بلاگ, مقایسه ایرپادها

مشکلات ایرپاد فیک 10 مورد حیاتی غیر قابل گذشت

مشکلات ایرپاد فیک

مشکلات ایرپاد فیک هرچند ارزش خرید بالایی داشته باشند یک همراه همیشگی این مدل ایرپادها هستن.رسالت کاری مای ایرپادز اینه هرچند شاید عنوان این مطالب به ضرر خودمان باشد اما اگر بنا بر صداقت با مشتری هست باید مشکلات یک انتخاب هرچند ارزان رو گوشزد کنیم. در پستهای قبلی دلیلهایی که باید ایرپاد فیک بخرید رو بیان کردم که درجای خودش خرید ایرپاد فیک علاج کار هست اما این سری مشکلات همراه ایرپاد فیک رو هم خدمتتون میگم. انتخاب با خود شماست در نهایت که خرید ایرپاد فیک رو انتخاب کنید یا مدل و کیفیتهای دیگه‌ای رو. و همچنین در نظر داشته باشیدکه قبل از خرید ایرپاد حتما از مقالات و قسمت وبلاگ مای ایرپادز استفاده کنید تا اطلاعات کاملی در مورد ایرپادها و هدفون بلوتوثیها داشته باشید.

اگه بخوام خلاصه بگم و از مشکلات ایرپاد فیک بگم شاید تو یه جمله بشه خلاصه کرد اینو که اتفاقا جز سیاست کاری مای ایرپادز هم هست. با توجه به اینکه قیمتشون خیلی عالیه و با توجه به اینکه فروششون بالاست و در نتیجه سودشون هم بالاست اما جمله‌ی طلایی اینه که ” مای ایرپادز ایرپاد فیک نمیاره ” هر چند سود زیادی برامون داره اما نتیجه‌ی کار چیز دیگه‌ای رو میرسونه و اون نتیجه چیزی نیست جز نارضایتی مخاطبین و همراهان عزیز مای ایرپادز. بزن بریم برای بررسی دقیق مشکلات ایرپاد فیک ….

1 – عدم کارایی برای مدت طولانی اولین مشکل ایرپاد فیک

جنس فیک و غیر اصل هر کالایی قرار نیست و نباید که به اندازه‌ی اورجینال و های کپی اون عمر کنه اما برخی موارد این عمر میتونه خیلی کوتاه هم باشه. شاید یکی از اصلی ترین مشکلات ایرپاد فیک اینه که در برخی موارد نتونید برای مدت نه طولانی فقط بلکه برای مدت معقولی از اون استفاده کنید و خیلی زودتر از اونی که فکر میکنید خراب بشه. البته خرابی این مدل بیشتر ناشی از باتری اون هست که شاید برای تعویض اون نصرفه که به تعمیرکار بسپاری و کار رو ارزون و جمع و جور دربیاره.

دو مدل ایرپاد که بشدت مورد استقبال قشر نوجوان هستند، بخاطر قیمت خیلی خوبشون ایرپاد i12 و ایرپاد i11 هست که این دو مدل طراحی و کپی برداری از ایرپاد 2 اورجینال و ایرپاد 2 های کپی هستند. این دو مدل بخاطر اینکه کپی برداری خوبی داشته‌اند خیلی محبوب هستن اما اینجا مشکلات ایرپاد i12 و مشکلات ایرپاد i11 نیز شامل همه‌ی موارد مطرحه نیز میشود.

مشکلات ایرپاد فیک

2 – کیفیت پایین صدا جز لاینفک مشکلات ایرپاد فیک

صدا در ایرپاد فیک اون هیجان و شدت قابل انتظار رو در ولوم بالا نداره اما اگه ولوم رو متوسط رو به پایین بذارید کیفیت قابل قبول و مطلوبی بهتون میده. اینکه میگیم صدای بالا نمیتونه چرا که تفکیک صدا رو نمیتونه درست انجام بده و صداها به قول معروف قاطی پاتی میشن.

دیگر مورد اینه که کیفیت پایین صدا در برخی از موزیک و موسیقیها بخاطر عدم پشتیبانی از همه تایپ موسیقی هست و یک ایرپاد فیک نمیتونه همه سبک موسیقی رو به درستی براتون پخش کنه. بطور مثال شما از موزیک پاپ یهو تعویض میکنی میری سنتی از سنتی میری رپ و خلاصه انواع سبک موسیقی رو گوش میدی باید ایرپادی باشه که بتونه پشتیبانی کنه و بطور خاص به یه ایرپادی نیاز داری که راحت بهت صدای خروجی خوبی بده و از مشکلات ایرپاد فیک فرار کنی.

3 – نویز و عدم پشتیبانی از بیس صدا

یکی از مشخصه و تفاوت ایرپاد اصل و و فیک اینه که ایرپاد فیک نویز داره و در ولوم بالا این نویز بیشتر خودشو نشون میده . وقتی که یک آهنگ بیس دار خصوصا دارید گوش میدید اون وقت هست که متوجه میشید ایرپاد غیر اصل نویز داره و نمیتونه به صورت صحیح و شفاف موزیک رو براتون پخش کنه. البته این نویز و این عدم تمیزی پخش موزیک به گونه‌ای نیست که اذیت کنه خصوصا تو ولوم پایین تا متوسط. این مورد رو بیشتر برای اون افرادی میگم که به کوچکترین نویز هم حساس هستند و نمیتونن تحملش کنن وگرنه اونقدرا هم اذیت کننده نیست.

4 – کیفیت پایین کیس شارژ

کیش شارژ معمولی و های کپی و کیفیتهای بالاتر از متریال و جنس بدنه‌ی محکمتری ساخته شده‌اند ولی یکی از مشکلات ایرپاد فیک اینه که جنس کیس شارژ ضعیف و قسمت در کیس شارژ از لولای خوبی برخوردار نیست به علاوه اینکه جنس بدنه هم ضعیف هست و خیلی زود خط و خش میگیره و حتی شاید در اثر سقوط از دستتون هم ترک ورداره.

5 – ساعت مکالمه و موزیک پایین

یکی از معایب ایرپاد غیر اصل تایم پایین موزیک و مکالمه‌ی مورد نظرتونه. با هر کیفیتی که شما در نظر بگیرید حدود 2 ساعت میتونید بصورت مداوم از ایرپادتون شارژ بگیرید که این تایم بنظرم پایینه و فقط برای اونایی خوبه که بصورت معمولی از ایرپاد استفاده میکنند و افرادی که گیمرند و موزیک خیلی گوش میدن شاید براشون آزار دهنده باشه که بخوان هر دو ساعت یه بار ایرپاد رو داخل کیس شارژ بزنن که شارژ شه.

با شارژ کیس هم فکر کنم حدود 10 ساعت کلی و شاید یه ذره بیشتر توی عموم ایرپادهای فیک میتونید شارژ ازشون بگیرید و استفاده کنید. این تایم پایین که جز مشکلات ایرپاد فیک نوشتم در مواقع عادی و کار و منزل شاید اونقدری خودشو نشون نده ولی توی مسافرت بشدت خودشو نشون میده و میتونه بشدت آزار دهنده باشه.

6 – وجود ال ای دی پر نور در ایرپادها

یکی از مشکلات ایرپاد فیک و شاید یکی از نشانه های ایرپاد فیک وجود ال ای دی های پر نور آبی و قرمز در خود ایرپاد هست که از فاصله‌ی دور نمایان هست و بنظر من این نور و این ال ای دی های پر نور وجهه‌ی جالبی ندارن و به قولی ضایع میزنن و شاید جلوه‌ای بچه گانه دارند. در صورتی که در ایرپادهای اورجینال و های کپی این ال ای دی های روشن و خاموش و سلامت وسیله با نور زیبا و کم و جلوه‌ی خیلی خوبی خود نمایی میکنند

7 – مکالمه‌ی بسیار ضعیف یکی از مشکلات اسرپاد فیک

کیفیت مکالمه در ایرپاد فیک پایینه و علتش وجود میکروفون معمولی و یا حتی ضعیف در داخل خود ایرپادها هست و از طرفی شما وقتی یک ایرپاد های کپی میگیرید خودش یک میکروفون با کیفیت داره و در ایرپاد اورجینال گاها چندتا میکروفون داخل ایرپاد تعبیه شده که میتونه هم صدای شمارو خوب برسونه و هم میتونه صداهای محیط رو دریافت کرده و نویز رو حذف بنماید.

اما در ایرپاد کپی کیفیت پایین و غیر اصل شما با یک میکروفون ضعیف طرف هستید و صداتون به صورت خیلی بالا و با کیفیت به طرف مقابلتون نمیرسه اما صدای دریافتی کیفیت قابل قبولی داره و صدای طرف مقابل رو به صورت واضح و کامل میشنوید. البته در برخی مدلها اصلا مکالمه هم وجود نداره 😁 در کل بخواییم هم صدای دریافتی و هم خروجی رو باهم یک مکالمه‌ی معمولی و خوب در نظر بگیرم اینه کخ نمیتونید یک مکالمه‌ی خیلی خوب و عالی داشته باشید و ایرپاد فیک رو بعنوان مکالمه‌ی طولانی و با کیفیت نخرید.

مشکلات ایرپاد i12 و مشکلات ایرپاد i11 نیز همین موارد هست که مکالمه‌ی خوبی نمیتونن بهتون بدن.و توی همین دو مدل هم به شخصه چندین کیفیت مختلف دیدم که باز باهم فرق داشتند. پس احیانا موقع خرید ایرپاد فیک دقت کنید که حداقل یه لول کیفیت بالاتر بگیرید تا بتونید بیشتر و بهتر ازش استفاده کنید. این موضوع هم بستگی به شناخت شما از انواع ایرپاد و وجدان فروشنده داره که کیفیت رو راست و حسینی بهتون بگه.

مشکلات ایرپاد i2

8 – تاخیر در اجرای دستورات

این مورد در مواقع موزیک و مکالمه شاید اصلا به چشم نیاد یا بشه ازش به راحتی رد شد اما وقتی که بخوایید بازی کنید و گیم بزنید به شدت میتونه روی عملکردتون تاثیر داشته باشه اگه زمان براتون مهم هست توی اون بازی، مثل کال آف دیوتی و رقابت با دشمن مجازی که لحظه‌ها داخلش سرنوشت بازی رو تعیین میکنه باید بدونید که ممکنه بخاطر ایرپاد فیک پوزیشن عالی و موفقیتتون تبدیل به شکست بشه بخاطر اینکه با تاخیر صدای پای دشمن رو شنیدید.

تاخیر صدا توی پخش ویدئو هم بشدت آزار دهنده و رو مخه. ویدئو داره صحنه‌ی بعدی رو پلی میکنه ولی شنا دارید صدای یکی دو ثانیه قبل رو میشنوی 😆. اگه ویدئو نگاه میکنی و مایل نیستی که خانواده صدای ویدئو رو بشنون قطعا به ایرپاد نیاز داری ولی سعی کن حداقل ایرپاد فیک و خیلی ارزون نخری چرا که پشیمون میشی. اگه بودجه‌ی لازم رو نداری میتونی یه دونه ایرپاد های کپی ورداری که کارتو را بندازه.

9 – عدم رضایت بخاطر معایب ایرپاد غیر اصل

این مورد رو دیدم که افرادی که ایرپاد فیک میخرن خیلی زود پشیمون میشن اما در نهایت بد و بیراش رو به فروشنده میدن در صورتی که شاید به اندازه‌ی یک هندزفری باسیم هم پول داده باشن ولی این عدم رضایته باعث میشه دیگه از اون فروشنده خرید نکنن و این بزرگترین ایراد و مشکل ایرپاد فیک هست که باید فروشنده‌های لوازم جانبی موبایل بهش توجه ویژه کنن، نه اینکه چون فروشش بالاست کل مانورشون رو روی اون بدن.

10 – کیفیت بسیار پایین متریال ایرپاد فیک

جنس بدنه و متریال ساخت در ایرپادهای فیک و هندزفریهای فیک کیفیت بشدت پایینی دارن و یه حس بد و اسباب بازی توری بهتون میده و این میتونه خیلی بد باشه براتون. از طرفی متریال به کار برده شده در خود ایرپادها بشدت بی کیفیت و ضعیف هست و شاید بشه گفت مورد دهم از مشکلات ایرپاد فیک فقط در تجربه‌ی استفاده از ایرپاد بدست میاد و احتمالا قبل از خرید و اوایلی که ایرپاد ارزون میخرید متوجه نشید اما وقتی که استفاده کردید به خوبی اینو حس خواهید کرد که چقدر جنس و کیفیت ساخت ایرپاد میتونه مهم باشه خصوصا توی بلند مدت.

سخن پایانی مشکلات ایرپاد فیک

قبل از خرید هر مدل ایرپاد و هدفون بلوتوثی سعی کنید معایبش رو هم در نظر بگیرید شاید بعدا نتونید با اون معایب کنار بیایید خصوصا اگه قصد خرید ایرپاد فیک رو دارید. به صرف استفاده‌ی یکی دو ماهه پولتون رو الکی دور نریزید و هندزفری بلوتوثی کیفیت پایین نخرید. اگر بودجه‌ی بالا ندارید سعی کنید حداقل از خرید فیک دوری کنید و برید یک لول بالاتر و ایرپاد کپی بخرید که حداقل بتونید تا یک سال از هندزفری بلوتوثیتون استفاده کنید.

7 فکر در مورد “ مشکلات ایرپاد فیک 10 مورد حیاتی غیر قابل گذشت

  1. فواد گفت:

    ایرپاد اصل با فیک فرق تو کارکرد داره؟
    اصلش چقدر طول عمر داره؟

    1. hosein kalhor گفت:

      اصل با فیک یک دنیایی تفاوت داره. در کیفیت و طول عمر بشدت خودشو نشون میده

  2. فواد گفت:

    ایرپاد اصل با فیک فرق تو کارکرد داره؟
    اصلش چقدر طول عمر داره

  3. گفت:

    سلام ببخشید من ایرپاد فیک گرفتم و بچه کوچیک ضربه زد و دیگه کیسش روشن نمیشه با شارژر امتحان نکردم که ببینم میشه یا نه
    میشه درستش کرد یا نه؟

    1. hosein kalhor گفت:

      سلام. بله قابل تعمیر هست . نگران نباشید

  4. بیرانوند گفت:

    عالی بود ممنونم

    1. hosein kalhor گفت:

      خواهش میکنم موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *