بلاگ

روش‌های جلوگیری از سرقت گوشی با 9 روش تضمینی

روش‌های جلوگیری از سرقت گوشی - مای ایرپادز

در این پست از پست های تجربی و عملی مای ایرپادز تصمیم دارم که راهها و روش‌های جلوگیری از سرقت گوشی رو کامل براتون بگم که خدایی نکرده گوشیتونو ندزدن ازتون.سعی شده در این مقاله راه‌های عملی و ساده گفته بشه که بتونه تا حد اماکن از به سرقت رفتن گوشی جلوگیری کنه. میتونید ابتدا ویدئو رو تماشا کنید و اگه امکان تماشای ویدئوی روش‌های جلوگیری از سرقت گوشی رو ندارید میتونید بصورت متن در ادامه مطالب بیان شده رو مطالعه بفرمایید. انتظار داریم نظر کارشناسانه خودتون رو نیز برای ما کامنت بذارید…


تشخیص و شناخت موقعیتهای یک سارق

قبل از اینکه بخواهیم روش های جلوگیری از سرقت گوشی را توضیح دهیم اول باید ببینیم در چه موقعیت هایی گوشی ما دزدیده می شود ابتداعاً با بررسی هایی که انجام دادم متوجه شدم که روش دزدی چند حالت اختصاصی بیشتر ندارد و بقیه به نوعی کپی همین موارد هستند. چند روش و حالتی که شایعتر هستن و بقیه روشها کپی اینها هستن رو میگم خدوتتون.بصورت کلی سه حالت من پیش فرض در نظر دارم که امکان داره سارق از یکی از آنها استفاده کنه و دست به سرقت بزنه.

روش‌های جلوگیری از سرقت گوشی - مای ایرپادز

یکی اینکه موتوری گوشیتون رو بدزده و بره که شایعترینش هست مورد بعدی یک جیب بر گوشیتون رو بدزده و مورد بعدی اینکه بر اثر حواس پرتی ما موقعیت برای سارق پیش بیاد و یکی همین جوری گوشیمون رو برداره و فرار کنه.

وقتی صورت مسئله رو فهمیدیم خیلی از جواب ما برای ما آشکار میشه و خیلی راحت تر میتونیم پاسخ رو دریافت کنیم. اگه شما هم نظری در این مورد داری یا تجربه‌ای داری که بدردمون میخوره حتما زیر این پست کامنتش کن برامون.

سرقت با موتور

شایعترین روش و عمومی ترین همین مورد هست که دونفر موتور سوار میان و کیف ، گوشی و یا هر وسیله‌ی همراهی که بشه رو ببرند رو به سرقت میبرن

سرقت گوشی - مای ایرپادز

سرقت گوشی از طریق جیب بری

مورد بعدی که خیلی شایع هست برای سارق راحت، جیب برها هستند و زمانی که شما گوشی را در جیب عقب یا جیب کیف می گذارید آن را از جیب شما خارج می کنند و می دزدند .

سرقت در اثر حواس پرتی

خیلی از مواقع حواسپرتی ما باعث ایجاد موقعیت شده و سارق میتونه استفاده‌ی لازم رو ببره و سرقتشو انجام بده. مثلا جایی گوشیتونو فراموش کردید بردارید یا اینکه همینجور روی میزی رها کردید به حال خودش و سارق تو اولین فرصت حتما هرآنچه که بتونه رو میبره. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باش تا روش‌های جلوگیری از سرقت گوشی رو کامل برات بگم.

سرقت گوشی - مای ایرپادز

1 – استفاده از حلقه‌ی نگه دارنده‌ی گوشی در روش‌های جلوگیری از سرقت گوشی

یکی از شایعترین دزدی ها و سرقت ها در مکانهای عمومی اتفاق می افته و موقعی که فرد با خیال راحت گوشی خودشو تو دست گرفته و داره از اون استفاده می کنه در این حالت بهترین کار استفاده از حلقه های نگهدارنده یا همون پاپ سوکت است خصوصاً پاپ سوکت حلقه دار انگشتی میتونه خیلی از مهاجمین رو ناامید کنه. یعنی استقاده از یک پاپ سوکت ارزون و کوچیک چقدر میتونه براتون مفید باشه.

2 – شیشه ماشینتونو بدید بالا

مورد بعدی که خیلی شایعه است از داخل ماشین موقعی که خودتان در حال مکالمه‌اید یا چک کردن گوشی تان هستید گوشی را از شما می دزدن و تا شما به خودتون بیایید در شلوغی و ترافیک گم میشن. راحت ترین کار اینه که شیشه ماشین رو بالا ببرید و اون موقع مکالمه کنید یا گوشی را چک کنید. بالا دادن شیشه تو موقعیتی که میخوایید مکالمه کنید میبینید که چقدر سودمنده. بدون هیچ هزینه‌ای از یه اتفاق ناگوار جلوگیری میکنی.


3 – داخل ماشین گوشیتو در مکان مناسبش بذار

مورد بعدی که شایعه است اگر شما راننده‌اید و گوشیتان داشبورد یا هولدر هست این امکان برای سارقان فراهم هست که در چشم بر هم زدنی گوشی شما را بدزدن پس تا حد امکان گوشی رو روی داشبورد یا بر روی هولدر رها نکن یا حداقل اگر روی هولدر هست سمت چپ خود بگذار که دسترسی به آن سخت تر باشه. این مورد در صورتی که شغلتان مسافر کشی باشد زیاد اتفاق میفته یا اگه شیشه پایین باشه و گوشی روی داشبورد یا کیلومتر ماشین هم امکان سرقتش زیاده پس دقت کنید لطفا.


4 – جلوگیری از جیب بری یکی از روشهای جلوگیری از سرقت گوشی

برای جلوگیری از این حالت تا حد امکان گوشی را در جیب عقب شلوار نگذارید چرا که اشرافیتبر جیب عقب ندارید ترجیحاً گوشیتونو داخل جیبهای جلوی حالا شلوار هست یا کت بگذارید و یا اینکه درجیب کیف نگذارید داخل جیب اصل

ی و محفظه اصلی کیف گوشی رو بذارید چرا که حتی اگه مواظب نباشی و کسی بازش کنه امکان اینکه سریع گوشیتونو ببینه و ورداره خیلی کمه.

سرقت گوشی - مای ایرپادز


5 – در مکانهای مثل رستورانها و اماکن اداری از گوشیتون غافل نشید

یکی از روش‌های جلوگیری از سرقت گوشی اینه که از کسی که بخواد از غفلت شما استفاده کنه و گوشیتون رو به سرقت ببره غافل نشید. شما باید دقت کنید در مکان هایی که شلوغ هستند و پر رفت و آمد یا حتی خلوت روی میز یا داخل بانک یا اماکن اداری که کار داری گوشیتو کنار مدارکت یا کنار میزت وقتی میری رستوران ندازی که یه لحظه فراموشش کنی و یه نفر گوشیتو بدزده.

یا هر مکان این چنینی گوشی تو هیچ وقت از خودت دور نکن اگه قصد استفاده از گوشی را ندارید پس اونو یا داخل کیف بگذار یا بذار جیبت حالا که باهاش کاری نداری و مشغول کاری دیگه هستی. خیلی از مواقع همین نکات ریز رو رعایت نمیکنیم که بر سر غفلت و حواس پرتی ما سرقتی صورت میگیره.

مثال بزنم نفر میره رستوران غذا سفارش میده و در همین حین غذا سفارش داده و هواسشم به منو هست و داره از یک ورم تلویزیون تماشا میکنه و غافل از گوشی ، گوشیشو کنار دستش میزاره وقتی گوشی رو کنار دستش گذاشت به مرور زمان فراموش می کنه که گوشیشو کجا گذاشته وقتی که مشغول غذا خوردن است یکی این غفلتشو میبینه و در چشم بر هم زدنی گوشی رو از روی میز و برمیداره به همین راحتی. پس یادتون باشه که گوشی را در مکان مناسب قرار بدید یعنی روی میز رها نذارید، یا داخل کیف میذارید زیپ کیف حتماً بسته باشه اگه کیفی همراهتون هست هم حتماً کیف را حمایل کنید که کیفتون رو هم هنگام خارج شدن از اون مکان نبرن. ویا گوشیشتونو داخل جیبتون بذارید.


6 – در حاشیه خیابان تردد نکنید

یکی از روشهای جلوگیری از سرقت گوشی اینه که حتما از تردد داخل حاشیه خیابون بجای پیاده رو خودداری کنید. پیاده رو به مراتب امنیت بسیار بالاتری نسبت به حاشیه و کنار خیابون داره چرا که فقط محل عبور افراد پیاده هست و تقریبا موتور کمتر وسوسه میشه که از فرد داخل پیاده رو سرقت بکنه تا کسی که کنار خیابون هست چون فکر فرارشم باید بکنه حتما.

7 – در مکانهای پرتردد و عمومی گوشیتونو دست نگیرید

تا حد امکان در مکانهای شلوغ گوشیتونو داخل دستتون نگیرید چرا که چشمان سارقان همیشه دنبال طعمه هست و نشه اینکه گوشی شما طعمه‌ی سارقان شه. با رعایت همچین نکاتی خیلی زیاد ایمنی گوشی و وسایلتو زیاد میکنی.

روشهای جلوگیری از سرقت گوشی - مای ایرپادز

8 – استفاده از ایرپاد و هندزفری بلوتوثی

مورد بعدی که شایع‌ترین دزدی هست و احتمالا بارها درموردش شنیدی اینه که وقتی در مکانی یا داخل خیابانی مشغول پیاده روی هستید و یا مکالمه انجام میدی موتور سوار گوشی شما رو می دزده در این حین شما هیچ عکس العملی نمی تونید انجام بدید چرا که سرعت موتور خیلی بالاست و به آن نمی رسید و شما تو شوک اولیه موندید هنوز. راحت ترین کار در این بخش اینه که از یک ایرپاد مناسب استفاده کنید و در مکان عمومی فقط و فقط از هندزفری بلوتوثی استفاده کنید و اجازه ندهید مهاجمین و سارقین به گوشی شما دسترسی داشته باشند، که فکر سرقت گوشی به سرشان نزند.

برای این بخش ما ایرپاد ارزان داریم تا ایرپاد های کپی و ایرپاد اورجینال که بنا به سلیقه و نیازتون با خیال راحت میتونید انتخاب کنید که چه مدلی به کارتون میاد و قیمتی بسیار مناسب خریدتون رو انجام بدید.

9 – نصب اپلیکیشن برای ردیابی

حالا اگه روش های جلوگیری از سرقت گوشی رو استفاده نکردی و گوشی سرقت رفت میتونی خیلی راحت پیداش کنی. اول اینکه سعی کن سریع به پلیس اطلاع بدی و داخل سایت همیاب اعلام سرقت گوشی هم بکنی. جدای از این کارها نرم افزار و اپلیکیشن Android Device Manager برای سیستمهای اندروید و اپلیکیشن و نرم افزار Find My Phone برای دستگاه‌های IOS طراحی شده جهت همچین مواردی.

روش‌های جلوگیری از سرقت گوشی - مای ایرپادز

جمع بندی و سخن پایانی روش های جلوگیری از سرقت گوشی

با رعایت و توجه به همچین نکات ریز و کم خرجی خیلی راحت میتونی از ضرر هنگفت و از دست دادن گوشی جلوگیری کنی. گم شدن گوشی یه دردسر و دردسر اصلی و بخش ناراحت کنندش بخش اطلاعات داخل گوشی هست که ممکنه دیگه هیچوقت برنگرده. پس با خرید ایرپاد یا رعایت نکات ریز بیان شده گوشیتو با خیال راحت بیمه کن.

منبع : مای ایرپادز

4 فکر در مورد “ روش‌های جلوگیری از سرقت گوشی با 9 روش تضمینی

  1. علی گفت:

    بسیار عالی و کاربردی

    1. hosein kalhor گفت:

      با سپاس از شما دوست عزیز

  2. بهرنگ گفت:

    جالب بود . امیدوارم دیگه گوشی کسی رو دطد نبره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *