دارای کیسی با رنگ های پیش فرض تیره است اما در کیس ایرپاد پرو رنگ سفید به عنوان رنگ پیش فرض انتخاب شده است. در کل ابعاد هدفون های سامسونگ از ایرپاد پرو کوچکتر است و این مسئله بر روی کیس هم خودنمایی می کند. اگر خیلی دقیق تر بخواهیم به کیس ها نگاه کنیم و وارد جزئیات شویم ، باید بگویم ،گلکسی بادز پرو سامسونگ دارای یک کیس شارژر پلاستیکی براق و نرم است که از طریق USB Type C شاد می شود .این قاب کاملا از پلاستیک مات ساخته شده است به طوری که وقتی آن را لمس می کنید حس خوشایندی دارد ،این کیس مانند جعبه حلقه ازدواج باز می شود تا طراحی کلاسیک خود را به خوبی به طرفدارانش نشان دهد. خود گوشی ها به جز ناحیه بیرونی حساس به لمس ،از پلاستیک مات ساخته شده اند گوشی ها کاملاً کوچک هستند اما به دلیل استفاده از سری پلاستیکی احتمالاً مشکلی با قرار دادن آنها در گوش خود نخواهید داشت. در مقابل ایرپاد پرو اپل دارای یک کیف شارژ پلاستیکی براق است عرض آن بزرگتر است اما کمی نازک تر از قاب بادز پرو است و و همانطور که گفته شد از قسمت بالایی باز می شود. برخلاف گلکسی بادز پرو، ایپاد پرو اپل از درگاه لایتنینگ برای شارژ شدن استفاده می‌کند. خود هدفون ها از پلاستیک براق ساخته شده اند، و دارای پایه هایی هستند که از گوش شما بیرون می آید با این وجود این پایه ها باعث می شوند هدفون ها در گوش بهتر بماند. افسون در آن پایه ها می توانند به شما کمک کنند تا گوشی ها را به راحتی در گورستان قرار دهید و آنها را خارج کنیم عادت رو نیز از سریع پلاستیکی استفاده می کند.

airpods pro vs galaxy buds pro - مای ایرپادز

۵ – مقایسه از نظرشارژدهی باتری ایرپاد ها

بهترین شارژ دهی ایرپاد پرو زمانی اتفاق می افتد که شما آن را به یک آیفون متصل کنید. با یک بار شارژ کامل ایرپاد پرو و روشن بودنANC شما می توانید ۵ ساعت کامل به موسیقی مورد نظر خود گوش دهید. به کمک کیس ایرپاد ها نیز شما می توانید ۲۴ ساعت به این عدد اضافه کنید. برای شارژ کردن این محصول یک کابل لایتنینگ به Type C در نظر گرفته شده است که چندان جالب نیست و باید آداپتور Type C را به دنبال خود داشته باشید. گلکسی بادز پرو با یک بار شارژ کامل و روشن بودن ANC می تواند ۴ ساعت و ۴۸ دقیقه موسیقی پخش کند و کیس به این مقدار حدود ۱۳ ساعت اضافه می‌کند .کیس بادز پرو از طریق درگاه Type C شارژ می شود که روش بسیار مرسوم تری است هر دو ایرپاد از شارژ بی سیم نیز پشتیبانی می‌کند .پس به طور کلی در زمینه شارژدهی ایرپاد پرو را برتر از گلکسی بادز پرو سامسونگ می‌دانیم . چرا که به کمک کیس آن شما می توانید بین ۲۴ تا ۲۸ ساعت به موسیقی گوش دهید و این عدد به طور کلی برای رقیب ایرپاد پرو بین ۱۶ تا ۲۰ ساعت است.از آنجایی که هدفون های بی سیم( ایرپاد) بر خلاف نمونه های سیمی انرژی مورد نیاز شان را در خود ذخیره می کنند برای همین شارژدهی باتری یکی از مهم‌ترین معیار هایی است که برای مقایسه ایرپاد پرو اپل و گلکسی بادز پرو سامسونگ باید به آن توجه شود. به این نکته توجه داشته باشید که قدرت شارژ سریع ایرپاد پرو اپل هم به گونه‌ای است که با ۵ دقیقه اتصال به شارژر ،انرژی لازم برای یک ساعت پخش موسیقی را در خود ذخیره میکند. از طرف دیگر میزان شارژدهی باتری گلکسی بادز پرو سامسونگ به فعال بودن یا غیر فعال بودن قابلیت حذف نویز یا (همان نویز کنسلینگ )بستگی دارد. این موضوع را هم گفتیم که اگر ظرفیت باتری خود هدفون را بخواهیم در نظر بگیریم گلکسی بادز پرو عملکرد بهتری از رقیبان خود دارد . البته این را هم باید بگوییم که با در نظر داشتن کیفیت بسیار بالای پخش، نمی توان از ضعیف تر بودن باتری ایرپاد پرو اپل خورده گرفت.

مقایسه ایرپاد پرو و گلکسی بادز پرو

ناگفته نماند که در مورد عملکرد سیستم کاهش نویز هم انتقاداتی به گلکسی بادز پرو وارد است، که آن را پشت سر بهترین‌های بازار نگه. می دارد چرا که این دستگاه قادر به تامین سکوت ۱۰۰درصدی مورد نظر کاربران نیست ،اما دو قابلیت کاربردی گلکسی بادز پرو یعنیAmbient و Voice Detect sound برای کاربرانی که معمولاً زیاد از هدفون استفاده می کند و در عین حال با دیگران در تعامل هستند بسیار جذاب است. وقتی حین گوش دادن به موسیقی بخواهید با دیگران صحبت بکنید Voice Detect با تشخیص صدای شما صدای موسیقی را کم می کند تا به راحتی بتوانید با دیگران در ارتباط باشید. Ambient sound هم مانند حالت Transparency ایرپاد کمک می کند صدای اطراف تان را بشنوید تا ارتباط شما با محیط قطع نشود. البته از نظر بهره گیری از قابلیت ها و امکانات صوتی گلکسی بادز پرو عملکرد نسبتاً ضعیف تری در مقابل هدفون های اپل دارد و قادر به جذب طرفداران موسیقی و فیلم به سوی خود نیست.

۶ – مقایسه ایرپاد پرو و گلکسی بادز پرو از لحاظ ضد آبی

ایرپاد پرو از گواهی IPX4 پشتیبانی می‌کند که اگر شما مقاله های پیشین را مطالعه کرده باشید متوجه خواهید شد که این گواهی به منظور این است که هنگام تعریق و پاشش آب به این هدفون ها آسیبی نمی رسد. اما ایرپاد گلکسی بادز پرو سامسونگ دارای گواهیIPX7 است و این به این منظور است که این هدفون را می توانید به طور کامل درون آب قرار دهید و نگران آسیب دیدن بادز ها نباشید. پس از نظر مقاومت در برابر نفوذ آب برتری با کهکشانی های سامسونگ ( همان گلکسی بادز پرو سامسونگ) یاد شده است. البته ما اصلاً این پیشنهاد را نمی کنیم که این بادز ها را درون آب قرار دهید و آن را تست کنید، بلکه منظور این گواهی این است که اگر زمانی این بادز ها درون آب افتاد آسیبی به آنها وارد نمی شود.در واقع تفاوت گواهی های استاندارد IPX4و IPX7 را می توان اینگونه توضیح داد. IPX4 تعیین می‌کند که هدفون توانایی جلوگیری از ورود قطرات آب پاشیده شده به داخل بدنه را دارد .اما در مقابلIPX7 توانایی هدفون را در جلوگیری از نفوذ آب به این غوطه ور شدن تایید می کند دستگاهی که استاندارد IPX7 را دریافت کرده می تواند در عمق یک متری آب به مدت ۳۰ دقیقه دوام بیاورد. و این به این معنی هست که کاربرانی که عادت دارند در طول روز تنی به آب بزنند یا شغل و محل زندگیشان ایجاب می کند که با آب دریا ،رودخانه یا استخر در ارتباط باشند، هم بهتر است گلکسی بادز پرو را در اولویت انتخاب های خود قرار دهند.

پیشنهاد داشتن اطلاعات بالاتر : گواهینامه ip چیست ؟

۷ – مقایسه ایرپاد پرو و گلکسی بادز پرو از نظر اتصالات و برنامه های مرتبط

قبل از هر چیزی باید بگویم برای این دو نوع ایرپاد یک قاعده کلی وجود دارد اینکه شما می‌توانید ایرپاد پرو را به گوشی اندرویدی متصل کنید و همچنین می توانید گلکسی بادز پرو سامسونگ را هم به آیفون ها متصل کنید، اما در عمل بهتر است که از برند هدفون و گوشی مشابهی استفاده بنمایید. چرا که این یک قاعده روتین و معمولی هستند که مثلاً ایرپاد های اپل به طور حتم با آیفون ها بسیار عملکرد بهتری دارند و گلکسی بادز های پرو نیز با گوشی های سامسونگ بهتر عمل می کند و بازدهی بهتری دارند. ایرپاد پرو از تراشهH1 اپل استفاده می کند و به محض اینکه شما درب ایرپاد پرو را باز میکنید یک صفحه پاپ آپ به روی آیفون خود مشاهده خواهید کرد زمانی که شما ایرپاد پرو را به آیفون خود متصل کنید این هدفون به طور خودکار به تمامی محصولات اپلی شما که از اپل آیدی یکسانی استفاده بکنند نیز متصل می شود، یعنی مثلا اگر در حال فیلم دادن با مک بوک با استفاده از ایرپاد پرو باشید و گوشی زنگ بخورد بدون نیاز به انجام هیچ کاری می توانید تماس دریافتی آیفون را نیز با ایرپاد پاسخ دهید. اما اتصال ایرپاد پرو به گوشی اندروید به این خوبی اتفاق نمی افتد و باید از طریق تنظیمات و بخش بلوتوث اتصال را برقرار کنید. ایرپاد پرو از کدک های SBCوAAC پشتیبانی می‌کند و این باعث می‌شود که اتصالی بسیار خوب و پایدار بین ایرپاد پرو و آیفون به وجود بیاید اما کدک AAC با اندروید به خوبی و آیفون سازگاری نیست.
متصل کردن گلکسی بادز پرو به گوشی سامسونگ نیز بسیار ساده است و در ابتدا باید برنامه smart things و Galaxy Wearable را به روی گوشی خود نصب کنید. پس از نصب این برنامه ها شما یک نوتیفیکیشن دریافت خواهید کرد مبنی بر اینکه گلکسی بادز پرو قصد دارد به گوشی متصل شود و باید به روی این نوتیفیکیشن کلیک کرده و سپس مراحل بعدی را سپری بنمایید. برای اتصال گلکسی بادز پرو به آیفون نیز باید به تنظیمات و بخش بلوتوث بروید و به روی اسم این هدفون کلیک کنید تا اتصال برقرار شود. در این مرحله اگر شما چند دستگاه سامسونگ داشته باشید با اتصال همه آنها به یک اکانت سامسونگ مشترک می‌توانید گلکسی بادز پرو را بین دستگاه‌های مختلف به آسانی جابجا کنید ناگفته نماند که گلکسی بادز پرو نیز از کدک های SBCو AAC و Samsung Scalable پشتیبانی می کند.

۸ – مقایسه ایرپاد پرو و گلکسی بادز سامسونگ از نظر کیفیت مکالمه

تاکنون ویژگی های زیادی از این دو ایرپاد را باهم مقایسه کردیم که می‌تواند روی تصمیم گیری ما برای خرید هر کدام از آنها تاثیرگذار باشد. اما فکر کنم همه ما با هم روی این موضوع توافق داشته باشیم که مهمترین بخش یک هدفون کاملاً بیسیم کیفیت صدای تولید شده توسط آن است .همانطور که انتظار داریم در زمینه کیفیت صدا هر دو هدفون به خوبی عمل می کنند، اما سوال مهم تر این است که خروجی صدای کدام ایرپاد بهتر است؟ گلکسی بادز پرو صدای غنی و گسترده ای را تولید می کند و صدای Mid کاملاً واضح است و باس قوی نیز به گوش میرسد. از طرف دیگر صدای تولید شده توسط ایرپاد پرو اپل مقداری کمتر است ولی همچنان صدای کاملاً غنی و وایدی است. ولی صدای High ایرپاد پرو اپل نسبت به رقیب مقدار کیفیت بهتری دارد و دلنشین تر است. اگر به طور کلی بخواهم جمع بندی از موضوع های گفته شده داشته باشند باید بگویم که صدای تولید شده توسط ایرپاد پرو اپل دقت بیشتری نسبت به گلکسی بادز پرو سامسونگ دارد، هرچند که شما می توانید صدای بادز پرو را کاملاً بر اساس نیاز خود تنظیم بکنید‌. اما اگر بخواهیم در بین این دو هدفون از نظر کیفیت صدا یکی را برتر از دیگری بدانیم کار سخت خواهد شد، چرا که ما اعتقاد داریم که هر دو ایرپاد عملکرد عالی دارند و به طور حتم موجب جلب رضایت شما خواهند شد.
از نظر میکروفون و کیفیت مکالمه نیز هر دو هدفون پرچمدار ،عالی عمل می کنند و می توانند صدای شما را به صورتی شفاف و واضح و بدون صداهای اضافی به طرف مقابل انتقال دهند. صدای محیط در هنگام مکالمه تا حد بسیار مطلوبی حذف شده و به طرف مقابل تان منتقل نخواهد شد. اما اگر نظر من را بخواهید باز هم بررسی اینکه کدامشان از نظر کیفیت و مکالمه برتر از دیگری هستند هم کار دشواری است، زیرا هر دو در زمینه مکالمه و میکروفون بسیار خوب است اگرچه که به شخصه اعتقاد دارم مقداری کیفیت صدای ایرپاد پرو اپل هنگام مکالمه بهتر و واضح تر است و احتمالا بعلت طراحی آن و و جود میکروفونها نزدیکتر به دهان نسبت به گلکسی بادز پرو.

مقایسه ایرپاد پرو و گلکسی بادز پرو - مای ایرپادز

۹ – مقایسه ایرپاد پرو و گلکسی بادز پرو از نظر قیمت

قبل از هرچیزی باید تفاوت قیمت این دو هدفون را در بازار کشورمان در نظر داشته باشید. خوب است بدانید که در ایران بادز پرو تقریباً به نصف قیمت ایرپاد پرو اپل به فروش می رسد و همین امر باعث می شود که ارزش خرید گلکسی بادز پرو را بسیار بیشتر از ایرپاد پرو اپل بدانیم. البته اگر شما گوشی سامسونگ دارید بدون هیچ شک و تردیدی بین این دو محصول بادز پرو را خریداری کنید و همچنین اگر گوشی شما اندروید است بازهم قطعاً پیشنهاد ما به شما این است که به سراغ گلکسی بادز پرو بروید.
در ضمن شرکت سامسونگ معمولاً برخلاف شرکت اپل محصولات خود را خیلی از اوقات با تخفیفات ویژه ای به فروش می رساند و در این زمینه برتری به صورت کامل در اختیار سامسونگ قرار دارد.

سایر مشخصات گلکسی بادز پرو سامسونگ:

  • اسپیکر دوگانه
  • 2.درایورهای ساختAKG
  • 3 .دارای ووفرهای ۱۱ میلیمتری برای افزایش کیفیت صدای بم
  • دارای توییتر ۶.۵ میلی متری برای ایجاد صدایی واضح با حداقل اوعجاج
  • سنسور شتاب سنج، مجاورت، اثر هال ،ژیروسکوپ

سایر مشخصات ایرپاد پرو :

  • شتاب سنج تشخیص حرکت
  • حسگر دوگانه اپتیکال
  • شتاب سنج تشخیص گفتار
  • حسگر orce sensor برای تشخیص ژست های حرکتی و کنترل هدفون
  • استفاده از درایور و آمپلی فایر شخصی‌سازی‌شده اپل

نکته مهم : همچنین هر دو ایرپاد با بلوتوث نسخه ۵ کار می کنند

در اصل گلکسی بادز پرو در مقابل ایرپاد پرو اپل از لحاظ عملکردی کار بسیار سختی را دارد چرا که کمتر ایرپادی می‌تواند با تراشهH1 رقابت کند. یک ویژگی قابل توجه ایرپاد پرو اپل به لطف همین تراشه است، که این ایرپاد می تواند با به روزرسانی های نرم افزاری به ویژگی های جدیدی مجهز شود. افزون از هماهنگی بدون نقص تراشه H1باios دیگر قابلیت های این تراشه مانند امکان به اشتراک گذاری موسیقی بین دو هدفون اپل ،سوئیچ خودکار بین دستگاه‌های مختلف، افزایش مدت زمان مکالمه نسبت به نسل قبل و حالت صدای فراگیر که قبل تر به آن اشاره کردیم ،هر کدام به خودی خود جز قابلیت هایی هستند که می توانند کاربران مختلف را به سمت ایرپاد پرو اپل سوق دهند .در کنار این نکته ها باید به این موضوع هم توجه داشته باشیم که با به روزرسانی های جدید می توانیم شاهد ویژگی های بیشتری هم از ایرپاد اپل باشیم.
اما در مقابل سامسونگ برای گلکسی بادز پرو از تراشه برادکام BCM43015 بهره برده است. این تراشه به جز تاخیر کوتاهی که هنگام فعال شدن حالت تشخیص صدای کاربر دارد ،نقطه ضعف زیادی ندارد و به خصوص کیفیت اتصال بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به سرعت ایرپاد را با دستگاه‌های مختلف جفت می کند. از ویژگی های قابل ملاحظه گلکسی بادز پرو سامسونگ میتوانیم به سوئیچ خودکار بین دستگاه های گلکسی سامسونگ ،شخصی سازی کنترل ها، دسترسی به اسپاتیفای با یک لمس و ردیابی ایرپاد با smart things اشاره کنیم. به خصوص ویژگی سوئیچ خودکار که عملکرد روان و بدون نقصی مانند ایرپاد پرو دارد.

ایرپاد پرو و گلکسی بادز پرو

10 – مقایسه ایرپاد پرو های کپی و گلکسی بادز پرو های کپی

از هر دو مدل کیفیتهای های کپی و کپی نیز در بازار موجود هست که بسته به انصاف تولید کننده بخشی از قابلیتهای اورجینال داخل های کپی نیز موجود هست اما کلی بنظرم ایرپاد پرو های کپی چون کپی برداری از اپل هست و تنوع کپی زیادی داخل بازار دارد کیفیت تا حدودی بهتری دارد. اما این شمایید که انتخاب میکنید کدوم رو داشته باشید.

جمع بندی مقایسه ایرپاد پرو و گلکسی بادز پرو

در نهایت انتخاب نهایی شما به این موضوع برمیگردد شما از کدام گوشی استفاده میکنید یا توانایی خرید کدام پا داری و یا از شکل ظاهری کدام بیشتر خوشتان می آید، یا ویژگیهای کدام پادشاه بیش تر شما را مجذوب خود کرده است، و یا کدام ایرپاد در زمینه شغلی کاری تفریحی و حتی اوقات فراغت شما بهتر می تواند عمل کند. اما نظر صددرصدی ما بر این است که اگر شما از گوشی آیفون استفاده می کنید قطعاً ایرپاد مناسب شما پرو اپل است و ویژگی‌های بی‌نظیری همانند نویز کنسلینگ را در اختیار شما قرار می دهد. از طرف دیگر اگر شما از گوشی با برند سامسونگ استفاده می کنید، ویژگی‌های بی‌نظیری در گلکسی بادز پرو سامسونگ برای شما قرار داده شده تا از آن بهره مند شوید. اما در کل هر دو فوق العاده هستند و بعید است که از خرید آنها پشیمان شود. مقایسه ایرپاد پرو و گلکسی بادز پرو سامسونگ همواره رقابت ابرقدرتها برای همگان بسیار جذاب بوده است. از این‌رو رقابت شرکت اپل و سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند، هم یکی از مشهور ترین و جنجالی ترین و جذاب ترین کشمکش های دنیای تکنولوژی به حساب می آید. اما ماجرا های میان این دو کمپانی بزرگ به بحث موبایل و گوشی هوشمند ختم نمی شود و عرصه های دیگری را نیز در بر می‌گیرد. بازار هدفون های بیسیم (همان ایرپاد ها) یکی از میدان هایی که به تازگی به محل رقابت غول های شرق و غرب( یعنی همان اپل و سامسونگ )تبدیل شده است. در این مطلب سعی بر این داریم که ضمن مقایسه ایرپاد پرو اپل و گلکسی بادز پرو سامسونگ، مروری بر ویژگی های این دو ایرپاد بزرگ از دو کمپانی قدرتمند را داشته باشیم.

دانلود فایل PDF این مقاله


منبع : مای ایرپادز

1 فکر در مورد “ مقایسه ایرپاد پرو و گلکسی بادز پرو ، قلمرو پادشاهان

  1. Israel-lady נערות ליווי گفت:

    I was pretty pleased to discover this great site. I want to to thank you for ones time due to this fantastic read!! I definitely appreciated every part of it and I have you book marked to look at new stuff on your web site.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *